2020-06-24, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katastrofetanken
Det vet jeg ingenting om, men det ble sagt at det ikke fantes så mange av akkurat denne type bil/farge.
Brukeren -TomHagen- googlet seg fram til en av disse, som ble omregistrert 12.oktober 2018, i Kristiansand. Sikkert bare tilfeldighet, mitt spørsmål var om noen hadde prøvd å finne ut noe om sørlandsmannen eller evt hvem som eier bilen.

Det nå at tastaturet løp løpsk, mente såklart Sørlandsmannen.
Citera
2020-06-24, 19:57
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Ja men ville AEH klare og holde seg vekke så lenge, i tillegg til at det trolig er ulovlig å gjøre noe slikt.
Ja det er helt sikkert ulovlig.

AEH var bekymret i tiden før hendelsen.
Hva de hadde planlagt etterpå vet jeg ikke.
Hva kan man gjøre med 10 mil EUR?
Dra på besøk i skjul når ting roet seg?
Senast redigerad av Legokatt 2020-06-24 kl. 20:02.
Citera
2020-06-24, 19:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Er det mulig å finne ut hvem den sørlandsmannen er da?

E-postadressen som ble brukt til å registrere kryptokonto og til å kommunisere med TH etter forsvinningen, ble sporet til en tilfeldig mann på Sørlandet.
Mannen seg utsatt for et ID-tyveri av den eller de som har brukt e-postadressen og utgitt seg for å være en motpart, ifølge Dagbladet.

Mannen, som politiet har knyttet til e-postadressen, har ingen kjente koblinger til drapssiktede Tom Hagen (70) eller til «kryptomannen» i 30-åra som er siktet for grov bortføring i saken.
Dagbladet har vært i kontakt med sørlendingen, som sier at han har fått taushetsplikt fra politiet og ikke kan uttale seg om noe som helst i saken.

https://www.dagbladet.no/nyheter/sorlending-misbrukt-som-motparten/72463094

Et pussig fenomen dette med den Norske epostadressen som etter sigende ble hacket og benyttet. Hvorfor en Norsk epostadresse? Det er svært enkelt å søke opp lister med hackede eposter fra hvor som helst i verden, men for å finne en typisk Norsk blant alle disse skal man nok måtte scrolle ned i lista en god stund.

Og hva er hensikten med akkurat det? Kun å fremstå som om man faktisk er fra Norge? Spesielt!
Citera
2020-06-24, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KjellMoss
Et pussig fenomen dette med den Norske epostadressen som etter sigende ble hacket og benyttet. Hvorfor en Norsk epostadresse? Det er svært enkelt å søke opp lister med hackede eposter fra hvor som helst i verden, men for å finne en typisk Norsk blant alle disse skal man nok måtte scrolle ned i lista en god stund.

Og hva er hensikten med akkurat det? Kun å fremstå som om man faktisk er fra Norge? Spesielt!
Ja det er veldig spesielt. Kan GM være amatører, og har de benyttet den sørlandsmannens epostadresse fordi de eventuelt tilfeldig greide å skaffe seg tilgang på den epostadressens passord (eventuelt hvis sørlandsmannen mistet eller la fra seg telefonen et sted og at GM eller andre greide å finne passordet til eposten)?
Citera
2020-06-24, 20:09
Medlem
Legokatt, hvis vi legger din teori til grunn. Besøker ene datter mann /eksmann "på andre siden av jorda" og har han samvær med AEs barnebarn? I så fall er vel hans bosted stedet jeg ville tenkt AE kunne reetablere mtp kontakt med familie som synes viktig for henne.
Citera
2020-06-24, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katastrofetanken
Det vet jeg ingenting om, men det ble sagt at det ikke fantes så mange av akkurat denne type bil/farge.
Brukeren -TomHagen- googlet seg fram til en av disse, som ble omregistrert 12.oktober 2018, i Kristiansand. Sikkert bare tilfeldighet, mitt spørsmål var om noen hadde prøvd å finne ut noe om sørlandsmannen eller evt hvem som eier bilen.

Det burde politiet kunne gjøre, finne frem til alle som enten er u besittelse, har vært i besittelse eller leiet en slik bil på dette tidspunkt. Innkalle alle for å avgi DNA prøve, har noen av de vært i kontakt med politiet tidligere, dette er enkle ting og finne ut av iallefall for politiet.
Kanskje er det et blindspor, likevel er det viktig å få sjekket det ut av saken Politiet fremstår som lite troverdig når de har hoppet over dette.

Man kan gjerne tenke at dette ikke er relevant, men det er ikke godt nok. Det nå sjekkes helt ut.
Man kommer heller ingen vei med å få dømt TH når det er så mange tvilsargumenter. Tror vel heller ikke at evnt.kidnappere er så dumme at de kjører rundt i en bil som er så lett og finne ut hvem som eier. Men det er noe her som ikke stemmer.

Kanskje var også dette en villledning, dog sannsynligvis ikke fra TH. Jeg blir også veldig skeptisk når Politiet nå går ut med at de sjekker hytta og område rundt for å finne AEH, denne er ny. Før har de lett ett er bevis. Hvem er personen som har gitt de tipset om at hun er gravlagt der, og som politiet synes er så troverdig at de våger 0 si det som det er.

Er litt tilbake til at det finnes personer som ønsker å ramme TH personlig.Hevn eller hva dette egentlig er? Er intensjonen kort og godt og få buret inne TH resten av livet. Litt nifst. Å ja som andre her påstår man kan heller ikke se vekk fra at et eller flere av barna er involvert, selv om de spiller aldri så uskyldig.
Citera
2020-06-24, 20:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Ja det er veldig spesielt. Kan GM være amatører, og har de benyttet den sørlandsmannens epostadresse fordi de eventuelt tilfeldig greide å skaffe seg tilgang på den epostadressens passord (eventuelt hvis sørlandsmannen mistet eller la fra seg telefonen et sted og at GM eller andre greide å finne passordet til eposten)?

De har nok mer tenkt å være smarte ved konkret å skaffe seg tilgang til en typisk Norsk epostadresse, tenker jeg. Nettopp for å gi et inntrykk av at de selv tilhører Norge. Men brevet de skriver inneholder jo en rekke med typisk svensk rettskrivning.

Brevet sin form er jo liksom også laget helt tydelig for å få politiet til å tro at en Norsk person har komponert dette, men kamuflert som en utenlandsk person. Motsatt: Dersom en utenlandsk person ønsker å fremstå som Norsk er Google Translator samt google-søk på tekstformuleringer et veldig godt verktøy, og virker ofte bra selv med oversettelser gjennom flere språk, f.eks.; La oss ta en setning på Norsk og oversette flere ganger.

Fra Norsk til Engelsk: Let's take a sentence in Norwegian and translate several times.

Så, fra Engelsk til Rumensk: Să luăm o propoziție în norvegiană și să traducem de mai multe ori.

Så, fra Rumensk til Bulgarsk: Нека вземем изречение на норвежки и да го преведем няколко пъти.

Fra Bulgarsk til Svensk: Låt oss ta en mening på norska och översätta den flera gånger.

Og fra Svensk tilbake til Norsk: La oss ta en setning på norsk og oversette den flere ganger.

Sluttresultatet er faktisk bedre grammatisk på Norsk enn starten!

Kanskje gjerningsmennene faktisk snakker flytende svensk..?? ;0)
Citera
2020-06-24, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Ja det er helt sikkert ulovlig.

AEH var bekymret i tiden før hendelsen.
Hva de hadde planlagt etterpå vet jeg ikke.
Hva kan man gjøre med 10 mil EUR?
Dra på besøk i skjul når ting roet seg?

Man kan sikkert gjøre mye hvis man investerer de riktig. Men hvordan mener du at AEH skal kunne besøke barn og barnebarn uten at politiet får nyss i det.

Jeg har ikke lest at AEH var bekymret i tiden før hendelsen.
Citera
2020-06-24, 20:13
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billiejean82
Legokatt, hvis vi legger din teori til grunn. Besøker ene datter mann /eksmann "på andre siden av jorda" og har han samvær med AEs barnebarn? I så fall er vel hans bosted stedet jeg ville tenkt AE kunne reetablere mtp kontakt med familie som synes viktig for henne.
Godt poeng! Ja, det kan være stor sannsynlighet for at hun er der nå! Passer inn

Tenkte på det en gang, men glemte det i alt annet

Kan være del av den store planen
Citera
2020-06-24, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
På HH2 finner du lite.

Men det er interessant at dersom du går litt bakover i tid, så finner du lite også på HH1.
Jeg tolker dette som sterke indikasjoner på påbegynt generasjonsskifte kort tid før forsvinningen.

Ved du hvem som overtog som daglig leder efter GHH? Han blev ansat i 1993 efter økonomisk og privat krise hos TH og blev bedt om at gøre så lidt som muligt i 2 år før TH var tilbage igen. Han var THs højre hånd i 25 år indtil februar 2018 hvor han stoppede fordi "jeg opplevde at vi hadde en faglig uenighet, og det ble en del endringer. Da valgte jeg å søke nye utfordringer."
https://www.tv2.no/a/11411802/
Ud fra det du har fundet ud af om THs forretninger, har du da noget gæt på hvilke ændringer GHH hentyder til, som har betydet at han er stoppet efter 25 år?
Det virker til at have været en faglig og ikke nødvendigvis privat uenighed eftersom de har holdt kontakten op til AEHs forsvinding.
Citera
2020-06-24, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Det burde politiet kunne gjøre, finne frem til alle som enten er u besittelse, har vært i besittelse eller leiet en slik bil på dette tidspunkt. Innkalle alle for å avgi DNA prøve, har noen av de vært i kontakt med politiet tidligere, dette er enkle ting og finne ut av iallefall for politiet.
Kanskje er det et blindspor, likevel er det viktig å få sjekket det ut av saken Politiet fremstår som lite troverdig når de har hoppet over dette.

Man kan gjerne tenke at dette ikke er relevant, men det er ikke godt nok. Det nå sjekkes helt ut.
Man kommer heller ingen vei med å få dømt TH når det er så mange tvilsargumenter. Tror vel heller ikke at evnt.kidnappere er så dumme at de kjører rundt i en bil som er så lett og finne ut hvem som eier. Men det er noe her som ikke stemmer.

Kanskje var også dette en villledning, dog sannsynligvis ikke fra TH. Jeg blir også veldig skeptisk når Politiet nå går ut med at de sjekker hytta og område rundt for å finne AEH, denne er ny. Før har de lett ett er bevis. Hvem er personen som har gitt de tipset om at hun er gravlagt der, og som politiet synes er så troverdig at de våger 0 si det som det er.

Er litt tilbake til at det finnes personer som ønsker å ramme TH personlig.Hevn eller hva dette egentlig er? Er intensjonen kort og godt og få buret inne TH resten av livet. Litt nifst. Å ja som andre her påstår man kan heller ikke se vekk fra at et eller flere av barna er involvert, selv om de spiller aldri så uskyldig.
Jeg er enig i mye av det du skrev her, og i tillegg burde politiet støvsuge alle relevante røde biler av det bilmerket i tilfelle det er DNA-spor eller andre spor fra AE i den bilen som ble brukt (hvis det var AE som satt i den BMW-bilen den dagen i Ås).
Citera
2020-06-24, 20:16
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommerful90
Glemt i den forstand at det er mer fokus på om politiet har gått i feil retning. At Tom og barna føler seg dårlig behandlet mm...

Her er det en gammel dame som er savnet. Her kan ingen være hårsåre. Fokuset må være ene og alene på å finne den savnede. All skittentøyvask må på bordet om man liker det eller ei.
Precis så, man letar efter Anne Elisabeth. Om någon blir kränkt för det, kan man inte bry sig om. Det är ändå exceptionellt att polisen fortsatt letar efter en gammal kvinna efter 1,5 år. Normalt skulle man lägga ner efterforskningarna för länge sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in