2020-06-24, 19:41
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Alla SKA fatta vem det är. Det är inte för att hemlighålla för läsarna här som man maskar, det är för att namnet inte ska hittas i sökresultat.
Förlåt då P●r L●rnström är misstänkt för våldtäkt.
Citera
2020-06-24, 19:54
Medlem
Ken Drydens avatar
Stoppa Pressarna skriver ibland sina "nyheter" i kodform och det är uppenbart att allt handlar om D*vid H*lleni*s.

Det är två teman som valsat runt ett tag i denna tidning.

Det ena är "underhållningsprofilen" från "TV", som är en "helylleperson" vars identitet "skulle chocka miljoner tittare i stugorna" om hans namn röjdes. Denne man anklagas av en kvinna för en våldtäkt, 2013.

Det andra temat handlar om "den otäcka ryktesspridningen" kring DH. Tilde de Paula beskrivs "vara i tårar". Det handlar om rykten om något "som är så fruktansvärt" att "TV-personlighetens varumärke" kan komma att skadas "för all framtid". Vad handlar ryktet om då? Ja, det vill inte Stoppa Pressarna tala om eftersom tidningen "till fullo respekterar det pressetiska systemet"

I vissa artiklar nämns alltså ett brott, men ingen gärningsman och i de andra nämns en person som beskylls ha gjort något, men vad det handlar om hålls hemligt. Dessa kategorier av artiklar ligger "saxade" på Stoppa Pressarnas hemsida. Budskapet är: DH anklagas för våldtäkt av en brud. DH, som inte är någon dumskalle, har begärt Johan Eriksson som försvarare och Massi-Fritz går in på brudsidan.

Stoppa Pressarna vågar ännu inte säga vilka det är som är inblandade, eftersom allt ännu är osäkert och bruden kan ljuga. Åklagare kan mycket väl lägga ned alltsammans, men de vill hinta om vad det handlar om genom att skriva det "i kod".

Jag vet inte om det är DH som avses i Expressenartikeln, men Stoppa Pressarna tror detta, i varje fall.
Senast redigerad av Ken Dryden 2020-06-24 kl. 19:58.
Citera
2020-06-24, 20:20
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Förlåt då P●r L●rnström är misstänkt för våldtäkt.
Kolla stoppapressarna.se så får du se med bild och allt
Citera
2020-06-24, 20:22
Medlem
DoungAs avatar
Here we go again. Nån som ångrar sig när ryktena börjat spridas att hon legat med en annan kändisman och hon blir rädd att hennes riktiga man ska skilja sig. Déja-Vù på radarn i alla fall. Kan en kvinna få skadestånd för att bara anmäla en våldtäkt? Eller måste en person dömas alternativt att förövaren inte går att hitta?

Finns säkert en hel del drägg bland kändiseliten. Ingen tvekan. Men nu är vi för tusan snart uppe i 3 av 5 eller något liknande. Någonting stämmer inte riktigt.

Hoppas namnet vaskas fram så man får göra en bedömning.
Citera
2020-06-24, 21:14
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoungA
Here we go again. Nån som ångrar sig när ryktena börjat spridas att hon legat med en annan kändisman och hon blir rädd att hennes riktiga man ska skilja sig. Déja-Vù på radarn i alla fall. Kan en kvinna få skadestånd för att bara anmäla en våldtäkt? Eller måste en person dömas alternativt att förövaren inte går att hitta?

Finns säkert en hel del drägg bland kändiseliten. Ingen tvekan. Men nu är vi för tusan snart uppe i 3 av 5 eller något liknande. Någonting stämmer inte riktigt.

Hoppas namnet vaskas fram så man får göra en bedömning.
Det stämmer inte att "nån ångrar sig när ryktena..."
Vare sig "vi" är uppe i tre, fem eller femton så sker våldtäkter och även kändismän är små grisar.
Senast redigerad av SecretQ 2020-06-24 kl. 21:15. Anledning: Edit
Citera
2020-06-24, 21:28
Medlem
DoungAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretQ
Det stämmer inte att "nån ångrar sig när ryktena..."
Vare sig "vi" är uppe i tre, fem eller femton så sker våldtäkter och även kändismän är små grisar.
Varför anmäler man efter 7 år då? Nånting måste ju vara fel. Det här med skammen är inget giltigt argument egentligen för det låter mest som en ursäkt för att få ångra sig flera år efteråt. Finns många brott folk utsätts för som gör att man kan känna skam och nedvärdering. Men de allra flesta antingen anmäler eller struntar i det för man går vidare. Jag förstår att en våldtäkt är väldigt hemskt. Men det finns många som har varit med om värre saker som anmäler.

Jag förstår om barn eller personer i stark beroendeställning inte vågar anmäla direkt pga olika hot och rädsla för att bli ensam(tex övergrepp från förälder/närstående, präst om man lever i en kristen familj, Statsministern på en praktikant, någon i familjehem osv).

Finns dessutom trådar här på Flashback som behandlar ämnet. Bland annat en där tjejen tog självmord efter att hon erkänt att hon ljugit efter att killen suttit häktad i 7 månader och förlorat familj, flickvän, umgängeskrets och fått flytt från sin ort efteråt trots att han ej var skyldig. Har själv vittnat i ett våldtäktsmål dessutom där en person jag inte ens kände på en fest var borta i 3 minuter medans en tjej satt kvar. Hon försökte kyssa honom vid toaletten vilket jag också såg, men han avvisade. Hon anklagade honom för våldtäkt. Problemet var att det fanns kameror i lokalen och killen sågs ej lämna lokalen under hela kvällen som hon påstod att han hade gjort.
Senast redigerad av DoungA 2020-06-24 kl. 21:32.
Citera
2020-06-24, 22:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DoungA
Varför anmäler man efter 7 år då? Nånting måste ju vara fel. Det här med skammen är inget giltigt argument egentligen för det låter mest som en ursäkt för att få ångra sig flera år efteråt. Finns många brott folk utsätts för som gör att man kan känna skam och nedvärdering. Men de allra flesta antingen anmäler eller struntar i det för man går vidare. Jag förstår att en våldtäkt är väldigt hemskt. Men det finns många som har varit med om värre saker som anmäler.

Jag förstår om barn eller personer i stark beroendeställning inte vågar anmäla direkt pga olika hot och rädsla för att bli ensam(tex övergrepp från förälder/närstående, präst om man lever i en kristen familj, Statsministern på en praktikant, någon i familjehem osv).

Finns dessutom trådar här på Flashback som behandlar ämnet. Bland annat en där tjejen tog självmord efter att hon erkänt att hon ljugit efter att killen suttit häktad i 7 månader och förlorat familj, flickvän, umgängeskrets och fått flytt från sin ort efteråt trots att han ej var skyldig. Har själv vittnat i ett våldtäktsmål dessutom där en person jag inte ens kände på en fest var borta i 3 minuter medans en tjej satt kvar. Hon försökte kyssa honom vid toaletten vilket jag också såg, men han avvisade. Hon anklagade honom för våldtäkt. Problemet var att det fanns kameror i lokalen och killen sågs ej lämna lokalen under hela kvällen som hon påstod att han hade gjort.

Så nu ska offret skuldbeläggas igen? Inte konstigt att folk inte vågar anmäla. Tänk om det var din dotter? Fy fan säger jag.
Citera
2020-06-24, 22:26
Medlem
DoungAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Så nu ska offret skuldbeläggas igen? Inte konstigt att folk inte vågar anmäla. Tänk om det var din dotter? Fy fan säger jag.
Nä. Det har jag inte skrivit. Jag skrev bland annat att det vore bra om vi fick fram identitet på misstänkt gärningsman så vi kunde utvärdera det men att det är högst märkligt att det tar 7 år.

Känner en kvinna som blev utsatt för regelrätt våldtäkt. Hon anmälde samma dag och de säkrade DNA samt att personen erkände att han hade fortsatt när hon bad honom sluta. Så du lägger ju bara åsikter på folk för du har skapat dig en åsikt. Jag diskuterar huruvida tidsfristen från händelse till anmälan är rimlig samt att det beror på vilken person det är för att skapa trovärdighet kring händelsen.
Citera
2020-06-24, 22:41
Medlem
Att hon anmäler nu är för att ”tiden är rätt”. Så många fall, mee too... allt sånt.

Sjukt att anmäla efter 7 år... kom igen
Citera
2020-06-24, 22:58
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81

Ett offer är det väl först efter det att dom fallit, innan dess är det väl bara, det påstådda offret?
Citera
2020-06-24, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Det är ju så löjligt att maska en kändis namn, alla fattar ju ändå vem det är. Varför skulle inte han kunna utföra en våldtäkt? Bara för att gubbkuken har ett långt förhållande så kan han ändå vara sugen på annat. Lernström var det första som jag tänkte på när jag läste rubriken. Killen har ju haft knarkproblematik, så varför inte att han fått ett återfall och sedan våldtagit någon brud.

Wow! Du är lätt efterbliven va?
Måla upp någon som en gärningsman innan man vet något är inte speciellt värdigt.

Som att beskylla ett offer..
Citera
2020-06-24, 23:00
Bannlyst
Det var en liknande tråd där jag nämnde *avid *ellenius mest på skoj. Om det verkligen stämmer att det är han så lär jag ha ett sjätte sinne...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in