2020-06-24, 18:23
Medlem
https://www.svd.se/karolinska-172-procent-har-antikroppar

Intressant men dessvärre bakom betalvägg. Tydligen ska 17.2% kunna uppvisa antikroppar av totalt 24000 testade i Stockholm. Kommer bli sjukt intressant att se resultaten kring antikroppsundersökningarna genomförda i Rinkeby/Kista som ska genomföras.
Citera
2020-06-24, 18:23
Medlem
Antikroppstest och röntgenbilder – hör läkaren om extremt tidig corona i Dalarna
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/antikroppstest-och-rontgenbilder-hor-lakaren-om-extremt-tidig-corona-i-dalarna
Citera
2020-06-24, 18:31
Medlem
Nästan 2 miljoner Stockholmare har inte antikroppar mot viruset, man har uppskattningsvis kommit en tredjedel in i pandemin.
Citera
2020-06-24, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
https://www.svd.se/karolinska-172-procent-har-antikroppar

Intressant men dessvärre bakom betalvägg. Tydligen ska 17.2% kunna uppvisa antikroppar av totalt 24000 testade i Stockholm. Kommer bli sjukt intressant att se resultaten kring antikroppsundersökningarna genomförda i Rinkeby/Kista som ska genomföras.

Är det ett randomiserat test? Man kan väl förmoda att det mest är vårdpersonal så det går inte att säga ett smack om nivån i sthlm utan information om hur det gjorts, förutom att man hittat drygt 4000 personer med antikroppar då.
Citera
2020-06-24, 18:36
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Nästan 2 miljoner Stockholmare har inte antikroppar mot viruset, man har uppskattningsvis kommit en tredjedel in i pandemin.

Har du någon vederhäftig källa som styrker påståendet att en tredjedel av pandemin har förlupit?
Citera
2020-06-24, 18:39
Medlem
Gahans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Nope 17.2% förra veckan och stiger hela tiden. 20% idag är en väldigt bra gissning.
Vad baserar du dessa siffror på? Det närmaste jag har hittat är denna nyhet https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-coronaviruset som säger att 14-17% av de personer som testades för antikroppar hade dessa antikroppar. Tyvärr säger artikeln inget om vilken grupp av manniskor som testas och troligtvis testas bara personer som tror sig haft c19 så det säger inte hur många i sthlm som har antikroppar utan troligtvis hur måmga av de som tror sig ha haft c19 hade verkligen haft det. Detta innebär att mycket färre i sthlm har antikroppar då det inte finns några belägg för att denna gruppen är representativ för sthlm som helhet.
Jag hade gärna sett att denna siffran var korrekt men man måste göra tester på slumpvisa personer för att säga ngt om hur många i sthlm som har antikroppar.
Citera
2020-06-24, 18:42
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Stockholms invånartal måste ha skjutit i höjden på kort tid. Mer än fördubblas sedan årsskiftet.
Citera
2020-06-24, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Är det ett randomiserat test? Man kan väl förmoda att det mest är vårdpersonal så det går inte att säga ett smack om nivån i sthlm utan information om hur det gjorts, förutom att man hittat drygt 4000 personer med antikroppar då.

Det verkar som att det handlar om antalet positiva test bland folk som velat testa sig någonstans.

Dvs av stockholmare som verkligen trott sig ha covid så har knappt var femte haft viruset. Så vi kan utgå från att bland stockholmare i allmänhet har väldigt få haft viruset.

Men MSM tolkar så klart helt fel och försöker lugna fåren. Men i höst blir det andra bullar! Jag har popcornen redo.
Citera
2020-06-24, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut

Nä, det är inget representativt urval. Siffran baserar sig på de som fått antikroppstestet senaste veckan.
Citera
2020-06-24, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Det verkar som att det handlar om antalet positiva test bland folk som velat testa sig någonstans.

Dvs av stockholmare som verkligen trott sig ha covid så har knappt var femte haft viruset. Så vi kan utgå från att bland stockholmare i allmänhet har väldigt få haft viruset.

Men MSM tolkar så klart helt fel och försöker lugna fåren. Men i höst blir det andra bullar! Jag har popcornen redo.

Vill bara flagga för att jag inte tror att de allra flesta som tar ett antikroppstest faktiskt tror att de haft Corona under våren. Jag, och rimligtvis många andra, tog antikroppstesterna för att se huruvida man kan träffa riskgrupper. Detta har ingenting att göra med att "man verkligen trott sig ha covid" under våren.
Citera
2020-06-24, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Har du någon vederhäftig källa som styrker påståendet att en tredjedel av pandemin har förlupit?

There isn’t any. Even FHM’s skewed results could only produce around 6-7% with antibodies before factoring in test parameters + the fact the dataset is biased.
Citera
2020-06-24, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Vill bara flagga för att jag inte tror att de allra flesta som tar ett antikroppstest faktiskt tror att de haft Corona under våren. Jag, och rimligtvis många andra, tog antikroppstesterna för att se huruvida man kan träffa riskgrupper. Detta har ingenting att göra med att "man verkligen trott sig ha covid" under våren.

Of course it does and you’d have to be mad to consider otherwise.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in