2020-06-24, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noreplies
Nja, alla regioner har skött det här med covid19 bättre.
Lantisarna i Sölvesborg visar sig vara nobelpristagare jämfört med vilken 08 som helst, och det gäller inte bara hanteringen av covid19,
Skåningarna, som i regel kan vara rätt korkade, visar sig också vara bra mycket mer intelligentare än er på att skydda gamla och svaga. Ska man jämföra tex Rosengård vs Rinkeby/Tensta så har till och med skånes blattar var bra mycket smartare.

Listan kan göras längre men till ingen nytta, för ni lär er aldrig ändå

Med samma resonemang skulle man kunna hävda att Lombardieborna är extremt korkade. Och att alla belgare är dumma i huvudet..
Citera
2020-06-24, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inge.Smart
Jomen det vore ju skillnad, det är ju en uppenbar lögn!

Klart det är en uppenbar lögn att lantisar är lika smarta som stockholmare.🤓🤓
Citera
2020-06-24, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Det är det visst. Man kan inte stoppa ett smittsamt virus från att sprida sig i all oändlighet.
Men vaccinet då?
Citera
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Nä det gjorde de inte. Däremot hade de en president som gick ut till folket och sa att Covid-19 vara bara strunt och det var inget att bry sig om i slutet av mars tror jag det var

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/brazil/

Klart de landet har problem då man har en ledning som skrattat åt detta. Ungefär som Sverige. Man lyssnade på tegnell och co. Man kan ju nästan tro att Henrik Arnstad var inblandad för på den nivån är det

Jag har läst en del artiklar om covidläget i Brasilien. I de artiklarna som har läst står det att karantän har införts i vissa delar av Brasilien. Det står också att man har lättat på restriktionerna.
Senast redigerad av AttCza 2020-06-24 kl. 23:39.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Hela FHM, styrande politiker och den s.k. "oppositionen" har inte heller gjort mycket väsen av sig direkt.
En hel del ministrar borde avgå minst sagt.
Citera
2020-06-24, 23:25
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Beror ju på hur man ser intelligens.
Intelligens är kallhamrad fakta.
I Sthlm har vi nu färre pensionärer att ta hand om, medan de ställen du talar om ej har det.
Ekonomiskt intelligent.
Dock mindre humant.
Men intelligens och humanitet är ej samma sak.
Du kan ha bättre hjärta än mig, medan min hjärna utklassar din.
Intelligens utan hjärta = sociopat
Citera
2020-06-24, 23:26
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noreplies
Nja, alla regioner har skött det här med covid19 bättre.
Lantisarna i Sölvesborg visar sig vara nobelpristagare jämfört med vilken 08 som helst, och det gäller inte bara hanteringen av covid19,
Skåningarna, som i regel kan vara rätt korkade, visar sig också vara bra mycket mer intelligentare än er på att skydda gamla och svaga. Ska man jämföra tex Rosengård vs Rinkeby/Tensta så har till och med skånes blattar varit bra mycket smartare.

Listan kan göras längre men till ingen nytta, för ni lär er aldrig ändå

Om man ska vara petig så kan man ändå framhålla att region Stockholm fick det först, och ganska så hårt. De andra regionerna har ju kunnat förbereda sig bättre och haft mer tid på sig.

Stockholmarna var rätt bra på att följa restriktionerna till en början iallafall, men vi orkade inte längre än till maj så jag kan ge dig en poäng där.
Citera
2020-06-24, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
53 minuter..

P.S. Det här var det märkligaste. Jag svär att det stod 53 min tidigare idag när jag lyssnade på programmet som startade dessutom i förtid innan kl 13.00. Nu står det 88 min. Jag måste lyssna om för att se vilka delar som inte fanns med tidigare.

Gissar att 53 minuter är klippt utan musik och 88 minuter är med musik, alltså oklippt. Så du har mao inte missat något
Citera
2020-06-24, 23:27
Medlem
Inge.Smarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Beror ju på hur man ser intelligens.
Intelligens är kallhamrad fakta.
I Sthlm har vi nu färre pensionärer att ta hand om, medan de ställen du talar om ej har det.
Ekonomiskt intelligent.
Dock mindre humant.
Men intelligens och humanitet är ej samma sak.
Du kan ha bättre hjärta än mig, medan min hjärna utklassar din.
Nu blev du riktigt otäck.
Citera
2020-06-24, 23:27
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Med samma resonemang skulle man kunna hävda att Lombardieborna är extremt korkade. Och att alla belgare är dumma i huvudet..
Är du knäckt för att hela världen nu ser hur korkade 08 orna är?😄
Citera
2020-06-24, 23:28
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Jag känner inte till något annat land som gjort så heller, fast de borde.

Varje land borde ha en på förhand utvald nationell testgrupp, som man kan använda för att spåra inte bara COVID-19, utan för att kartlägga förekomst och immunitet för olika virus som förkylning och influensa.
Nu är det bara så att det finns inga tester.
Det är en hoax så lägg ner.
Efter sommaren kan det tidigast komma.

Det enda vi kan testa är ifall vi för tillfället har Covid19, något som vi i 99% av fallen kan ana oss till.
Citera
2020-06-24, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inge.Smart
Nu blev du riktigt otäck.

Intelligens kan vara otäck.
Speciellt om man själv inte är intelligent.
Men nu är detta ot och därmed lämnar jag ännet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in