2020-06-23, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Nettopp så dumt er det, hvor vanskelig bør det være å spore opp en rød mw tro?
Kan vi ikke være ærlig og innrømme at politiet har ikke giddet og spire opp en bil det neppe går veldig mange av i Norge.
Er ikke det i seg selv mistenkelig? Det er faktisk gode mulighet er for at disse mennene er kidnapperne?

Og politiet gidder altaå ikke engang prøve å finne ut av det. Hvorfor, jo fordi de har bestemt seg for at TH er drapsmannen.
Vi får håpe de har rett før mens de pløyer markene etter bevis mot TH , ryker evnt.kidnappere lengre og lengre unna.

Det er nesten ufattelig, hvis jeg var politi hadde jeg gjort alt for å finne ut hvem dette er?
Vil anta at det ikke finnes mange røde x3'er nei, spesielt ikke med blankt tanklokk. Tror aldri jeg har sett en rød x3.
Citera
2020-06-23, 20:29
Medlem
To menn sto sammen og fisket på en annen brygge – også den i nærheten av huset til Hagen, mens en mann sto alene ved vannet like ved. Rørvik anslår de to som fisket sammen til å være i slutten av 20-årene, og den tredje mannen i 50-årene.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/l1o81y/nytt-vitne-i-loerenskog-saa-mystiske-menn-med-fiskestang-og-telelinse

Ble det sett mystiske menn/fiskere på to forskjellige brygger ved Langvannet?

Hvor er de to bryggene, og hvor er denne annen brygge?
Citera
2020-06-23, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Ja, men da har de ihvertfall prøvd, men av en eller annen grunn så så de ikke viktigheten i å etterlyse bilen. Hva som har gjort at de har tatt den vurderingen, får man vurdere selv. Men tunnellsyn er jo utelukket, ellers hadde de jo ikke sjekket i det hele og det store.

Det stemmer nok ikke med politiets hovedhypotese det med denne bilen..
Citera
2020-06-23, 20:34
Medlem
Citat:
Hvis de hadde hatt null interesse, så hadde de gjort null for å finne ut, det skjønner du jo.
Jeg vet ikke, en av grunnene kan være at tidspunktet ikke stemte.
Tidspunktet ikke stemte? At politiet kan ha ment at GM-bilen ikke kunne ha rukket å kjøre til Ås kl 12.30 den dagen? Eller at politiet kan ha ment at GM-bilen må ha kjørt lengre enn til Ås kl 12.30 den dagen?
Citera
2020-06-23, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bondevik
Det er typisk når du bruker Tor at linjen blir så treg at du må enten oppdatere eller skifte identitet.

Hva slags internettforbindelse har du opplevd treghet med da tro.

Å sende kryptovaluta som bitcoin eller kryptert e-post via Tor krever altså god dekning og god kapasitet i nettet.

Jeg synes det virker sannsynlig at de doble og den triple bitcoin-transaksjonen skyldes dårlig dekning. Og jeg tror det er TH som har ordnet med dette selv. At han har en hemmelig dataenhet med internettoppkobling gjemt vekk et sted.

At han har det billigste mobilabonnementet forundrer meg ikke. Jeg kan tenke meg at han mener det er dumt å betale mer når du kan få den samme tjenesten billigere.

Og at han er såpass "teknisk tilbakestående" (som han selv omtaler seg som) at han ikke har tatt hensyn til at de som betaler mer også får bedre dekning og mer driftssikre tjenester. Noe som kan være viktig hvis du skal gjemme deg vekk ett sted i noen minutter og agere DenAntatteMotpart.
Citera
2020-06-23, 20:37
Medlem
TV2: Nok et vitne står frem og mener hun så AEH i en rød BMW
Hun er nesten helt sikker på at det var 31. oktober i 2018.

I det hun skulle krysse veien utenfor huset sitt, la hun merke til en rødfarget bil som kom mot henne. Det satt to personer foran og en kvinne i baksetet.

– Jeg la merke til sjåføren. Han hadde maske på, eller en slags hette, slik at hele ansiktet var dekket, bortsett fra øynene og munnen. Jeg så ham rett i øynene, forteller hun.
Men det var synet av kvinnen i baksetet som gjorde sterkest inntrykk på Eriksen.

– Damen stirret veldig på meg, og jeg lurte på hvorfor hun gjorde det. Hun var blek, og jeg opplevde at hun hadde et alvorlig og desperat blikk. De øynene glemmer jeg ikke, forteller vitnet.
– Hvorfor kontaktet du ikke politiet da forsvinningen ble kjent i januar i 2019?

– Jeg hadde ikke i min villeste fantasi sett for meg at de kunne finne på å kjøre rundt her i Ås. Jeg koblet det ikke

https://www.tv2.no/nyheter/11513128/
Citera
2020-06-23, 20:43
Medlem
Citat:
Slapp nå av da menneske, du virker jo helt krakilsk. Tar du dette forumet så personlig? Du virker jo helt rasende og frådende.

Jeg er helt rolig: Men i stedet for å bekymre deg for meg, så kan du heller dokumentere påstanden du kom med. Ved nærmere ettertanke, så er er vel dette for mye forlangt. Hele gruppa er jo vitne til at du juger! Jeg har ingen prestisje knytta til om TH er skyldig eller ikke. Du, derimot, med din skråsikkerhet, har skapt deg en gedigen fallhøyde!
Citera
2020-06-23, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Hva slags internettforbindelse har du opplevd treghet med da tro.

Å sende kryptovaluta som bitcoin eller kryptert e-post via Tor krever altså god dekning og god kapasitet i nettet.

Jeg synes det virker sannsynlig at de doble og den triple bitcoin-transaksjonen skyldes dårlig dekning. Og jeg tror det er TH som har ordnet med dette selv. At han har en hemmelig dataenhet med internettoppkobling gjemt vekk et sted.

At han har det billigste mobilabonnementet forundrer meg ikke. Jeg kan tenke meg at han mener det er dumt å betale mer når du kan få den samme tjenesten billigere.

Og at han er såpass "teknisk tilbakestående" (som han selv omtaler seg som) at han ikke har tatt hensyn til at de som betaler mer også får bedre dekning og mer driftssikre tjenester. Noe som kan være viktig hvis du skal gjemme deg vekk ett sted i noen minutter og agere DenAntatteMotpart.

Bruker du Tor så er du oppkoblet til et nettverk av pc`er som er online på Tor og da blir det tregt, har absolutt ingen tro på at TH har vært online på bitcoin kontoen uten å gå via Tor.
Citera
2020-06-23, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce

I det hun skulle krysse veien utenfor huset sitt, la hun merke til en rødfarget bil som kom mot henne. Det satt to personer foran og en kvinne i baksetet.

– Jeg la merke til sjåføren. Han hadde maske på, eller en slags hette, slik at hele ansiktet var dekket, bortsett fra øynene og munnen. Jeg så ham rett i øynene, forteller hun.
Men det var synet av kvinnen i baksetet som gjorde sterkest inntrykk på Eriksen.

– Damen stirret veldig på meg, og jeg lurte på hvorfor hun gjorde det. Hun var blek, og jeg opplevde at hun hadde et alvorlig og desperat blikk. De øynene glemmer jeg ikke, forteller vitnet.
– Hvorfor kontaktet du ikke politiet da forsvinningen ble kjent i januar i 2019?

– Jeg hadde ikke i min villeste fantasi sett for meg at de kunne finne på å kjøre rundt her i Ås. Jeg koblet det ikke

Det er helt forferdelig at politiet ikke gikk ut med etterlysning straks de fikk vitneobservasjonen fra Irene i Ås.

TV 2 har spurt politiadvokat Hrenovica om hvorfor den røde BMW-en aldri ble etterlyst.
– Politiet vurderer fortløpende i hvilken grad det kan være formålstjenlig å gå ut med etterlysninger og be publikum om hjelp. Erfaringsmessig er det slik at jo mer konkret etterlysningen kan være, desto større sannsynlighet er det for at vi får relevante tips. Etter en totalvurdering konkluderte vi med at vi ikke skulle gå ut til publikum med etterlysning av denne bilen.

Hrenovica sier at valget om å legge BMW-tipset til side bygger på en totalvurdering av det samlede etterforskningsmaterialet.

Hva slags forklaring/bortforklaring er det H.H. kom med her?
Citera
2020-06-23, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce

Legger merke til beskrivelsen av sjåføren.
"– Jeg la merke til sjåføren. Han hadde maske på, eller en slags hette, slik at hele ansiktet var dekket, bortsett fra øynene og munnen. Jeg så ham rett i øynene, forteller hun."
Hun beskriver en balaklava, eller finlandshette. Den første damen sa at sjåføren hadde hette, og passasjeren lue.

Får håpe det dukker opp flere vitner som har sett denne bilen.
Citera
2020-06-23, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Husker ikke om denne artikkelen fra forskning.no av 23. oktober 2019 har vært postet tidligere.

Drapsmenn går gjennom åtte faser før de myrder sin partner eller eks-partner, ifølge ny forskning
Når menn dreper sine partnere eller eks-partnere, har de ofte vært ekstremt kontrollerende. Og udåden er som regel mye bedre planlagt enn tidligere antatt.
Det finnes ingen "regel" om at konedrap blir begått i affekt !!!

Interessant forskning.

Det kan jo være en mellomting. Stadig 4-7 på tegnebrettet. Drapet (8) i affekt «der og da».
Citera
2020-06-23, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bondevik
Bruker du Tor så er du oppkoblet til et nettverk av pc`er som er online på Tor og da blir det tregt, har absolutt ingen tro på at TH har vært online på bitcoin kontoen uten å gå via Tor.

Nei, jeg vet ikke. Om han hadde brukt en pc med mobilt bredbånd, registrert på samme sørlending, eller registrert på annen falsk identitet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in