2020-06-24, 12:47
Medlem
Jag har precis kommit in på JH, tog kanske ett dygn innan dom svarade och sen fick man boka utbildningstid. Allt gick relativt snabbt.
Tror dom försöker ta in nya nu så om du inte får svar snart prova att skicka igen men svara på frågorna annorlunda.
2020-06-24, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maddzuz
Jag har precis kommit in på JH, tog kanske ett dygn innan dom svarade och sen fick man boka utbildningstid. Allt gick relativt snabbt.
Tror dom försöker ta in nya nu så om du inte får svar snart prova att skicka igen men svara på frågorna annorlunda.
Grattis mannen nu har du landat drömjobbet!!
2020-06-24, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OrtenGrabb163
Grattis mannen nu har du landat drömjobbet!!

Lönen är förvisso usel, men det ser ju jävligt bra ut på CV.t. Och gubbkuk tröttnar man ju aldrig att titta på.
2020-06-24, 17:59
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
Lönen är förvisso usel, men det ser ju jävligt bra ut på CV.t. Och gubbkuk tröttnar man ju aldrig att titta på.
Alla nya erfarenheter är bra att ha på CVn.Att vara frilansare innebär inte att man behöver berätta vad man har arbetat med.Eller om man är viktig så lägger man ju ut det såklart.Har du tur kanske den nya chefen är storkund på dejtingen också då blir det+ i kanten.
2020-06-24, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Alla nya erfarenheter är bra att ha på CVn.Att vara frilansare innebär inte att man behöver berätta vad man har arbetat med.Eller om man är viktig så lägger man ju ut det såklart.Har du tur kanske den nya chefen är storkund på dejtingen också då blir det+ i kanten.

Så du skulle seriöst råda någon att ta upp detta suspekta svartjobb i sitt CV? Vem ska man isåfall använda som referensperson?
2020-06-24, 18:05
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Så du skulle seriöst råda någon att ta upp detta suspekta svartjobb i sitt CV? Vem ska man isåfall använda som referensperson?
Du kan använda din kusin eller så kan du prata ihop dig med din granne.
Man behöver inte göra det svårare än vad det är sedan är det trots allt valfritt och ha det i sitt CV.
Om du har en plump på ditt cv på ett eller två år så kan du faktiskt ha semester.
Det går alltid att trixa lite grann om man har huvudet på skaft.Så jag förstår egentligen inte det stora problemet i saken.
2020-06-24, 18:19
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Du kan använda din kusin eller så kan du prata ihop dig med din granne.
Man behöver inte göra det svårare än vad det är sedan är det trots allt valfritt och ha det i sitt CV.
Om du har en plump på ditt cv på ett eller två år så kan du faktiskt ha semester.
Det går alltid att trixa lite grann om man har huvudet på skaft.Så jag förstår egentligen inte det stora problemet i saken.

Om du har ett par års lucka på ditt cv pga detta kan du säga att du har varit ute och rest, och kanske jobbat med några mindre frilansprojekt online utan att gå in mer i detalj. Får du frågor på det kan du säga att du har jobbat med t.ex. röstinspelningsprojekt och transkribering.
2020-06-24, 18:22
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyttKontoLL
Om du har ett par års lucka på ditt cv pga detta kan du säga att du har varit ute och rest, och kanske jobbat med några mindre frilansprojekt online utan att gå in mer i detalj. Får du frågor på det kan du säga att du har jobbat med t.ex. röstinspelningsprojekt och transkribering.
Det var väl kanske det jag förklarade i mitt meddelande om man är lite klurig så hittar man svar.
Man kan alltid ta semester och ta ett break på ett par år.Man kan arbeta på olika platser och olika ställen i världen.Ingen chef kommer ifrågasätta ditt CV pga att du har en lucka på ett par år
2020-06-24, 19:48
Medlem
Citat:

J.H är inte ett av företagen som jag har skickat ansökan till. Men tack för tipset.
2020-06-24, 19:54
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av canoon
J.H är inte ett av företagen som jag har skickat ansökan till. Men tack för tipset.
Har du skickat in din ansökan till CW beräknad tid 1-4 månader om du ens får svar.
Har du sökt till operador på den svenska sidan?Då får du testfrågor blir du godkänd sätts du i en kö.
Och den kön är verkligen lång kanske arbete om 6 månader.
2020-06-24, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av canoon

Testa att söka till J.H om du vill börja jobba nu.
2020-06-24, 20:03
Medlem
Citat:
Testa att söka till J.H om du vill börja jobba nu.
Jag är undrande till dom där frågorna som man ska svara på jag vill ju inte svara helt fel och bli kuggad direkt

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in