2020-06-24, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Det är det visst. Man kan inte stoppa ett smittsamt virus från att sprida sig i all oändlighet.

Går visst, problemet är att Sverige gav upp alldeles för fort.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
Men vaccinet då?

Flera problem.

- när kommer vaccinet?
- är vaccinet säkert?
- kommer folk ens ta vaccinet?

Ett vaccin är inte lösningen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Beror ju på hur man ser intelligens.
Intelligens är kallhamrad fakta.
I Sthlm har vi nu färre pensionärer att ta hand om, medan de ställen du talar om ej har det.
Ekonomiskt intelligent.
Dock mindre humant.
Men intelligens och humanitet är ej samma sak.
Du kan ha bättre hjärta än mig, medan min hjärna utklassar din.

Nja, vi intelligenta klarar av både att vara humana och ekonomiskt intelligenta
Sen har jag svårt att se att din hjärna skulle utklassa min. Medans jag driver 3 egna företag
jobbar du som lärare. Vilket bevisar att du inte är särskilt ekonomiskt intelligent eller hur?
Senast redigerad av noreplies 2020-06-24 kl. 23:31.
Citera
2020-06-24, 23:30
Medlem
Citat:
Flera problem.

- när kommer vaccinet?
- är vaccinet säkert?

Historiskt sett så har vaccinet alltid varit svaret...
Citera
2020-06-24, 23:31
Medlem
IMBILDENs avatar
Tror ni den här killen dog av Covid 19?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rAkl2a/kwaku-16-blev-akut-sjuk--dog-nasta-dag

"De kom in till barnakuten Skånes universitetssjukhus klockan 14, men säger att de inte fick hjälp förrän flera timmar senare. Vida berätta att Kwaku fick sin första behandling runt klockan 21 på kvällen.

Tidigt på morgonen därpå förvärrades hans tillstånd, och han flyttades till intensivvårdsavdelningen.

Men hans liv gick inte att rädda. På måndagsförmiddagen dog Kwaku."
Citera
2020-06-24, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Beror ju på hur man ser intelligens.
Intelligens är kallhamrad fakta.
I Sthlm har vi nu färre pensionärer att ta hand om, medan de ställen du talar om ej har det.
Ekonomiskt intelligent.
Dock mindre humant.
Men intelligens och humanitet är ej samma sak.
Du kan ha bättre hjärta än mig, medan min hjärna utklassar din.

Intelligence is, sadly, not a prerequisite to wisdom. Making ruthless and callous moves for the sake of the economy is not necessarily intelligent, considering the backlash is possibly equal to or as great. There can be no intelligence without foresight — Chess has taught me this lesson thousands of times. Neither can there be wisdom without empathy, and this situation required a wise heart alongside a calculating mind. Nothing has truly been gained in comparison to what has been lost. Stalemate.
Citera
2020-06-24, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
Intelligence is, sadly, not a prerequisite to wisdom. Making ruthless and callous moves for the sake of the economy is not necessarily intelligent, considering the backlash is possibly equal to or as great. There can be no intelligence without foresight — Chess has taught me this lesson thousands of times. Neither can there be wisdom without empathy, and this situation required a wise heart alongside a calculating mind. Nothing has truly been gained in comparison to what has been lost. Stalemate.

Tycker man att människan visat större prov på humanitet och empati historiskt så delar jag ej uppfattningen.
Citera
2020-06-24, 23:33
Medlem
Inge.Smarts avatar
Citat:
Flera problem.

- när kommer vaccinet?
- är vaccinet säkert?

Bra frågor. Men ett bra vaccin är lösningen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Är du knäckt för att hela världen nu ser hur korkade 08 orna är?😄

Varför skulle just jag vara det?
Citera
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Okej alla i tråden. Sverige har rapporterat sina siffror internationellt nu. Antal nya fall:

+343

https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries

Vad i h-vete är det som pågår här egentligen?

Sverige rapporterar inget till Worldometer. Worldometer inte inte något offentligt organ. De hämtar (troligtvis genom algoritm) uppgifter från olika källor i länder, bla annat FHM. Sedan en tid tillbaka verkar de hämta från FHMs graf över fall. Den grafen är precis som dödsfall fördelat på faktisk dag som testet analyserades och inte när det rapporterades av FHM. Om du tittar på "yesterday" så ser du att det står över 1300 fall på Sverige, de uppdaterat alltså även bakåt på Worldometer. Varför de gör detta på fall men inte på döda vet jag inte, du får maila och fråga dem. För som sagt, Worldometer är ingen "government oganization".
Citera
2020-06-24, 23:34
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazing-Grace
Om man ska vara petig så kan man ändå framhålla att region Stockholm fick det först, och ganska så hårt. De andra regionerna har ju kunnat förbereda sig bättre och haft mer tid på sig.

Stockholmarna var rätt bra på att följa restriktionerna till en början iallafall, men vi orkade inte längre än till maj så jag kan ge dig en poäng där.
Men det stämmer ju inte Dalarna hade ju fall i December.
Citera
2020-06-24, 23:34
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Tror ni den här killen dog av Covid 19?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rAkl2a/kwaku-16-blev-akut-sjuk--dog-nasta-dag

"De kom in till barnakuten Skånes universitetssjukhus klockan 14, men säger att de inte fick hjälp förrän flera timmar senare. Vida berätta att Kwaku fick sin första behandling runt klockan 21 på kvällen.

Tidigt på morgonen därpå förvärrades hans tillstånd, och han flyttades till intensivvårdsavdelningen.

Men hans liv gick inte att rädda. På måndagsförmiddagen dog Kwaku."

Det står ju i artikeln att det är misstänkt sepsis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in