Citat:
Ursprungligen postat av
Hunterrr
Teaterbesøket og avreise til jobb kl 09.
Prøver tenke gjennom mange konkrete hendelser i lys av skyld/uskyld i vurderingene.
Det er lite som tyder på at det teaterbesøket kvelden før var forutsett, hverken for den ene eller andre. Det var et vennepar som inviterte med kort varsel. Dette er vi kjent med.
Det ble vel også en senere kveld enn normalt for ekteparet.
Vi har også fått høre at det var en fin kveld de hadde der.
Dermed også naturlig litt senere enn vanlig opp på jobb den morgenen. Vi er ikke rettferdig med TH hvis vi sier noe annet enn at det kan være en naturlig forklaring. De fleste av oss tar litt senere frokost hvis det blir sent kvelden før (dersom vi har mulighet).
Jeg vil anta at hvis siktede TH hadde planlagt dette grundig (slik politiet har ment, ihvertfall fram til nå), da kan man anta at drap/bortføring skulle skje rett etter han dro til jobb til vanlig tid, som kanskje var rundt 08?
Husk nå at han hadde ingen mulighet å kommunisere med sine hjelpere om at det ble senere enn vanlig(det ville blitt avslørt), så tiden for handlingen må ha vært grundig gjennomgått i god tid i forveien isåfall. Han kunne i hele denne perioden ikke ha snakket med hjelpere om noe særlig, uten isåfall å møte de live. Digitale spor ville trolig blitt avslørt. TH er vel ikke noe teknisk fenomen.
Men....
Det er ulogisk at han skulle planlegge å dra senere enn vanlig akkurat denne dagen dersom han hadde planlagt handlingen. Det ville skapt masse mistenksomhet, noe det også tydeligvis kan ha gjort. Han dro sjelden så sent på jobb som dette har det stått i media mener jeg. Teaterbesøket er en troverdig forklaring til at det ble sen frokost. Jeg tror han hadde holdt seg til det vanlige skjema og kl 08 og normal arbeidstid hvis han skulle unngå å bli mistenkt. Og samtidig sørge for et mye mer vanntett alibi enn det han har.
Veldig åpen for synspunkt. Jeg er veldig åpen for at TH er skyldig i saken, bare for å sagt det. I lang tid var jeg skråsikker på det, men nå tror jeg ikke det lenger.
Helt enig i denne tankerekken din her.Det henger bare ikke på greip,da må han i tilfelle ha sendt røyksignal til medhjelper om at tidspunkt var forandret den morgenen eller en dag eller 2 før.
Hvordan i huleste kunne TH samarbeide,oppdatere og avtale noe,uten å bruke tlf. e-post? Levert hemmelige lapper på et hemmelig sted?
Om TH har regissert plottet og hatt medhjelper,kan det kun ha vært en forretningsmedarbeider,god venn eller slektning.Siden det må ha vært helt naturlig at denne medhjelperen hadde tlf. kontakt med han,uten å vekke mistanke.
GM eller medhjelper var helt nødt til å få oppdateringer,om hjemlige/familære planer for morran og denne dagen.Den måtte også vite 100% at ikke elektriker ville møte opp på døra bl.a.