2019-12-12, 17:23
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trotskij_4_ever
Angriparen är "nära släkt" med mördarens offer och i tjugoårsåldern enligt uppgifter i bland annat SVT nyheter uppsalas hemsida. Kvinnans son är 21 år gammal och passar rätt bra in i den beskrivningen. Tidigare namn : Serha*, numera s*efan (*=t). Samma efternamn som mamman (Karag*z) (*=ö).
Ja var väntat att det var hämnd.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/domd-mordare-attackerad-med-machete-slakting-till-offret-haktad-for-dadet

Citat:
Efter en tids polisarbete riktades misstankarna mot en nära släkting till Gülay Karagöz och han häktades för några dagar sedan – på sannolika skäl misstänkt för mordförsök för dådet i Vasastan.

Mannen är i 20-årsåldern och häktad i sin utevaro.

Kan ha flytt utomlands
– Han är internationellt efterlyst och det är inte osannolikt att han flytt utomlands, säger Lotta Finnsson, utredningsledare vid Stockholmspolisen.
Citera
2019-12-13, 12:38
Medlem
Finns det ingen tråd om mordet 2005, utanför Forsmark? Jag hittar inget...

Citat:
För 13 år sedan hittades småbarnsmamman Gülay Karagöz mördad i skogarna söder om Forsmark. En 36-årig poliselev dömdes till livstids fängelse för mordet, men har släppts ut från fängelset. Nu misstänks en nära släkting till den mördade kvinnan ha gett sig på mannen.

[...]

Mannen är i 20-årsåldern och häktad i sin utevaro.

– Han är internationellt efterlyst och det är inte osannolikt att han flytt utomlands, säger Lotta Finnsson, utredningsledare vid Stockholmspolisen.

Handlar macheteattacken om hämnd för mordet för 13 år sedan?

– Vi vill inte gå in på eventuella motiv, det vet ju bara gärningsmannen. Men det har inte varit ett påhopp på vem som helst – det finns en bakomliggande historia, säger Lotta Finnsson.

[...]

Gülay Karagöz anmäldes försvunnen under 2005 och först åtta månade senare hittades hon mördad och inlindad i en pressening. Den då 36-årige poliseleven dömdes mot sitt nekande till livstids fängelse.

Han ansökte om tidsbestämt straff 2017 och beviljades det. Straffet bestämdes till 21 år och han är en fri man sedan ett år tillbaka, dock med utslussningsåtgärder från Kriminalvården.

I samband med den utredning som då gjordes av Rättsmedicinalverket erkände han mordet på Gülay Karagöz. Han ska ha varit skyldig henne en större summa pengar.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/domd-mordare-attackerad-med-machete-slakting-till-offret-haktad-for-dadet
Citera
2019-12-13, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kopparfisk
Finns det ingen tråd om mordet 2005, utanför Forsmark? Jag hittar inget...

(FB) Mordet på kvinnan från Alunda
(FB) Gülay Karagöz försvunnen i 3 månader nu
Citera
2019-12-15, 10:18
Medlem
När jag tittade på Seyfi senast i ratsit för ca 1 år sen var han gift med barnens mamma i Österbybruk. Tror t.o.m han var skriven där.

Nu verkar han ogift men har fortfarande någon särskild postadress i Östhammars kommun.
Lustigt nog hade han väl även ett förhållande med en poliskvinna. Var hemma hos en efter mordet konstigt nog står hon inte nämnd i domen
Citera
2019-12-15, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av derfilo999
(FB) Mordet på kvinnan från Alunda
(FB) Gülay Karagöz försvunnen i 3 månader nu
Tack för länkarna!
Citera
2020-01-13, 03:33
Medlem
Något nytt i detta? Jag har varken hört eller sett någon artikel om detta...
Citera
2020-06-24, 19:32
Medlem
Igår fick jag veta varför polisen kom hem till mig och gjorde husrannsakan samt beslagtog min bil den 18 november 2019...

...För att GM hade åkt iväg i en grå Saab (som jag har) och att BO hade skrivit EXAKT mitt regnummer i smutsen på sin bil när han låg där och blödde.

Jag var hemma från jobbet just den dagen, kom hem från ica bärandes på kassar "som kan ha varit rengöringsmedel" vid 11:30 med "den väldigt nystädade bilen". Dröjde inte länge innan polisen öppnade min dörr med huvudnyckel och satte handfängsel.

Fick tillbaka bilen en vecka senare med sönderkörd kofångare 👍

Kan ju även tillägga att jag låg och tröck i sängen som en tratt när dom öppnade dörren efter några minuters bankande. Bor på 21 kvm 😂

Sjukaste jag varit med om!
Citera
2020-06-24, 20:52
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willepee
Igår fick jag veta varför polisen kom hem till mig och gjorde husrannsakan samt beslagtog min bil den 18 november 2019...

...För att GM hade åkt iväg i en grå Saab (som jag har) och att BO hade skrivit EXAKT mitt regnummer i smutsen på sin bil när han låg där och blödde.

Jag var hemma från jobbet just den dagen, kom hem från ica bärandes på kassar "som kan ha varit rengöringsmedel" vid 11:30 med "den väldigt nystädade bilen". Dröjde inte länge innan polisen öppnade min dörr med huvudnyckel och satte handfängsel.

Kan ju även tillägga att jag låg och tröck i sängen som en tratt när dom öppnade dörren efter några minuters bankande. Bor på 21 kvm 😂

Mgm hade slutit din bil alltså eller vad hände?
GM hade åkt iväg i en grå Saab (som du har) och att BO hade skrivit EXAKT ditt regnummer i smutsen på sin bil när han låg där och blödde.
Senast redigerad av Pandalina4 2020-06-24 kl. 21:05.
Citera
2020-06-24, 21:01
Medlem
Peppe-Lunss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willepee

Har du någon koppling till Gülay Karagöz som offret för machete-attacken själv mördade för ett par år sedan?
Citera
2021-06-08, 20:11
Medlem
Inga uppdateringar?
Citera
2021-12-17, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peppe-Luns
Har du någon koppling till Gülay Karagöz som offret för machete-attacken själv mördade för ett par år sedan?

Sorry för sent svar. Antagligen inte intresserad längre men..

Nej, jag har ingen koppling till den mördade kvinnan.

För att svara på frågan tidigare person ställde:
Min bil hade inte blivit stulen, och att han skrivit mitt regnummer i smutsen på sin bil låter helt otroligt och något som polisen förmodligen hittat på i efterhand då jag gjorde en JO-anmälan som togs upp.
Jag fick inte veta någonting över huvud taget innan JO tog upp min anmälan.

Jag avskrevs självklart från alla misstankar och fick tillbaka bilen efter cirka 1 vecka.
Kan även tillägga att jag inte fick någon som helst ersättning för att min bil blev sönderkörd i polisens förvar.
Citera
2025-02-19, 20:05
Medlem
nidbilds avatar
Är mördaren ute i det fria?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in