Citat:
Ursprungligen postat av
firechromenorr
Men kolla på klippet din apa. Där förklaras det för förståndshandikappade som dig. Om du inte förstår resonemanget så föreslår jag att du dumpar alkoholen. Just det, det var en av sakerna den ofelbara profeten förbjud för konsumtion, jag slår vad att du som faderlös svensk kan förstå orsakerna till det.
Okej, om vi bortser från dina taffliga försök till förolämpningar, som snarare än att uppröra någon annan, får dig att framstå som ett lättstött barn, och istället går över till klippet du länkade till så säger den personen precis vad jag försökt framföra hela tiden i den här tråden, men som "vissa" tydligen inte riktigt har kapacitet att ta till sig.
Vad jag påstår är alltså att man bör se religiösa texter, som exempelvis de hadither som omnämner Aishas ålder, i sin historiska kontext med allt vad dåtidens kultur och bristfälliga åldersbedömningar innebär.
Problemet är således inte att det levde en person för ca. 1500 år sedan som gifte sig med en ung flicka, utan problemet är om man ser det som ett gott exempel att även idag göra detsamma med hänvisning till vad som står skrivet i dessa gamla texter.
Börjar det klarna nu?