2020-06-24, 23:15
Medlem
Teaterbesøket og avreise til jobb kl 09.

Prøver tenke gjennom mange konkrete hendelser i lys av skyld/uskyld i vurderingene.

Det er lite som tyder på at det teaterbesøket kvelden før var forutsett, hverken for den ene eller andre. Det var et vennepar som inviterte med kort varsel. Dette er vi kjent med.
Det ble vel også en senere kveld enn normalt for ekteparet.
Vi har også fått høre at det var en fin kveld de hadde der.
Dermed også naturlig litt senere enn vanlig opp på jobb den morgenen. Vi er ikke rettferdig med TH hvis vi sier noe annet enn at det kan være en naturlig forklaring. De fleste av oss tar litt senere frokost hvis det blir sent kvelden før (dersom vi har mulighet).
Jeg vil anta at hvis siktede TH hadde planlagt dette grundig (slik politiet har ment, ihvertfall fram til nå), da kan man anta at drap/bortføring skulle skje rett etter han dro til jobb til vanlig tid, som kanskje var rundt 08?
Husk nå at han hadde ingen mulighet å kommunisere med sine hjelpere om at det ble senere enn vanlig(det ville blitt avslørt), så tiden for handlingen må ha vært grundig gjennomgått i god tid i forveien isåfall. Han kunne i hele denne perioden ikke ha snakket med hjelpere om noe særlig, uten isåfall å møte de live. Digitale spor ville trolig blitt avslørt. TH er vel ikke noe teknisk fenomen.

Men....
Det er ulogisk at han skulle planlegge å dra senere enn vanlig akkurat denne dagen dersom han hadde planlagt handlingen. Det ville skapt masse mistenksomhet, noe det også tydeligvis kan ha gjort. Han dro sjelden så sent på jobb som dette har det stått i media mener jeg. Teaterbesøket er en troverdig forklaring til at det ble sen frokost. Jeg tror han hadde holdt seg til det vanlige skjema og kl 08 og normal arbeidstid hvis han skulle unngå å bli mistenkt. Og samtidig sørge for et mye mer vanntett alibi enn det han har.

Veldig åpen for synspunkt. Jeg er veldig åpen for at TH er skyldig i saken, bare for å sagt det. I lang tid var jeg skråsikker på det, men nå tror jeg ikke det lenger.
Senast redigerad av Hunterrr 2020-06-24 kl. 23:21.
Citera
2020-06-24, 23:17
Medlem
Holden forteller at han er i dialog med politiet om et konkret tips han fikk inn kort tid etter at han mandag i forrige uke.
– Så vidt meg bekjent er dette ny informasjon, og fra vårt ståsted er det også viktig informasjon, sier han.

Samtidig sier politiadvokat Hrenovica at politiet ikke har mottatt noen tips som vurderes som aktuelle å følge opp etter sendingen.
https://www.tv2.no/nyheter/11513135/

Kanskje TH bør sette en privatetterforsker på saken?

Om undersøkelsene på hyttene: Politiadvokaten bekrefter at søkene gjøres på bakgrunn av konkret informasjon som politiet har fått etter at TH ble pågrepet.

Kan det bety at noen har gitt politiet informasjon om at politiet kan finne bestemte ting på utpekte steder?
Senast redigerad av z-z-z 2020-06-24 kl. 23:39.
Citera
2020-06-24, 23:30
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr

Prøver tenke gjennom mange konkrete hendelser i lys av skyld/uskyld i vurderingene.

Det er lite som tyder på at det teaterbesøket kvelden før var forutsett, hverken for den ene eller andre. Det var et vennepar som inviterte med kort varsel. Dette er vi kjent med.
Dermed også naturlig litt senere enn vanlig opp på jobb den morgenen. Vi er ikke rettferdig med TH hvis vi sier noe annet enn at det kan være en naturlig forklaring. De fleste av oss tar litt senere frokost hvis det blir sent kvelden før (dersom vi har mulighet).
Jeg vil anta at hvis siktede TH hadde planlagt dette grundig (slik politiet har ment, ihvertfall fram til nå), da kan man anta at drap/bortføring skulle skje rett etter han dro til jobb til vanlig tid, som kanskje var rundt 08?
Husk nå at han hadde ingen mulighet å kommunisere med sine hjelpere om at det ble senere enn vanlig(det ville blitt avslørt), så tiden for handlingen må ha vært grundig gjennomgått i god tid i forveien isåfall. Han kunne i hele denne perioden ikke ha snakket med hjelpere om noe særlig, uten isåfall å møte de live. Digitale spor ville trolig blitt avslørt. TH er vel ikke noe teknisk fenomen.

Men....
Det er ulogisk at han skulle planlegge å dra senere enn vanlig akkurat denne dagen dersom han hadde planlagt handlingen. Det ville skapt masse mistenksomhet, noe det også tydeligvis kan ha gjort. Han dro sjelden så sent på jobb som dette har det stått i media mener jeg. Teaterbesøket er en troverdig forklaring til at det ble sen frokost. Jeg tror han hadde holdt seg til det vanlige skjema og kl 08 og normal arbeidstid hvis han skulle unngå å bli mistenkt. Og samtidig sørge for et mye mer vanntett alibi enn det han har.

Veldig åpen for synspunkt. Jeg er veldig åpen for at TH er skyldig i saken, bare for å sagt det. I lang tid var jeg skråsikker på det, men nå tror jeg ikke det lenger.

Helt enig i denne tankerekken din her.Det henger bare ikke på greip,da må han i tilfelle ha sendt røyksignal til medhjelper om at tidspunkt var forandret den morgenen eller en dag eller 2 før.

Hvordan i huleste kunne TH samarbeide,oppdatere og avtale noe,uten å bruke tlf. e-post? Levert hemmelige lapper på et hemmelig sted?
Om TH har regissert plottet og hatt medhjelper,kan det kun ha vært en forretningsmedarbeider,god venn eller slektning.Siden det må ha vært helt naturlig at denne medhjelperen hadde tlf. kontakt med han,uten å vekke mistanke.
GM eller medhjelper var helt nødt til å få oppdateringer,om hjemlige/familære planer for morran og denne dagen.Den måtte også vite 100% at ikke elektriker ville møte opp på døra bl.a.
Senast redigerad av Nyvaaken 2020-06-24 kl. 23:44.
Citera
2020-06-24, 23:36
Medlem
Citat:

Men....

Du har gode poeng, og bl.a. dette som du nevner om tidspunkt for å reise til Futurum den morgenen, mener jeg at tyder på at TH ikke er involvert i forbrytelsen (med tanke på Lue- og telefonmannen (som jeg tror at er involvert i forbrytelsen) som var ved Futurum på tidspunkter som kan passe bra med når TH vanligvis brukte å ankomme jobb).

den første passerte klokken 07.36
Den andre mannen dukker opp 24 minutter senere

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/7laj88/slik-kan-luemannen-og-telefonmannen-ha-beveget-seg

Og jeg tror at Lue-og telefonmannen holdt oppsikt ved både bilvei og gangvei til Futurum (for de kunne ikke vite om TH kom til fots eller med bil ettersom TH vekslet på å gå og kjøre til jobb).

To innlegg der jeg skrev hva jeg tenker om Lue-og telefonmannens eventuelle oppsikt over gang- og bilvei m.m.:
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Etter det VG kjenner til veksler Hagen på å gå og kjøre til Futurum. Av og til kommer han ruslende inn i det åpne kontorlandskapet med matpakken i lommen i åtte-ni-tiden.
https://www.vg.no/spesial/2019/ti-topphemmelige-uker/

Lue-og telefonmannen (hvis de var involvert) hadde nok kartlagt THs ankomsttider på Futurum over en periode og de visste når han vanligvis ankom Futurum. Og denne morgenen valgte Lue-og telefonmannen nettopp derfor å være der i god tid før kl 8.
Senast redigerad av z-z-z 2020-06-25 kl. 00:02.
Citera
2020-06-24, 23:44
Medlem
Hvis det er sånn at politiet mener ??? at AE kan ha blitt kremert og asken strødd på hennes fars hytteeiendom, og TH utlover dusør til den som kan gi tips som fører til at man finner AE`s levninger.
Da er han splitter pine gal og bør innesperres på livstid.
Citera
2020-06-24, 23:58
Medlem
Noen som har Dagbladet pluss?

https://www.dagbladet.no/nyheter/anne-elisabeth-hagens-ukjente-kjaerlighetshistorie/72501798

Når det gjelder paranoiaen i tråden om at de som mener TH er uskyldig er i en koordinert sammensvergelse med vitnene til den røde bilen/ TH sjøl / er i familien etc: søk hjelp. Det er omtrent like smart som å si at de som tror han er skyldig står i ledtog med kidnapperne. De fleste her som stiller spørsmål ved etterforskninga eller tror at TH kan være uskyldig er åpne for at de kan ta feil, mens de fleste som mener han er skyldig er helt bastante på at de har rett, og kan komme med alle mulige karakteristikker. Helt teit.
Citera
2020-06-25, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Du har gode poeng, og bl.a. dette som du nevner om tidspunkt for å reise til Futurum den morgenen, mener jeg at tyder på at TH ikke er involvert i forbrytelsen (med tanke på Lue- og telefonmannen (som jeg tror at er involvert i forbrytelsen) som var ved Futurum på tidspunkter som kan passe bra med når TH vanligvis brukte å ankomme jobb).

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/7laj88/slik-kan-luemannen-og-telefonmannen-ha-beveget-seg

Og jeg tror at Lue-og telefonmannen holdt oppsikt ved både bilvei og gangvei til Futurum (for de kunne ikke vite om TH kom til fots eller med bil ettersom TH vekslet på å gå og kjøre til jobb).

To innlegg der jeg skrev hva jeg tenker om Futurum-mennenes eventuelle oppsikt over gang- og bilvei m.m.:
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

TH pleide vanligvis å reise på jobb kl 08:15. Det vil si at han normalt var på Futurum rundt kl 08:25.

Tidspunktene Futurum-mennene ble observert på overvåkingskamera passer med andre ord ikke spesielt bra slik det hevdes her. Første observasjon av de ukjente mennene var kl 07:36, dvs nesten 1 time før TH normalt kom på jobb.

I følge trusselbrevet hadde de angivelige kidnapperne fulgt nøye med på rutinene til TH og AEH.
Å bomme med nesten 1 time kan ikke sies å passe bra på en så avgjørende dag.

Derimot kan den ryggende bilen kl 09:05 tyde på at det ikke var klokkeslettet som var det viktigste.

Signalet for å aksjonere kan ha vært bilen til TH - helt uavhengig av om kl var 8 eller 9 på morgenen.
Når denne ble sett kjøre av gårde like etter kl 09:00, ble også bilen fra fiskebryggen satt i bevegelse.
Citera
2020-06-25, 00:04
Medlem
Citat:

Men....

Enig i det. Det kan også virke som at det skulle gjennomføres akkurat denne dagen, av en eller annen årsak.
Citera
2020-06-25, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z

To innlegg der jeg skrev hva jeg tenker om Futurum-mennenes eventuelle oppsikt over gang- og bilvei m.m.:

Etter det VG kjenner til veksler Hagen på å gå og kjøre til Futurum. Av og til kommer han ruslende inn i det åpne kontorlandskapet med matpakken i lommen i åtte-ni-tiden.
https://www.vg.no/spesial/2019/ti-topphemmelige-uker/

Futurummennene (hvis de var involvert) hadde nok kartlagt THs ankomsttider på Futurum over en periode. Og denne morgenen valgte Futurummennene å være der i god tid før kl 8.

Det er en interessant observasjon og teori som jeg tror politiet etterforsket ganske mye på i starten. De gikk ut med ønske om at disse meldte seg osv, men fikk ikke respons fra dem. Kan også være at de er utlendinger og ikke følger mye med i norsk media sånn sett, eller av andre grunner ikke ønsker komme i kontakt med norsk politi. Det kan være mange ulike svar tenker jeg.

Men vi har heller ingen signal om at disse to henger sammen med hverandre. Jeg vet heller ikke hvor mange som pleier å gå på den veien der om morgenen. Vil jo anta at det er endel som går der.
Det er vel en vei å gå hvis man skal gå fra Rasta og retning Lørenskog sentrum. Han med hette kunne jo sånn sett bare være på vei til buss-stasjon og jobb osv.
Han som snur er vel den som sånn sett kan ha den mest merkelige oppførsel siden han snur akkurat der hvor det er syn mot parkeringen.

Men tenker du det er mange involvert isåfall? Hvorfor tenker du ikke de bare kunne sitte i bilen og vente på henne da hun gikk tur og plukke henne med seg isåfall? Det er jo risiko å dra inn til huset. Kunne jo være andre folk der da de kom, og hun kunne jo sittet i tlf osv?
Citera
2020-06-25, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Hvis det er sånn at politiet mener ??? at AE kan ha blitt kremert og asken strødd på hennes fars hytteeiendom, og TH utlover dusør til den som kan gi tips som fører til at man finner AE`s levninger.
Da er han splitter pine gal og bør innesperres på livstid.

Tror nok dusøren er utlovet fordi TH er veldig trygg på at levningene aldri kan bli funnet. Dersom hun eventuelt er kremert ett sted, vil nok restene etter dette være dumpet et helt annet sted.

Også verdt å merke seg at dusøren kun gjelder for funn av AEH/levninger, og ikke for tips som fører til at gjerningspersoner blir stilt til ansvar. Kan man tolke dette annerledes enn at TH er mer enn tilfreds med at denne saken ender med at gjerningspersoner går fri og saken blir henlagt?
Citera
2020-06-25, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
TH pleide vanligvis å reise på jobb kl 08:15. Det vil si at han normalt var på Futurum rundt kl 08:25.

Tidspunktene Futurum-mennene ble observert på overvåkingskamera passer med andre ord ikke spesielt bra slik det hevdes her. Første observasjon av de ukjente mennene var kl 07:36, dvs nesten 1 time før TH normalt kom på jobb.

I følge trusselbrevet hadde de angivelige kidnapperne fulgt nøye med på rutinene til TH og AEH.
Å bomme med nesten 1 time kan ikke sies å passe bra på en så avgjørende dag.

Derimot kan den ryggende bilen kl 09:05 tyde på at det ikke var klokkeslettet som var det viktigste.

Signalet for å aksjonere kan ha vært bilen til TH - helt uavhengig av om kl var 8 eller 9 på morgenen.
Når denne ble sett kjøre av gårde like etter kl 09:00, ble også bilen fra fiskebryggen satt i bevegelse.
For å følge med på både gangveien og bilveien ved Futurum for å kunne observere at TH kom og for å vite sikkert når TH ankom Futurum, synes jeg at det er naturlig at Lue-og telefonmannen var ved Futurum i god tid før TH vanligvis ankom Futurum. Men det trenger ikke å ha vært slik.

Hvis de var 3 GM kan de ha fulgt med både ved fiskebryggen, ved gangveien ved Futurum og ved bilveien (ved bommen) ved Futurum.
Senast redigerad av z-z-z 2020-06-25 kl. 00:27.
Citera
2020-06-25, 00:26
Medlem
Legokatts avatar
Jeg mener et av bevisene ligger her på tidslinjen

Hva er sjansen for at dette var en normal dag angående telefonoppringninger og sms

Kl 09.02-09.07 TH reiser til Futurum.
Kl 09.05 Bil rygger inn gangveien fra fiskeplassen
Kl 09.06 Anrop fra AEH telefon til datter. Anrop 3 sekunder.
Kl 09.10 AEH sender sms til datter om at hytteturen er avlyst. Datter sender sms tilbake til AEH
09.14 Anrop fra AEH til TEH. Varighet 1:30 min
09.48 Anrop fra elektrikker Skansen. Ikke besvart.
Kl 10.06 og 10.07 Anrop fra TH til AEH. Ikke besvart.

Akkurat på denne dagen skulle AEH forsvinne.

De hadde avtalt at TH skulle ringe AEH og diskutere hytteturen etter ca en time.

Hvem var pådriver for hytteturen?

VG: Åtte dager før den 31.10.18:
"AEH forteller at hun gleder seg til hyttetur, ber om tips til matretter hun kan stelle i stand for familien"

Jeg mener hytteturen var planlagt av de involverte barna og AEH fordi det var eneste måten å få TH til å ringe hjem, samt at AEH fikk en grunn til å ringe barna denne dagen.

Dette gjorde at tidsrommet som forsvinningen kunne ha skjedd på ble på kun 1 time, samt at de involverte barna fikk alibi i dette tidsrommet. Hvis alle barna var med på dette kunne det være at et av barna hadde alibi på jobb.

Dette tyder på et samarbeid mellom AEH og de involverte barna.
Dette tyder ikke på at de involverte barna var med på mord
Senast redigerad av Legokatt 2020-06-25 kl. 00:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in