Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-06-22, 17:04
  #36337
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
I går var det noen som skreiv her at AE hvert år hadde gratulert VE med dagen, bortsett fra i 2018.
Jeg undrer på når man sist kunne se dette, for nå har VE gjort alt sammen hemmelig der. Sitt profilbilde, og alt sammen på veggen. Ikke noen mulighet for å se hvem som har trykket "liker" osv. Han har tilogmed tat bort "legg til som venn"-funksjonen. Behøver selvfølgelig ikke å bety noe, men hvorfor gjemme seg på denne måten hvis han ikke har noe å skjule? Når gjorde han dette? Rett etter innlegget i går om at AE gratulerte han hvert år?
Samme som med broren til siktede Utengen. Det meste ble plutselig hemmelig.

Om man kollar vart han är i styrelsen (TH´s företag samt eget) så ser det ut som VE sitter mest i företag som går med stora minus i alla fall.

Mycket försvinner. På TH´s företags sidor och nu på fler ställen?
Citera
2020-06-22, 17:06
  #36338
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Takk! :-) Jeg er enig med deg. Jeg synes også at det var litt merkelig av eks-svogeren å delta i den krimpodden bare for å komme med antydninger.
Det kunne høres ut som om det var noe alvorlig som hadde skjedd som eks-svogeren hadde fortalt om til politiet.

Ja du har rett i at det er lang avstand mellom huset og Futurum. Å bruke telefon som du foreslo, er mye smartere og enklere

Man kan se bilder her som viser terrenget mellom Futurum og huset i Sloraveien og fiskeplassen. Jeg har sett bedre bilder som jeg dessverre ikke fant nå og de bildene viste høydeforskjellene og det så ut til at Futurum ligger mye høyere opp i terrenget enn huset i Sloraveien.
https://www.dagbladet.no/nyheter/kid...erson/70642834
https://www.dagbladet.no/nyheter/det...alene/70653812
Og det ser også ut til å være en del trær i mellom Futurum og fiskeplassen:
https://www.vg.no/spesial/2019/loren...=forsvinningen

Jeg fant et innlegg fra agvvv som skrev om når eks-svogeren kjente TH og AE:

Jag kan ha gjort en miss! Tydligen har exsvågern verkligen sagt rakt ut att han tror det handlar om ett dråp, med kännedom om TH och AEH - i slutet av podden - vilket jag inte riktigt förstod - utan mer trodde det var "retorik", man upprepar ett påstående från polisen som ett svar.
Jag tyckte han lät för "glad" i podden men man måste ju balansera i den situationen. Man kan inte anklaga någon för dråp genom att peka ut personen, innan personen är dömd.

I övrigt tycker jag ändå att exsvågern verkade vag i sin framtoning.
Svårt att veta om han verkligen tror TH dräpt AEH, eller om han tar tillfället att "hålla med" polisen, på grund av tidigare oförrätter (rivalitet med TH, ev. missunnsamhet, etc.)

Undrar fortfarande om TH:s bror uttalat sig - eller något annat av hans (levande?) syskon?
Citera
2020-06-22, 17:07
  #36339
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Har også tenkt på at det kanskje var TH hun kontordama snakket med.
Men hvem ringte da fra Annes telefon kl 9.14, det undrer jeg på.

Så snedig da, nevnte deg i det innlegget jeg nettopp skrev.

09:14 tror jeg er en forhåndsprogrammert oppringing fra AEHs mobil til THs mobil. Det har jeg trodd hele tiden.

Og at den opprinnelige infoen i VG var korrekt, men at den senere måtte trekkes tilbake og tåkelegges for å forhindre spekulasjoner om at TH sto bak drap eller forsvinning, og for å forhindre at TH skulle bli forhåndsdømt i mediene.
Citera
2020-06-22, 17:11
  #36340
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Han sier at han hadde en annen teori enn politiet fra begynnelsen og at med det han visste om forholdet til AEH og TH, så var det naturlig for han å mene at hun var drept. https://podcasts.apple.com/no/podcas...=1000473629374

Har missuppfattat detta (tolkat fel) och får be om ursäkt för det.
Har skrivit om det nyss, i svar till z z z ..
Jag tyckte att han verkade vag i sin framtoning , kändes litet för "glad" ...
Svårt veta om han verkligen tror på sin teori om dråp eller tog tillfället i akt att
ge igen till TH för någon tidigare oförrätt.
Att han själv kom på att det kan handla om dråp är inte konstigt, det finns inte mycket mer
att välja på.

Ena dagen tror jag TH är skyldig, andra inte, precis som Nyvaaken-
Citera
2020-06-22, 17:11
  #36341
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
I går var det noen som skreiv her at AE hvert år hadde gratulert VE med dagen, bortsett fra i 2018.
Jeg undrer på når man sist kunne se dette, for nå har VE gjort alt sammen hemmelig der. Sitt profilbilde, og alt sammen på veggen. Ikke noen mulighet for å se hvem som har trykket "liker" osv. Han har tilogmed tatt bort "legg til som venn"-funksjonen. Behøver selvfølgelig ikke å bety noe, men hvorfor gjemme seg på denne måten hvis han ikke har noe å skjule? Når gjorde han dette? Rett etter innlegget i går om at AE gratulerte han hvert år?
Samme som med broren til siktede Utengen. Det meste ble plutselig hemmelig.

Fordi hans bil blev ridset?
Citera
2020-06-22, 17:14
  #36342
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
At TH, svogeren og Anne, sammen bodde og studerte på Gjøvik? Og at TH snapset AE rett forran øynene på han? Og så skal svogeren ha gått å båret på dette i 50 år? Langsint da altså , nei, det har jeg ingen tro på. Og at tilfeldighetene har gjort det slik at svogeren fant THs søster, og at det ble videre kontakt med AE og TH? Har mine tvil. Som sagt tidligere, tilfeldighetene har sine begrensninger. Det er nok mer sannsynelig at svogeren fant THs søster, og at han ble kjent med AE og TH på denne måten. Kanskje han syntes at hun var flott, men det er jo bare en beskrivelse. Å straffe TH p.ga. misunnelse, mens AE var i live kunne gått ann hvis han var singel, men å straffe TH etter at AE er død, fordi han var misunnelig, det nekter jeg å tro. Etter all sannsynlighet hadde denne svogeren fått med seg hvordan TH var mot AE, og hadde opplevd flere episoder.
Mange langtrukne teorier, og spesielt fra Akershus og Havhest. Masse av dette høres bare rett og slett for dumt ut.

OK, det var bara spekulationer.
Poängen var att exsvågern kan ha haft personlig orsak att peka mot TH,
sedan är alla detaljerna från tidigare inte så intressanta på nyansen.
I ungdomen sker mycket, så ..och ja, jag ger dig gärna rätt.
Citera
2020-06-22, 17:21
  #36343
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Detta har jag funderat på länge med. TH ser ju ganska ungdomlig ut om man jämför med AEH. Och MB är (vad jag kan läsa mig till) en politiker från H (ungefär svenska M) som verkat som ordförande (kommunalråd?)i Nesne kommun fram till 2015, då hon sadlar om och blir ekonomidam på TH´s företag? Är inte TH inblandad i Ap (sossarna)?

https://www.ranablad.no/nyheter/hold...s/1-93-6032895

Hennes bild är nu förvunnen från TH´s företags hemsidor. De fanns där när han anhölls. Eller är jag helt och far fel (bärtur, eller vad ni norrmän nu kallar det? ) nu?

Jeg vet ikke om det er samme dame. Men tror ikke det.

Denne MB skal ha jobbet lenge hos TH, og ha vært godt kjent med, og god venninne av, AEH.

De lokale vet nok hva som er korrekt om kontordamen. Om hun er tidligere ordfører.
Citera
2020-06-22, 17:21
  #36344
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jag blir också misstänksam emot x-svågern.
Det sätt han uttalar sig i poden, verkar kallt och beräknande. Han verkar mycket självupptagen.
Jag förstår att han kontaktar polisen om han har viktig information, men i intervjun i poden verkar motivationen vara att påverka allmänheten psykologiskt, utan att ge någon verklig information.
I mina öron verkar han vara manipulativ, kall och att han har ett stort uppmärksamhetsbehov - en typisk konfliktskapare.
Det är inte osannolikt att x-svågern har ett personligt hämndmotiv.

Precis så var mitt intryck men blev ju nyss motsagd av Orderud ...
Om nu exsvågern alldeles själv kom med teorin att det handlar om TH:s dråp på AEH,
så säger det inte mycket juridiskt. Man kan inte välja på så många saker, mer än kidnapping och dråp-
Han hade säkert också hört ordet "dråp" nämnas innan han uttalade sig i podden.
Man kan förstås fråga om han verkligen hämnas för 50 år gammalt groll och efter AEH:S försvinnande, enligt Orderud.

Men människor är olika .. och mina förslag angående rivalitet är mest för att ge en möjlig illustration, bakgrund.Det finns folk som aldrig glömmer en oförrätt och ger igen senare i livet.

I vilket fall, han verkade för glad och uppmärksamhetssökande för min del..
Han var inte allvarlig eller sörjande det som hänt.
Han tog det så lätt ..tycker jag.
Citera
2020-06-22, 17:34
  #36345
Avstängd
Orderud.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Om sms 09:10, om detaljer fra teaterturen og om at hytteturen ikke blir noe av.

Kan hende TH har kalkulert med det faktum at han ikke var klar over at hytteturen var avlyst av AEH, skulle styrke inntrykket av at AEH var i live 09:10 og sendte sms'en selv. Og dermed styrke THs alibi, han var jo enten på vei til Futurum, eller akkurat ankommet Futurum og mest sannsynlig var bilen hans i kamerasonen akkurat i det øyeblikket.

Det minner meg litt om alibiet til KK drapsnatten på Orderud gård. At KK tilsynelatende "ikke husket selv" at hun hadde vært med et avisbud under jobbkjøring den natten. At avisbudet kontaktet politiet med informasjonen, og det at det lot seg bevise at KKs telefon var med i budbilen, styrket politiets tro på at KK ikke hadde vært til stede på Orderud gård drapsnatten.

(Tok dette etter hukommelsen, og håper at Orderud. korrigerer om det ble feil.)

Husker ikke så detaljert om dette, så jeg sjekket kjapt på google. Jeg leste nå at ihvertfall forsvareren mener at mobilbevisene beviser at hun var med på avisrunde. Et annet vitne sier at Kristin ikke var ved trykkeriet og hentet ut bunker med aviser, og at Tommy var alene. Et tredje vitne sier at Kristin hadde spurt henne om hun kunne være hennes alibi.
Kanskje Kristin hadde sin mobil liggende inni bilen til denne Tommy.
__________________
Senast redigerad av Orderud. 2020-06-22 kl. 17:49.
Citera
2020-06-22, 17:35
  #36346
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
I går var det noen som skreiv her at AE hvert år hadde gratulert VE med dagen, bortsett fra i 2018.
Jeg undrer på når man sist kunne se dette, for nå har VE gjort alt sammen hemmelig der. Sitt profilbilde, og alt sammen på veggen. Ikke noen mulighet for å se hvem som har trykket "liker" osv. Han har tilogmed tatt bort "legg til som venn"-funksjonen. Behøver selvfølgelig ikke å bety noe, men hvorfor gjemme seg på denne måten hvis han ikke har noe å skjule? Når gjorde han dette? Rett etter innlegget i går om at AE gratulerte han hvert år?
Samme som med broren til siktede Utengen. Det meste ble plutselig hemmelig.

Har sett den FB siden hans helt til nå. Hvert år sendte hun hyggelige gratulasjoner, men ikke i 2018.
Citera
2020-06-22, 17:37
  #36347
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
I går var det noen som skreiv her at AE hvert år hadde gratulert VE med dagen, bortsett fra i 2018.
Jeg undrer på når man sist kunne se dette, for nå har VE gjort alt sammen hemmelig der. Sitt profilbilde, og alt sammen på veggen. Ikke noen mulighet for å se hvem som har trykket "liker" osv. Han har tilogmed tatt bort "legg til som venn"-funksjonen. Behøver selvfølgelig ikke å bety noe, men hvorfor gjemme seg på denne måten hvis han ikke har noe å skjule? Når gjorde han dette? Rett etter innlegget i går om at AE gratulerte han hvert år?
Samme som med broren til siktede Utengen. Det meste ble plutselig hemmelig.

Jeg har skrevet der. Vi har felles venner på FB.
Citera
2020-06-22, 17:39
  #36348
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg vet ikke om det er samme dame. Men tror ikke det.

Denne MB skal ha jobbet lenge hos TH, og ha vært godt kjent med, og god venninne av, AEH.

De lokale vet nok hva som er korrekt om kontordamen. Om hun er tidligere ordfører.

Någon lade idag ut en länk till just henne i tråden och hon är en kopia av kvinnan som satt som ekonomiansvarig på hemsidan för Kvitfjell eller Elkraft innan, så jag tror inte att det är helt omöjligt? Det bekräftar dock varför det är så viktigt att aldrig skriva ut hela namn på Flashback.

Svårt att se när alla sidor är städade nu, dock. Första veckan efter anhållandet så fanns det bilder på folk. Synd man inte sparade det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback