2020-06-25, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyJohnnyJohnny
Nei tror det er ei med Niqab. Kan ikke være mange av de i Ås??

Ha-ha.

Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
TH pleide vanligvis å reise på jobb kl 08:15. Det vil si at han normalt var på Futurum rundt kl 08:25.

Tidspunktene Futurum-mennene ble observert på overvåkingskamera passer med andre ord ikke spesielt bra slik det hevdes her. Første observasjon av de ukjente mennene var kl 07:36, dvs nesten 1 time før TH normalt kom på jobb.

I følge trusselbrevet hadde de angivelige kidnapperne fulgt nøye med på rutinene til TH og AEH.
Å bomme med nesten 1 time kan ikke sies å passe bra på en så avgjørende dag.

Derimot kan den ryggende bilen kl 09:05 tyde på at det ikke var klokkeslettet som var det viktigste.

Signalet for å aksjonere kan ha vært bilen til TH - helt uavhengig av om kl var 8 eller 9 på morgenen.
Når denne ble sett kjøre av gårde like etter kl 09:00, ble også bilen fra fiskebryggen satt i bevegelse.

Strengt tatt, vi har ikke fått noen bekreftelse på at bilen på fiskebryggen er samme bil som skal ha rygget opp mot Sloraveien? I så fall har det gått meg hus forbi.

Om Futurum-mennene, det er nokså spesielt at de begge går og "viser seg frem" foran overvåknings-kameraene?

Til de som tror Futurum-mennene har med "kidnappingen" å gjøre ... hvorfor "viser de seg frem" på denne måten tror dere? De skal jo ha spanet og planlagt så godt. De skal ha fulgt med på hele familien, og da har de vel oppdaget overvåkningskameraene ved Futurum. TH, HHB1 og TEH skal ha tilbrakt mye tid der på jobb.

Strengt tatt, hvis Futurum-mennene spanet på bilen til TH. Hvis de hadde gått andre veien og snudd da de så at bilen til TH ikke var kommet, så hadde de unngått kameraene fullstendig.

Det er noe demonstrativt og overdrevent ved Luemannen, som går frem til THs parkeringsplass og snur.

Det henger uansett ikke i hop.
Citera
2020-06-25, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Dette har vel ingenting med å støtte TH og gjøre. Heller ikke ufyselige typer skal være nødt å bli dømt for drap de ikke har begått. Men det kan godt være det er han, men alle steiner bør snues som f.eks. tipset til Irene. Jeg har sagt og sier igjen at jeg finner det underlig at en mann som TH har involvert en eller 2 sammensvorne i dette. I såfall ligger han seg lagelig for hugg. 2 mennesker kan altså drive utpressing av han resten av livet. Det har ingenting med å forsvare han og gjøre. Og mange av indisiene til politiet holder heller ikke. Men TH har jo penger selv, så han bør jo bruke litt på å finne ut hva som skjedde i den røde bilen før en gang for alle og sjekke dette tipset ut av saken.

Jeg er enig i det meste du skriver og det aller beste hadde vært for AEH, barn, barnebarn og øvrige familie at det ikke var TH som hadde gjort dette. Jeg har ingen «stake» i denne saken, men følger med på alle indisier som peker mot TH som mulig GM. Det betyr ikke at jeg er 100% sikker på at han er skyldig eller uskyldig. Det bare virker som det er 2 grupper her. Gruppen som hardnakket mener at politiet er ræva og TH må være uskyldig(TUNNELSYN) og de som mener ut i fra en lang lang rekke indisier og tilfeldigheter mener at TH og mulige andre GM kan være skyldige.

Statistikken taler i mot han i utgangspunktet og hans virkemidler er penger som han tar frem 1,5 år for sent. Han kunne betalt verdens beste etterforskere og utlovet 100-200-300 milioner til den med oppklarende opplysninger i saken. Han kunne betalt 3 av verdens beste på løgndetektor testing til å bevise sin uskyld.(det hadde jeg gjort, og det skal mye til å lure en slikt test.)

Hvorfor lyver VE for politiet og har samtidig forsøkt å implisere en uskyldig tredjepart for å lyve for seg samt unnlatt å forklare seg rundt en leiebil på forsvinningsdagen. Hvorfor gratulerer AEH han med dagen i alle år på FB med dagen i alle år, men ikke i 2018.

Hvorfor «sletter» TH 2 samtaler denne dagen?
Hvorfor avviker hans normale hverdag så mye med akkurat denne dagen?
Hvor er notatbøkene som han alltid bruker og tilfeldigvis mangler i henvendelsene i fra politiet?
Hvorfor gir han inntrykk av ett problemfritt ekteskap som tydeligvis har vært på kanten av sammenbrudd flere ganger. Ikke unormalt i seg selv, men da man kan jo bare si det.

Hvis man er ærlig så er ærligheten enkelt å formidle, men løgner er svært vanskelig å holde styr på.
Citera
2020-06-25, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Strengt tatt, vi har ikke fått noen bekreftelse på at bilen på fiskebryggen er samme bil som skal ha rygget opp mot Sloraveien? I så fall har det gått meg hus forbi.

Om Futurum-mennene, det er nokså spesielt at de begge går og "viser seg frem" foran overvåknings-kameraene?

Til de som tror Futurum-mennene har med "kidnappingen" å gjøre ... hvorfor "viser de seg frem" på denne måten tror dere? De skal jo ha spanet og planlagt så godt. De skal ha fulgt med på hele familien, og da har de vel oppdaget overvåkningskameraene ved Futurum. TH, HHB1 og TEH skal ha tilbrakt mye tid der på jobb.

Strengt tatt, hvis Futurum-mennene spanet på bilen til TH. Hvis de hadde gått andre veien og snudd da de så at bilen til TH ikke var kommet, så hadde de unngått kameraene fullstendig.

Det er noe demonstrativt og overdrevent ved Luemannen, som går frem til THs parkeringsplass og snur.

Det var Aftenposten som i mai kom med opplysningen om at politiet har en video som viser en bil rygge opp gangveien mot boligen. Den bilen må da ha kommet nedenfra, via fiskebryggen.

Det skal ha vært noen biler som benyttet seg av denne snarveien ned mot Langvannet på forsvinningsdagen. Men de skal altså ha et videopptak av en bil som rygger opp gangveien kl 09:05.
Etter det Aftenposten får opplyst av en person tett på etterforskningsledelsen i Øst politidistrikt, er en bil som rygget opp gangveien på baksiden av Sloraveien 4, svært sentral i etterforskningen.

Det er gjort observasjoner av bilen idet den rygget opp gangveien til H's bolig. Observasjonen skal ha blitt gjort klokken 09.05 på morgenen den dagen AEH forsvant.

Rundt samme tidspunkt skal TH ha dratt til Futurum næringspark, hvor han til daglig jobber, får Aftenposten opplyst

https://www.tv2.no/a/11429979/
Senast redigerad av Jayce 2020-06-25 kl. 00:52.
Citera
2020-06-25, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Det er en interessant observasjon og teori som jeg tror politiet etterforsket ganske mye på i starten. De gikk ut med ønske om at disse meldte seg osv, men fikk ikke respons fra dem. Kan også være at de er utlendinger og ikke følger mye med i norsk media sånn sett, eller av andre grunner ikke ønsker komme i kontakt med norsk politi. Det kan være mange ulike svar tenker jeg.

Men vi har heller ingen signal om at disse to henger sammen med hverandre. Jeg vet heller ikke hvor mange som pleier å gå på den veien der om morgenen. Vil jo anta at det er endel som går der.
Det er vel en vei å gå hvis man skal gå fra Rasta og retning Lørenskog sentrum. Han med hette kunne jo sånn sett bare være på vei til buss-stasjon og jobb osv.
Han som snur er vel den som sånn sett kan ha den mest merkelige oppførsel siden han snur akkurat der hvor det er syn mot parkeringen.

Men tenker du det er mange involvert isåfall? Hvorfor tenker du ikke de bare kunne sitte i bilen og vente på henne da hun gikk tur og plukke henne med seg isåfall? Det er jo risiko å dra inn til huset. Kunne jo være andre folk der da de kom, og hun kunne jo sittet i tlf osv?
Du har gode poeng, og det kan virke som et risikabelt opplegg å ta seg inn i huset og angripe AE i huset feks hvis hun var midt i en telefonsamtale. Men noen skrev her i tråden om at det finnes noe utstyr som setter telefoner (innen en viss radius) ute av spill slik at man ikke kan ringe. Vi vet ikke om noe slikt utstyr kan ha blitt brukt.
Citera
2020-06-25, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommerful90
Han uttaler seg om og for en person han ikke kjenner eller aldri har møtt. Hva AEH ville hatt ut i offentligheten vet ingen noen ting om.
Se for deg om hun er kidnappet og i live. Om det er TH som står bak eller ikke har ingenting å si.
Om alt det av private ting mellom henne og mannen, henne og barna eller henne og hvem som helst andre er for alle å se, så tror jeg hun gir faen i om hva som kommer ut, så lenge det bringer henne hjem igjen.

AEH ønsket ikke å forsvinne fra jordens overflate.
Hun ønsket heller ikke å være på forsiden av alle aviser hver dag.

Det er ingen som ønsker sin skittentøys vask ute så alle kan se. Men bringer det henne hjem. Gir det henne rettferdighet og en løsning på hva som har skjedd henne så tror jeg alle med vettet i behold ville sakt seg enige i det.

Bistandsadvokaten har selvfølgelig hverken møtt eller snakket med AEH! Skal dettte faktum forhindre ham å uttale seg i saken? Dette er tøvete. Det verste er likevel at du beskylder ham for å være kjøpt og betalt av TH.
Citera
2020-06-25, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Det var Aftenposten som i mai kom med opplysningen om at politiet har en video som viser en bil rygge opp gangveien mot boligen. Den bilen må da ha kommet nedenfra, via fiskebryggen.

Det skal ha vært noen biler som benyttet seg av denne snarveien ned mot Langvannet på forsvinningsdagen. Men de skal altså ha et videopptak av en bil som rygger opp gangveien kl 09:05.
Etter det Aftenposten får opplyst av en person tett på etterforskningsledelsen i Øst politidistrikt, er en bil som rygget opp gangveien på baksiden av Sloraveien 4, svært sentral i etterforskningen.

Det er gjort observasjoner av bilen idet den rygget opp gangveien til H's bolig. Observasjonen skal ha blitt gjort klokken 09.05 på morgenen den dagen AEH forsvant.

Rundt samme tidspunkt skal TH ha dratt til Futurum næringspark, hvor han til daglig jobber, får Aftenposten opplyst

https://www.tv2.no/a/11429979/

Jeg synes det mangler mye informasjon rundt den ryggende bilen. Hvor kom den fra? Og hvor ble det av den? Kjørte den ut igjen samme veien? Det er alt for løsrevet, jeg greier ikke å sette den ryggende bilen inn i noen fornuftig sammenheng.

Hvis den ryggende bilen var samme bil som den politiet mente hadde stått parkert ved parkeringsplassen ved bryggen, hvorfor sier de det ikke.

Politiet gjorde rekonstruksjoner i forbindelse med video-opptakene fra tvers over Langvannet.

Blant annet, om en observasjon, for å kunne avgjøre om det var en jogger med hodelykt, eller en syklist med lys på sykkelen, eller om det var en bil. Og politiet kom frem til at det var en bil.

Akkurat denne rekonstruksjonen kan ikke gjelde den ryggende bilen. Det er ingen som jogger baklengs, eller sykler baklengs, om du forstår hva jeg mener.
Citera
2020-06-25, 01:22
Medlem
Citat:
Ha-ha.

Helt enige.Man går ikke sånn demonstrativ foran kamera .Samtidig tenker jeg om TH på iPoden sin har innsyn/overvåking av Futurum bygget. Og den promenade av de 2 var en signal at de er klare.
Citera
2020-06-25, 01:26
Medlem
Citat:
Jeg synes det mangler mye informasjon rundt den ryggende bilen. Hvor kom den fra? Og hvor ble det av den? Kjørte den ut igjen samme veien? Det er alt for løsrevet, jeg greier ikke å sette den ryggende bilen inn i noen fornuftig sammenheng.

Hvis den ryggende bilen var samme bil som den politiet mente hadde stått parkert ved parkeringsplassen ved bryggen, hvorfor sier de det ikke.

Politiet gjorde rekonstruksjoner i forbindelse med video-opptakene fra tvers over Langvannet.

Blant annet, om en observasjon, for å kunne avgjøre om det var en jogger med hodelykt, eller en syklist med lys på sykkelen, eller om det var en bil. Og politiet kom frem til at det var en bil.

Akkurat denne rekonstruksjonen kan ikke gjelde den ryggende bilen. Det er ingen som jogger baklengs, eller sykler baklengs, om du forstår hva jeg mener.

Ja, det mangler en del informasjon om den ryggende bilen.

Politiet har ikke gått ut med mer, men den er altså sentral i etterforskningen.
Tidspunktet for opptaket av bilen er så og si samtidig som da TH skal ha dratt på jobb.

Opptaket inneholder nok mer informasjon enn det som er kommet ut.

Blant annet om bilen stoppet i skogholtet ved boligen, om den kjørte ned igjen etter en stund og om den hadde stått parkert i området ved fiskebryggen før den rygget opp.
Citera
2020-06-25, 01:54
Avslutad
Kanskje kidnapperne har brukt en falsk basestasjon for å overvåke familien?

Hypotetisk så kan de to "slettede" anropene vært knyttet opp til en falsk basestasjon, og videre manipulert derfra.

https://infosec.sintef.no/informasjonssikkerhet/2015/03/falske-basestasjoner-hvordan-er-det-mulig/

"Den falske basestasjonen vil prøve å gjøre seg mest mulig attraktiv for å lure mobiltelefonen til å velge den falske framfor en ekte basestasjon. Den enkleste måten å gjøre dette på er rett og slett å ha et sterkere signal enn de andre basestasjonene, noe man kan oppnå ved å være fysisk nærmere telefonen man skal lure. Telefonen vil så forsøke å opprette en kryptert 3G/4G forbindelse med den falske basestasjonen, men denne svarer “beklager, jeg kan ikke kryptere og skjønner ikke 3G – kan vi ikke snakke ukryptert over 2G i stedet?”. En vanlig telefon vil da velge å akseptere forslaget, ettersom det viktigste for den er å få opprettet samtalen. Den falske basestasjonen vil så opprette en ny samtale mot adressaten (B) som mobiltelefonen prøvde å ringe til, og gi seg ut for å være A. Ettersom trafikken mellom den virkelige A og den falske basestasjonen er ukryptert, kan sistnevnte både avlytte samtalen, og sende informasjonen videre til B uten at noen av partene merker at noe er galt. Hvis A sender en SMS, kan den falske basestasjonen velge om melding skal stoppes, sendes videre uendret, eller endres til det ugjenkjennelige."

"En basestasjon kan i dag anskaffes av “hvem som helst” for en overkommelig sum"

"komplett Ericsson basestasjon med radiodel kunne kjøpes brukt for under USD 2000"
Citera
2020-06-25, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Spørsmålet er hvordan hun skal leve?
Falsk identitet resten av livet?
Legehjelp osv? Hele verden kjenner hennes ansikt nå?

Jag tänkt, då jag tänkte den tanken som mest, att hon kanske senare skulle ge sig tillkänna.
Men inser nu att det finns juridiska konsekvenser.
Tänkte sedan att det kan ha skett i stundens ingivelse, "kosta vad det kosta må".
Men det är alltför långt bortanför den verkliga scenen.

Polisen har nog inte funderat på det.
AEH var nog för realistisk och solidarisk (med familjen) för en sådan sak också.
Möjligen att sonen hade kunnat företa sig en sådan verklighetsflykt.
Citera
2020-06-25, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iristo01
Helt enige.Man går ikke sånn demonstrativ foran kamera .Samtidig tenker jeg om TH på iPoden sin har innsyn/overvåking av Futurum bygget. Og den promenade av de 2 var en signal at de er klare.

Har också undrat om de är kompanjoner eller spioner ....

Vilka risker ... att demonstrativt gå förbi Futurum med huva, ev mask etc ...
Att föra bort AEH mott på ljusan förmiddag ...
Att åka i en röd BMWX3 med huva och hätta mitt i en befolkad ort med AEH i baksätet ..

Om dessa tre händelser är knutna till AEH:s försvinnande, så verkar GM:s ju vara både
unga och orutinerade, mm.
Och de må ha haft en utomstående kryptoexpert ...som kan ha varit ovetande om att
ha hjälpt dem.
Citera
2020-06-25, 06:12
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Takk,forstår-husker ikke alle navn på involverte.Er det et fakta at D Toska har bodd der,eller bare et nytt rykte?
Rykte at David Toska har bodd i Sloraveien. Ikke bekreftet faktum.

Iflg denne artikkelen ble Toska i mai 2018 løslatt. Står også at det i august 2017 ble kjent at han var overført til hjemmesoning i Bergen (hos sin morfar):

https://www.nrk.no/norge/david-toska-er-proveloslatt-1.14125290
Senast redigerad av Vossevangen 2020-06-25 kl. 06:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in