2020-06-24, 07:42
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Det kommer ju förmodligen inte bli samma matchbilder mot dessa lag dock, när jag såg Sirius mot DIF så verkar dom ju vilja vara spelförande, om dom nu inte ändrat sig sedans dess, borde öppna upp matcherna lite mer, jag tror absolut inte Bajen kommer spela lika lågt och passivt som mot Gnaget heller.

Det skall bli intressant att se om det blir samma hatstorm mot Tolinsson som det blev mot Da Graca när han var 18-19 år och gjorde lite tabbar. Fan riktigt låg nivå på en del "supportrar" ibland.

Det är klart det blir annorlunda matcher beroende på vem man möter, samtidigt vet ju även starkare lag att vi inte varit bra på att spela som vi gjort och kan därmed försöka få till samma matchbild.
Dock är det ju ändå betydligt svårare matcher att möta AIK och Peking på förhand än Bois och Mjällby.

Sirius kan ju gå lite hur som helst känns det som, men visst är man orolig där. Torsk där och med två väntade förluster som väntar på det ger verkligen ingen snygg inledning.

Det finns ju en hel del skillnader i Tolinsson mot Da Graca också, den sistnämnde var ju mer kaxig och skulle kunna ta över serien ungefär medan Tolinsson är mer ödmjuk inför uppgiften vilket bidrar starkt till kritiken. Sedan är det givetvis så att Bjärsas insats senast med det misstaget gör sitt till beträffande kritiken mot Tolinssons miss.
Den av mittbackarna som mest glidit undan kritik är ju Calisir.
Jag hävdar ju fortfarande att vad som behövs är en klockren ledare i mittförsvaret, sedan om det blir en Bjärsa som når den nivån igen, en Calisir som når det eller en KDG/Tolinsson som växer ut till det snart vete tusan.
Jag ser ju inte att det blir KDG dock, men det är ju rätt känt här vid det här laget.
Citera
2020-06-24, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det är klart det blir annorlunda matcher beroende på vem man möter, samtidigt vet ju även starkare lag att vi inte varit bra på att spela som vi gjort och kan därmed försöka få till samma matchbild.
Dock är det ju ändå betydligt svårare matcher att möta AIK och Peking på förhand än Bois och Mjällby.

Sirius kan ju gå lite hur som helst känns det som, men visst är man orolig där. Torsk där och med två väntade förluster som väntar på det ger verkligen ingen snygg inledning.

Det finns ju en hel del skillnader i Tolinsson mot Da Graca också, den sistnämnde var ju mer kaxig och skulle kunna ta över serien ungefär medan Tolinsson är mer ödmjuk inför uppgiften vilket bidrar starkt till kritiken. Sedan är det givetvis så att Bjärsas insats senast med det misstaget gör sitt till beträffande kritiken mot Tolinssons miss.
Den av mittbackarna som mest glidit undan kritik är ju Calisir.
Jag hävdar ju fortfarande att vad som behövs är en klockren ledare i mittförsvaret, sedan om det blir en Bjärsa som når den nivån igen, en Calisir som når det eller en KDG/Tolinsson som växer ut till det snart vete tusan.
Jag ser ju inte att det blir KDG dock, men det är ju rätt känt här vid det här laget.

Absolut, men jag tror inte Bajen kommer göra som mot Gnaget, dvs spela lågt och vara passiva, förhoppningsvis kommer även vi anpassa oss lite. Det är svårt att bryta ner samlade försvar, så är det egentligen på alla nivåer, speciellt om man är lite ringrostig och saknar riktigt matchtempo. Peking borta kändes på förhand som den svåraste matchen av de 6, och det lär det nog bli också, dom verkar ju inte vara speciellt rostiga heller.

Man kan ju vara kritisk utan att vara en skithög.
Citera
2020-06-24, 09:56
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Kan vi få ett bevis på det där tack? Hörsägen räknas inte. AIK är typ Sveriges största fotbollsklubb och det är helt omöjligt att ha kontroll över vad alla (idioter) gör.

Oavsett vad är det inte klackledaren som sköter fotbollsklubben AIK.

Edit: Med lättstött menade jag att du var tvungen att posta en video från 80-talet för att få en långsökt, inaktuell skitpoäng bekräftad. Antingen är du otroligt lättstött eller så är du bara en patetisk historierevisionist som fiskar i djupa vatten.

Hur får du AIK till Sveriges största fotbollsklubb? Baserat på meriter då?
Citera
2020-06-24, 11:39
Medlem
Fattar att Gnaget vill ha "sitt område" då östra och södra stan (med omnejd) redan förknippas med två andra klubbar. För en lättare och kontinuerlig återväxt kan det vara betydelsefullt, så därmed fullt begripligt.

Blir ju dock skevt med blå linje-profileringen, smalnar man inte ner betydelsen av "Allmänna idrottsklubben" rejält iom detta? Finns många ungar med bollsinne på IP i Bergshamra eller på Vallen i Klingsta t.ex. Räknar man inte med dem pga de råkar ha annat i livet än enbart fotboll? Byt namn på klubben i så fall.
Citera
2020-06-24, 11:52
Medlem
Needs.more.brandys avatar
HIF:s senaste match såg ganska OK ut. Chansen finns att vi inte åker ur.
Citera
2020-06-24, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rocabaton
Gnaget har alltid varit linje blå, till och med på den tid det bodde svennar i förorten.
Har sedan 20 år tillbaka gått på matcher och är själv inte av etniskt svenskt utseende. Har aldrig upplevt rasism på våra läktare. Snarare en apolitisk miljö där oavsett vad man tycker utanför är vi alla bröder som stöttar AIK. Sen bytet till friends började mer unga från förorterna ute på blåa gå på matcher. En ny fanbase som växer för varje år. Naturligt eftersom deras klasskamrater, vänner, bröder representerar AIK på planen. Bor fortfarande här ute och gick på Husby torg för inte så länge sen, spotta massa kids med gnagettröjor gamla som nya. Om det inte säger en något om förortens förhållande till AIK är man kvar i en tid för 40 år sedan och högst ignorant gällande uppenbara faktorer.

Jag betvivlar inte att många i orten håller på aik. Tycker bara det är underligt då gnaget har alltid setts som den klubb med störst andel rassar i supportled. Ett märkligt sammanträffande tycker jag bara.
Senast redigerad av Adde1234 2020-06-24 kl. 14:20.
Citera
2020-06-24, 15:11
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Jag betvivlar inte att många i orten håller på aik. Tycker bara det är underligt då gnaget har alltid setts som den klubb med störst andel rassar i supportled. Ett märkligt sammanträffande tycker jag bara.
Så löd definitivt fördomarna på 90-talet när en annan växte upp. När jag tänker aik och 90-tal vandrar ju tankarna osökt också till Sökarna, Nattbuss 807 och 30 november (där nazisten iofs är gårdare).
Citera
2020-06-24, 17:46
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Så löd definitivt fördomarna på 90-talet när en annan växte upp. När jag tänker aik och 90-tal vandrar ju tankarna osökt också till Sökarna, Nattbuss 807 och 30 november (där nazisten iofs är gårdare).

Vem är gårdare?
Citera
2020-06-24, 20:48
Medlem
Rocabatons avatar
Djurgårn är inte helt oskyldiga de heller de har ju haft samma typ av ligistgäng de också, än idag känns Djurgårn jävligt höger. Typiska svenska män som är så välkomnande mot spelare av alla färger o former men sedan kommenterar 'fuck antifa bajen' och 'good night left side' på sociala medier.
Citera
2020-06-24, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rocabaton
Djurgårn är inte helt oskyldiga de heller de har ju haft samma typ av ligistgäng de också, än idag känns Djurgårn jävligt höger. Typiska svenska män som är så välkomnande mot spelare av alla färger o former men sedan kommenterar 'fuck antifa bajen' och 'good night left side' på sociala medier.

Så om man inte är vänster och ogillar antifa så är man rasist?

Möjligt men DIF utger sig heller inte för att vara ett ortenlag.
Citera
2020-06-24, 22:05
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Vem är gårdare?
Sören. Är typ 80% säker på att det hänger en djurgårdsflagga ovanför hans säng.
Citera
2020-06-24, 22:18
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Sören. Är typ 80% säker på att det hänger en djurgårdsflagga ovanför hans säng.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/ngy2ax/hjartat-klappar-for-hammarby

Så kan det gå!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in