2020-06-24, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
Tom Hagen har i avhør forklart at han var redd for å bli kastet ut fra hjemmet, og at han derfor førte huset over på seg selv.

Ja stakkars tom, han hadde jo måtte bodd på gata stakkars. ^^

Han var ikke til den gangen, hvis du leser historien i kapital vil du skjønne at han nesten holdt på å gå konkurs i denne perioden.
Citera
2020-06-24, 18:23
Medlem
Citat:
Du virker ganske blåst til å ha vært her siden start,

"Det meste er bundet opp"

Mulig det, men han ville da ha null problem og få lån fra banken, eller skaffe seg noen mill til nytt hus, du antyder ikke seriøst at dette ville blitt ett problem?

Teknisk sett , så er vel ett vara medlem fortsatt endel av styret, så feil igjen.

Datteren som er prest sitter i 19 verv hos sin far. Det er rett mye, i tillegg til sin jobb.
Hun er også styrets leder og daglig leder i H*gen Br*w AS og varamedlem i Br*w Bygg. Driftig kvinne.
Sønnen er daglig leder i R*alty AS og styremedlem i Stiftelsen Fut*rum. Og jobber som konsulent i Kvitfj*ll Eiendom.
Men hva med yngste datter?
Citera
2020-06-24, 18:23
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Du virker ganske blåst til å ha vært her siden start,

"Det meste er bundet opp"

Mulig det, men han ville da ha null problem og få lån fra banken, eller skaffe seg noen mill til nytt hus, du antyder ikke seriøst at dette ville blitt ett problem?

Teknisk sett , så er vel ett vara medlem fortsatt endel av styret, så feil igjen.
Jeg er enig i at en av oss virker helt blåst hva gjelder økonomi og selskapsforhold.
Jeg sitter selv både som styremedlem og varamedlem i ulike foretak, og vet kanskje litt mer om dette enn deg.
Citera
2020-06-24, 18:24
Medlem
Jeg stusser litt over denne storyen om at politiet har funnet biologiske spor i huset til TH.

Kan noen sende meg link som bekrefter at dette dreier seg om avføring/ urin. Meg bekjent dreier det seg om en gjenstand som muligens er brukt og som det er funnet Dna av AEH.på.

Jeg har også tenkt endel på om det er slik at alle som dør tisser og bæsjer på seg umiddelbart etter dødstidspunktet fant sted. Min far døde for 3 år siden og jeg kan faktisk ikke erindre at noe av dette skjedde rett etter dødsfallet.
Så hvor har dere dette fra, jeg var og tilstede når en eldre dame døde, da skjedde det at hun tisset på seg.

Så hvor sikkert er slike reaksjoner?
Citera
2020-06-24, 18:27
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
Datteren som er prest sitter i 19 verv hos sin far. Det er rett mye, i tillegg til sin jobb.
Hun er også styrets leder og daglig leder i H*gen Br*w AS og varamedlem i Br*w Bygg. Driftig kvinne.
Sønnen er daglig leder i R*alty AS og styremedlem i Stiftelsen Fut*rum. Og jobber som konsulent i Kvitfj*ll Eiendom.
Men hva med yngste datter?
På HH2 finner du lite.

Men det er interessant at dersom du går litt bakover i tid, så finner du lite også på HH1.
Jeg tolker dette som sterke indikasjoner på påbegynt generasjonsskifte kort tid før forsvinningen.
Senast redigerad av Vossevangen 2020-06-24 kl. 18:31.
Citera
2020-06-24, 18:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
En ryggende bil skaper mer oppmerksomhet, så jeg tror ikke den rygget for at fører ikke skulle bli sett.

Jeg vet ikke om bakken opp var glatt og bratt denne morgenen, og at de kanskje rygget for å være sikre på å komme opp, men man vet jo ikke om den har med saken å gjøre.

Den bør ha kommet til huset ca.kl. 09:06, kan AE ha avbrutt samtalen da hun så bilen på gårdsplassen? Hadde datteren hun ringte til en bil som lignet?

Ble 09:10 sms sendt av GM som kom i den grå bilen straks TH hadde dratt? SMS’n bar preg å være sendt av en i familien, med et innhold som virket rart, tilfeldig?

For meg er det helt opplagt en god plan å rygge opp: Man kan etterpå kjøre rett inn på gårdsplassen uten å måtte snu, for så å rygge rett ut igjen og å kjøre direkte ned til hovedveien. Helt naturlig at de står på parkeringen og venter på å se, eller få beskjed om at TH ankommer jobb innen de tar seg inn.

Så kan det være bilbytter og bytte av bilskilt/farge osv. innen de mye senere ankommer i Ås, hvor de pga. dårlige forberedelser rett og slett har rota seg bort og tatt feil veg. Må ha været veldig stressa!
Citera
2020-06-24, 18:38
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Jeg er enig i at en av oss virker helt blåst hva gjelder økonomi og selskapsforhold.
Jeg sitter selv både som styremedlem og varamedlem i ulike foretak, og vet kanskje litt mer om dette enn deg.

Ja ok, du vet jo mer så jeg tar feil...

for ett tilbakestående svar
Citera
2020-06-24, 18:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Han var ikke til den gangen, hvis du leser historien i kapital vil du skjønne at han nesten holdt på å gå konkurs i denne perioden.

Han hadde 60 mill på konto den gang, i 93.
Citera
2020-06-24, 18:40
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Du har god fantasi, det skal du ha
Auto-svar finnes. Det er bare å koble til handsfree, og så kan man aktivere denne funksjonen.
Brukes av mc-førere bl.a
Men jeg tviler litt på denne teorien.
Hun ble med dette tvunget til å bo skjult for resten av sitt liv, og ikke kan ha mer kontakt med sine barn og barnebarn.
Det skrives jo om henne overalt. Ikke bare i de skandinaviske land.
Hvis hun eller barna ble tatt for dette, så ville det vanket en straff på mange års fengsel for grov økonomisk kriminalitet.
Hun hadde jo på dette tidspunktet i 2018 fått alderspensjon fra Nav, så det ville jo ikke vært noe problem å bare flyttet til f.eks. Spania. Lever godt på norsk alderspensjon der. Trenger jo ikke rigge opp noen plan som innebærer flere titalls millioner.
Men artig lesning.
Noe var det AEH var bekymret for:

"Slik venner beskrev AEH i tiden før forsvinningen virket hun litt bekymret"
Fortalt av AEH's venner til media.

Datterens ord i brev:
"kvitte seg med bevisene og reise til andre siden av jorda og bare vente"

De kunne fått utbetalt 10 Mill Euro hvis planen hadde virket 100%

Les hele teorien. Den er ikke basert på fantasi. Har tatt utgangspunkt i tidslinjen, samt benyttet informasjon fra media.
Har konstruert en detaljert historie som jeg mener er logisk og som henger sammen.

Men test gjerne teorien!
Citera
2020-06-24, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Legger merke til beskrivelsen av sjåføren.
"– Jeg la merke til sjåføren. Han hadde maske på, eller en slags hette, slik at hele ansiktet var dekket, bortsett fra øynene og munnen. Jeg så ham rett i øynene, forteller hun."
Hun beskriver en balaklava, eller finlandshette. Den første damen sa at sjåføren hadde hette, og passasjeren lue.

Får håpe det dukker opp flere vitner som har sett denne bilen.

Nei tror det er ei med Niqab. Kan ikke være mange av de i Ås??
Citera
2020-06-24, 18:43
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Han hadde 60 mill på konto den gang, i 93.

eiendomsmarkedet på tidlig 90s var vel ikke som idag heller.. Var vel mye billigere å kjøpe på den tiden.
Citera
2020-06-24, 18:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Noe var det AEH var bekymret for:

"Slik venner beskrev AEH i tiden før forsvinningen virket hun litt bekymret"
Fortalt av AEH's venner til media.

Datterens ord i brev:
"kvitte seg med bevisene og reise til andre siden av jorda og bare vente"

De kunne fått utbetalt 10 Mill Euro hvis planen hadde virket 100%

Les hele teorien. Den er ikke basert på fantasi. Har tatt utgangspunkt i tidslinjen, samt benyttet informasjon fra media.
Har konstruert en detaljert historie som jeg mener er logisk og som henger sammen.

Men test gjerne teorien!

Jojo, den kan være logisk. Ikke bare fri fantasi, det ser jeg jo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in