2020-05-15, 20:10
Medlem
Republic.of.Taiwans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUBG2018
globalisterna särskilt USA

POTUS Trump är ingen globalist, vill ju avsluta USAs handel med Kommunistkina, och helst ta hem de amerikanska jobb som Kommunistkina stulit, hem till USA.
Citera
2020-05-29, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Okynne
Nu har datum för de fortsatta förhandlingarna i London bestämts.
Det blir 7 september.

Jag trodde att det var nästa sak som var schemalagd nu, men i en pressrelease från #DontExtraditeAssange från igår står att det ska ske en hearing nu på måndag 1 juni: https://dontextraditeassange.com/pre...-court-hearing

Detta är en "routine hearing to renew Assange’s detention until the extradition hearing restarts on 7th September 2020".

De senaste två sådana förhandlingarna har Assange inte deltagit i själv eftersom läkare rekommenderar honom att inte ta sig till det gemensamma videolänkrummet. Jag gissar att det blir likadant denna gång.
Citera
2020-05-29, 23:53
Medlem
trenterxs avatar
Jag läste följande från samma källa. Ingen kan väl hävda att rättsproccesen är fair mot Assange?

‘The court seems to be chaotic’, said WikiLeaks editor in chief Kristinn Hrafnsson, ‘Julian could not attended the last hearing even by video link because of health concerns, no lawyer was in court because of the lockdown, and most journalists couldn’t join the conference call to listen to proceedings because of a foul-up in the court’s technical facilities. Justice has to be seen to be done. It wasn’t’.

https://dontextraditeassange.com/pre...-court-hearing
Citera
2020-06-01, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trenterx
Jag läste följande från samma källa. Ingen kan väl hävda att rättsproccesen är fair mot Assange?

Så hur går det idag?

Supporters utanför har för första gången blivit tillsagda av polis att ta bort sitt baner.
https://twitter.com/jlpassarelli/sta...00315034361856

Julian Assange är inte med i dagens förhandlingar. I ett twitterinlägg https://twitter.com/jlpassarelli/sta...08303698718720 återges denna replikväxling.
Domaren Baraitser: "I understand that Mr. Assange is too unwell to attend court today?" Defence: "Yes your honour, has been suffering respiratory problems for some time now." Baraitser: "Ok, let's get on with it"

Journalister skulle få följa dagens förhandlingar över nätet, men ljudkvaliteten är sådan att det inte går att följa alls.
Det enda som hörs är en röst som talar om när lyssnare kommer in och lämnar kanalen.
https://twitter.com/MaryKostakidis/s...84421138616320
https://twitter.com/SMaurizi/status/1267390732932919297
https://twitter.com/diani_barreto/st...88376338046979

Fallet i UK har verkligen varit svårt att följa hela tiden. Stefania Maurizi kommenterar att när hon som är extremt insatt i detta fall har så svårt att hänga med, hur ska det då vara för andra journalister.
"I know the Julian #Assange case very well,I have worked as a media partner for #WikiLeaks for the last 11 years and I have been litigating a #FOIA case on #JA for the last 5 years,and yet I cannot understand what is going on in this hearing.Imagine other journos" https://twitter.com/SMaurizi/status/1267394141429944323

Så kan någon hävda att rättsprocessen är fair mot Assange? Nej, och det ser jag heller inte motståndarna göra, utan de tiger helt enkelt. De är inte karaktärsstarka eller principfasta nog att kräva en rättssäker hantering oavsett vem det gäller, utan allt hänger på om den som drabbas är någon de tycker om eller inte.
Citera
2020-06-03, 07:09
Medlem
Hoppas han fälls men får sitta i Sverige eller i australien då han är egentligen australisk medborgare om jag fattat det rätt.

Säg 175 år(livstid) men inte i usa som han klagar på.

Jag tyckte först Wikileaks var en bra ide men att dom släpper namn på dom dokumenten...soldater...spioner underrättelse agenter liksom som har blivit avrättade pga deras identitet har blivit avslöjad är förrädiskt.

Om jag skulle ha varit en agent som lägger mitt liv eller riskerar mitt liv för att få hem information som kan direkt avgöra vårat land överlevnad eller soldaters liv så skulle det vara surt om jag plötsligt blev mördad pga en idiot som inte kan skaffa eller designa ett program som identifierar och tar bort namn....+ han är ju en programmerare så wth....
Citera
2020-06-03, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GetWicked
Hoppas han fälls men får sitta i Sverige eller i australien då han är egentligen australisk medborgare om jag fattat det rätt.

Hej och välkommen till tråden om du vill diskutera dess ämne! Jag tror dock inte du vet vad fallet handlar om. Det är USA som har åtalat honom för misstänkta brott mot USA. (Det står mer i trådstarten.) Sverige har inget med detta att göra. (Ifall du vill kommentera de nedlagda sexbrottsmisstankarna i Sverige så finns det en annan tråd för det. Se här!)

Citat:
Jag tyckte först Wikileaks var en bra ide men att dom släpper namn på dom dokumenten...soldater...spioner underrättelse agenter liksom som har blivit avrättade pga deras identitet har blivit avslöjad är förrädiskt.

Det där stämmer inte och något sådant påstående ingår heller inte i åtalet mot Assange. Om du vill veta mer om dessa påstådda icke-existerande avrättningar (och kanske invända) så ta upp frågan där den hör hemma, förslagsvis den allmänna tråden om Wikileaks.

Den här tråden handlar bara om det faktiska åtalet mot Assange inklusive händelserna 2010 som han är åtalad för och åtalets direkta verkningar nu i London i utlämningsärendet.
Citera
2020-06-03, 15:50
Medlem
Citat:
Hej och välkommen till tråden om du vill diskutera dess ämne! Jag tror dock inte du vet vad fallet handlar om. Det är USA som har åtalat honom för misstänkta brott mot USA. (Det står mer i trådstarten.) Sverige har inget med detta att göra. (Ifall du vill kommentera de nedlagda sexbrottsmisstankarna i Sverige så finns det en annan tråd för det. Se här!)

Det där stämmer inte och något sådant påstående ingår heller inte i åtalet mot Assange. Om du vill veta mer om dessa påstådda icke-existerande avrättningar (och kanske invända) så ta upp frågan där den hör hemma, förslagsvis den allmänna tråden om Wikileaks.

Den här tråden handlar bara om det faktiska åtalet mot Assange inklusive händelserna 2010 som han är åtalad för och åtalets direkta verkningar nu i London i utlämningsärendet.

Kul jag kommenterade att jag hoppas han fälls men får sitta i sverige eller australien liksom.......
Citera
2020-06-03, 20:50
Medlem
Goulburns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GetWicked

Om jag skulle ha varit en agent som lägger mitt liv eller riskerar mitt liv för att få hem information som kan direkt avgöra vårat land överlevnad eller soldaters liv så skulle det vara surt om jag plötsligt blev mördad pga en idiot som inte kan skaffa eller designa ett program som identifierar och tar bort namn....+ han är ju en programmerare så wth....

Själva vitsen med krig är väl att man ska skjuta skallarna av varandra. I Vietnamkriget "mördades" 58000 USA soldater helt i onödan eftersom förutsättningarna inte fanns för att vinna. Och USA:s förlust skadade inte USA. Åtminstone inte ekonomiskt.

Om detta fakta kommit till USA:s befolkning tidigare kunde kriget avslutats tidigare och många tusen människor skulle ha sluppit att bli mördade.

Lika nu med krigen som USA för i Afghanistan Syrien och Irak. Alla vet att USA inte kommer att vinna.

Om någon dött p.g.a. att Wikileaks publicerade fakta om dessa krig är jag övertygad om att världen fått reda på det. Men om Trump gjort det han sa innan valet. Att han skulle ta hem landets soldater som krigade i främmande länder skulle det förhindrat att en hel del USA soldater dött.
Citera
2020-06-25, 08:18
Medlem
USA har utvidgat åtalet! På https://www.justice.gov/opa/press-re...89641/download finns "Second Superseding Indictment". Det handlar fortfarande om handlingar 2009-2010, nu påstås bland annat att Julian Assange när han talade på vid ett evenemang i Nederländerna 2009 "sought to recruit those who had or could obtain authorized access to classified information" och det står mycket om de listor med "Most Wanted Leaks" som Wikileaks hade på sin webb vid den tiden. T.ex. ses det som graverande att några av de dokument som Manning läckte till Wikileaks var sådana som var de som Wikileaks offentligt hade sagt var sådant som de var mest intresserade av.

Där berättas också om förehavanden med en ej namngiven "Teenager" som Assange ska ha mött i något NATO-land och som läckte "data stolen from a bank". (Vilket NATO-land det handlar går nog bra att räkna ut ifall man följer alla ledtrådarna inklusive datum för släppanden i texten.)

Det finns mycket mer. Berätta gärna om intressanta saker ni hittar!
Citera
2020-06-29, 11:43
Medlem
Ny "småförhandling" idag i London. Denna gång gick det faktiskt att följa för intresserad press till skillnad från förra gången. Den varade bara några minuter och ajournerades till 27 juli. Då kommer förhandlingarna troligen ske på Old Bailey (enligt domare Baraitser).

https://twitter.com/MartySilkHack/st...33321887723524 finns en twittertråd med rapporter från Marty Silk som var på plats.

En fråga som kom upp under de korta tiden var Julian Assanges skäl att inte närvara (per videolänk).
Citat:
Mr Summers says Assange is unable to attend for medical reasons.

HMP Belmarsh have told court he is not unwell but has decided not to attend.

Judge Baraitser says he will need to provide a medical report if it is for "medical reasons" at the next hearing.

Mr Summer says they can provide a medical report about the videolink booth at HMP Belmarsh.

De medicinska skälen till att läkare råder Assange att inte ta sig till videolänksrummet på fängelset är väl covid-situationen som gör det farligt för Assange att vistas i fängelsets allmänna utrymmen där många vistas. Jag undrar om domaren inte tänker godkänna det, utan anser att medicinska skäl måste vara att han redan har smittats. Nå, ett skriftligt intyg från läkare om hur de ser på situationen borde väl gå att få fram?
Citera
2020-06-29, 13:15
Medlem
Citat:
USA har utvidgat åtalet! På https://www.justice.gov/opa/press-re...89641/download finns "Second Superseding Indictment". Det handlar fortfarande om handlingar 2009-2010, nu påstås bland annat att Julian Assange när han talade på vid ett evenemang i Nederländerna 2009 "sought to recruit those who had or could obtain authorized access to classified information" och det står mycket om de listor med "Most Wanted Leaks" som Wikileaks hade på sin webb vid den tiden. T.ex. ses det som graverande att några av de dokument som Manning läckte till Wikileaks var sådana som var de som Wikileaks offentligt hade sagt var sådant som de var mest intresserade av.

Där berättas också om förehavanden med en ej namngiven "Teenager" som Assange ska ha mött i något NATO-land och som läckte "data stolen from a bank". (Vilket NATO-land det handlar går nog bra att räkna ut ifall man följer alla ledtrådarna inklusive datum för släppanden i texten.)

Samtidigt som Trump har stått och ropat på att Ryssland ska hacka hans politiska opponents mejl. Och även bett Kina utreda Biden. Inte helt samma sak men ändå anmärkningsvärt. Assange har verkligen båda fötterna i rävsaxarna nu. Vad kan bli hans öde?
Citera
2020-07-01, 08:18
Medlem
wwrs avatar
Citat:
...

...
"Teenager" är givetvis mytomanen (kallad så av Hrafnsson) Sigurdur Thordarson aka Siggi the Hacker, från Island. En verklig FBI golbög. Trots sin ringa ålder har han flera långa fängelsestraff bakom sig för förskingring och upprepade fall av sex med småpojkar. Det enda de aldrig fick fast honom för var kuppen mot godisfabriken. - En Wikileakslegendar.

Citat:
The volunteer was Sigurdur Thordarson,
https://www.bloomberg.com/news/artic...eber-mccartney

Här är en typisk bild på Siggi, på väg till någon av sina många domstolsförhandlingar
https://i.imgur.com/st1EZZS.jpg
Senast redigerad av wwr 2020-07-01 kl. 08:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in