2020-06-24, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Inget fel i att hålla öppet för alternativ.
Mitt inlägg var menat som motvikt år ditt inlägg där du menar att många pekar ut SD.
Jag menar att inte bara han pekas ut.

För du menar inte att du anser att SD har alibi?

Om du verkligen hade ansträngt dig lite extra och läst den mycket kloke @MrBarnaby:s tidigare skrivna inlägg, sålunda hade du förstått att MGM har ett alibi för mordkvällen och för tidpunkten då brottet begicks bakom Bu-p:et.

Det är sedan länge bevisat och styrkt att MGM inte kan vara GM, men så länge som polisen och åklagarna envisas med sitt tunnelseende kommer detta mordfallet aldrig att kunna få sin lösning.

Det enda sättet som finns för att överhuvudtaget kunna lösa detta mycket tragiska mordfallet är att först och främst friskriva MGM och därefter rikta in sig med full kraft på MVM och huvamannen.

MGM har ett alibi = 23:34:16 - 23:34:17 men MVM och huvamannen har inga alibin.

Vi får verkligen hoppas att polisen och åklagarna snart tar sitt förnuft till fånga.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-06-24, 17:40
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Ett stort tack till dig @MrBarnaby som är den ende i denna tråden som lyckats med att visa att MGM inte är GM. Du gjorde ett suveränt arbete som gick i genom detta och prövade olika möjligher med din egen dator för att slutligen kunna konstatera fakta.

Tack vare dig @MrBarnaby vet vi nu att MGM inte var GM, vi vet att MGM inte kan ha befunnit sig på brottsplatsen vid den aktuella tidpunkten för brottet då MGM har ett vattentätt alibi tack vare att det är bevistat att den gode MGM satt hemma på B-vägen vid sin egen Laptop och öppnade upp ett dokument klockan 23:34:16 - 23:34:17

Snyggt jobbat@MrBarnaby 😄👍

Mvh/ @JokerMannen
Ja vi har ju våra "käpphästar", min är som bekant 23.34-händelsen som omnämns även här

https://www.docdroid.net/XfHswnZ/475...75-pdf#page=10

IT-forenskern nämner som alternativ till "... att någon sitter vid datorn" att det skulle kunna vara "synkning till eller från Drive" som orsakar det. Det alternativet har jag testat och det ger inte sådana spår (som finns i fup) i cachehistoriken.

Men det som är nästan intressantare, "din" motorvägsman får också ett omnämnande

Jag har inte riktigt haft klart för mig platser etc men från platsen där LW-mobil stängts av (01.41) ser det ut som det tar mindre än en halvtimme (i promenadfart) till platsen där mannen sågs 02.10. Så visst borde han vara intressant.
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-06-24 kl. 18:21.
Citera
2020-06-24, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Inget är ett säkrare bevis på SD´s skuld än denna hysteriska och desperata kakafoni från Sekten, en kakafoni som nu ljuder högre än någonsin.

Det är ENBART i denna tråd där man försöker göra GM till offer och offret till skyldig. I verkligheten så har jag inte hört en enda kommentar om att det råder någon tvekan om VEM/VILKA som är skyldiga och inblandade. Inte en enda tvekan. Nada. Null.

Jag känner mig helt lugn med att åklagarna och Polisen kommer jobba på detta till den dagen LW´s mördare fälls. De har inte jobbat och jobbar stenhårt med detta för nöjes skull! Utanför att de vet vem/vilka som är skyldig/a och inblandade.

Jag föreslår att gärningsmannen/gärningsmännen passar på att njuta av sommaren och friheten, så länge det nu varar... För det lär inte vara för evigt.

#TeamÅsaHiding

Det är väl ungefär den kvaliteten på ÅHs bevisning.

Efter rundan i HovR så kan du nog tyvärr damma av Einsteins gamla definition
på galenskap.
Citera
2020-06-24, 17:50
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Hoppsan - olycka? Självmord? Självförsvar? Eller vad menar du att det var som hände på BP?

Som jag tolkar alla tecken och utsagor, inte minst rättsläkarens (YT del 44) så har LW dödats genom annans handaverkan, med ett tillhygge. Mord typ. Och sist jag kollade så var det ett brott.

Men du kanske sitter på annan info?
Absolut, att syndbocken är släppt för att brott inte gick att styrka.. Vad trodde du rättegången handlade om. Att fastslå att LW blivit mördad?
Du får försöka hänga med lite, knäppgök.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-06-24 kl. 17:55.
Citera
2020-06-24, 17:54
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag tycker det är synd att Medinsyn inte ville besvara några frågor från mig, men hen skrev ändå några intressanta rader 25/5 kl 00.48. Bl a tog hen upp några detaljer som ingen av oss övriga i tråden hade kunnat hitta i någon aktbilaga eller i ljudupptagningar från rättegången.
Länk till mitt svarsinlägg där även Medinsyns grundinlägg finns: www.flashback.org/sp71713093

Jag förväntar mig inga svar från Medinsyn, men provar ändå eftersom hen tidigare inte kunnat låta bli att skriva fast hen lovat att inte skriva mer. I sina inlägg verkar inte Medinsyn helt övertygad om att SD skulle vara oskyldig och jag tycker det skulle vara intressant att ta del av en förklaring till hens tankar kring en del av hens kommentarer som t ex:
"(däremot förekommer minst en osanning från honom)"?
"PS Jag finner det extremt oväntat om det visar sig att SD är gärningsman, men jag utesluter det inte."
"Har han mördat så kan han säkert ha spårat ur och tänkt oskickligt, men inte så oskickligt skulle jag tippa."

Medinsyn visste att LW och SD haft tät kontakt hela tiden sen -17 och det berättade även SD för Charkoals vän i en nattlig chatt. Tråden har fått uppgiften om fortsatt kontakt bekräftat via FUP och därför kan jag tro att flera av Medinsyn's uppgifter kan stämma till viss del och det låter logiskt att SD kan ha hjälpt LW lösa mystar inför Norgeresan, trots att det inte kan återfinnas bekräftande om detta i FUP. Han kan ju ha hjälpt henne med mysterna öga mot öga eller så är konversationerna raderade.
Medinsyn:
"Fakta är:
SD hjälpte LW lösa mystar inför norgeresan och kolla om hon uppfyllde planerade challenges.
SD och LW har haft en tät kontakt hela tiden sedan 2017.
"

SD kanske inte hade en 100% plan att skada eller döda LW, men tidigare mordtankar och den överhängande risken att förlora HD gjorde att han i ett instabilt tillstånd totalt tappade självkontrollen? Små detaljer över tid kan ha fått bägaren att rinna över för SD som under våren drabbades av den ena motgången efter den andra?

LW skulle till Norge med en ny relation, SD till USA för att återvinna sin fru och i bådas vardag upptog GC större del än annat viktigt i livet.

Jag tolkar den bakade kladdkakan som att de hade bestämt att mötas under kvällen, men att det var något oklart om när i tid eftersom SD hade så många järn i elden.

Ponera att de hade bestämt att mötas ute för att tillsammans ta sig till platsen där hon skulle publicera en ny cache. Hon hade ju enligt vittnesförhör precis färdigställt en fågelholk till cachen som skulle placeras inom området där hennes mobil stängs av kl 01.41.37.

Var är fågelholken? Tagen i beslag och DNA undersökt?

LW satte på sig snörskor och fleecetröja innan hon gick ut. Kanske hon hade hammare och spik med sig eller bad SD komma och bistå med detta? De skulle till området vid St Mikaelskyrkan, men SD fick spel och bankade ihjäl LW innan de hann dit? Direkt efter mordet tar han tar hennes mobil och börjar radera detaljer i deras konversationer som tyder på att de ska ses och sparar det han bedömer som "ofarligt"? Därför ser det konstigt ut med hans svar om att hon inte kom in igen när det egentligen borde ha vara han som skulle svara på hennes senaste meddelande.

Det är väldigt märkligt att SD:s mobil inte kopplar upp mot det trådlösa hemnätverket förrän kl 02.49. När han var hemma och vände strax före kl 21 efter jobbet så kopplade ju mobilen upp. Att hans jobbdator inte ses koppla upp mot något nätverk någonstans kan förklaras av att han använder mobilen som styrenhet?
SD använde en mängd olika appar och minst en som var krypterad (Telegram). Därför kan okända aktiviteter ses i hans jobbdator när app-övervakaren drar igång (kl 21.44, kl 23.34, kl 00.39, kl 02.29 och kl 05.44) och något sker med krypterade filer t ex då han ska vara på utegymmet, men sysslar något helt annat i Södra Vattentornet? Han plankar dock in i "Viken" som stängt för att ta en duschbild så det ska se ut som han tränat?

Jag misstänker att SD är ute och inte alls hemma vid 23-tiden efter Gustavsvik och trappmötet med JG. Det kan vara så att han är i rörelse i området föra att spana. Det är ju tydligen ett starkt intresse för honom. Han har uppträtt obalanserat i närtid (strösselförhör, velande med resan, vill att barnen ska flytta till mormor), saknar alibi, ljuger, svänger, har selektiva minnesförluster och slirar i förhör så pass mycket att man kan börja undra om han är helt från vettet.

Att SD:s mobil reggas av Varberga 161 kl 01.13 och inte av hemnätverket tror jag beror på att han faktiskt inte varit hemma innanför väggarna förrän strax innan kl 03. LW:s mobil stängs av kl 01.41 och inte förrän kl 02.49 kopplar SD:s mobil upp mot det trådlösa nätverket hemma. Nästa uppkoppling sker kl 03.51 och då har han antagligen varit ute igen och fixat med något?

Vi vet att grannen har reagerat på att fasadbelysningen var släckt och att rullgardinen inte dras ned denna natt.

Kl 05.23 loggar någon in på LW:s mail på one.com och SD:s mobil kopplas upp hemma kl 05.39. Var han ute på en liten runda för att logga in på hennes konto?

Vad säger Medinsyn? Kan det vara så att SD tänkte oskickligt, spårade ur och mördade LW?

--------

Länk till inlägg med sammanfattning och länkar till FUP m m
www.flashback.org/sp71691040

Tack för ett av många ingående och intressanta inlägg, Honan6!

Jag är övertygad om att SD hade en plan om att mörda LW. Och att den planen växt och förberetts under lång, lång tid. Den 11/5-18 var nog det sista genrepet.

Skulle inte förvåna mig om detta scenario har övats på både en och flera gånger innan dess.

Under tiden kunde han inte hålla snoppen under kontroll, såklart. Uppsvinget i sex därhemma hade sannolikt stannat vid ett enstaka tillfälle och sedan dött ut igen. Jag tror både skilsmässan, HD´s flytt och hennes "Sill" var en del av fasaden. Det blev nog mer än snopet för SD när han sen fick reda på att HD hade sex med "Sillen", trots att hon hävdat att de "bara var vänner".

Och att LW "måste" dö, istället för att han tog konsekvenserna av sin mångåriga otrohet och gjorde slut, det beror givetvis på att ingen annan skulle få henne.

Och tankarna på att döda sin egen familj, LW och LW´s barn, de hade ju funnits i många år, så utfallet var väl naturligt (i SD´s egenkära och skruvade ljugarvärld), tyvärr...

Sannolikt var LW den enda kvinna han lyckats få till sex med (trots att han limmat på allt med två ben), förutom HD, och med den magin och spänningen som var med den snygga och sexiga LW, jämfört med en fru som inte ville (kunde) ha sex med just honom (men med fiskargubben), så var han troligen i paradiset när han hade sex med LW. (Spekulation, såklart, men högst troligt).

Ja, vart är fågelholken? Uppspikad i ett träd någonstans i området med LW´s telefon i?

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-06-24, 18:00
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Om du verkligen hade ansträngt dig lite extra och läst den mycket kloke @MrBarnaby:s tidigare skrivna inlägg, sålunda hade du förstått att MGM har ett alibi för mordkvällen och för tidpunkten då brottet begicks bakom Bu-p:et.

Det är sedan länge bevisat och styrkt att MGM inte kan vara GM, men så länge som polisen och åklagarna envisas med sitt tunnelseende kommer detta mordfallet aldrig att kunna få sin lösning.

Det enda sättet som finns för att överhuvudtaget kunna lösa detta mycket tragiska mordfallet är att först och främst friskriva MGM och därefter rikta in sig med full kraft på MVM och huvamannen.

MGM har ett alibi = 23:34:16 - 23:34:17 men MVM och huvamannen har inga alibin.

Vi får verkligen hoppas att polisen och åklagarna snart tar sitt förnuft till fånga.

Mvh/ @JokerMannen

Jag ger inte ett vitten för det ”alibit”.
Måhända var SD hemma och hamrade på tangenterna 23.34.16-17. Det är skit samma. Han kunde ändå vara på BP och ja, göra det som gjordes.

Varför tror du inte att han, en van cyklist med vältrimmade växlar, kan ta sej det antal hundra meter som är mellan BP och Betesv*ägen på kanske 1,5 minut?

Vittnet EL, som hörde skriken från LW, väcktes av sin sambo 23.30 (hon tittade på klockan då). Hon hörde tre skrik, under en tidsrymd av 2-3 minuter, inte mer.

Skriken hade tystnat när hon och sambon lämnade bostaden och åkte iväg för att kolla runt. Det betyder inte att det skreks exakt fram till den tidpunkten.

GM kan dessutom ha lämnat BP strax innan LW skrek för sista gången.

Varför KAN INTE SD vara GM? Är det MrBarnabys dator-teori du går på? I så fall, ok, då vet jag vad du grundar din övertygelse på.

Jag är inte hundra på att SD är GM, men han ligger bra till, om man säger.
Citera
2020-06-24, 18:01
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Absolut, att syndbocken är släppt för att brott inte gick att styrka.. Vad trodde du rättegången handlade om. Att fastslå att LW blivit mördad?
Du får försöka hänga med lite, knäppgök.

Jag trodde att det var styrkt att ett brott blivit begånget, men att det inte är styrkt att SD har begått brottet.

Du sitter på andra juridiska kunskaper än jag, det är alldeles tydligt.
Citera
2020-06-24, 18:14
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Någon som har länk till den pdf som innehöll en SD-konstruerad Google Timeline för hans förehavanden den 14 maj och som försvaret menade skulle bevisa SD:s oskuld?

Vad hände med fågelholken som LW gjorde till cachen som skulle placeras vid St Mikaelskyrkan? Framgår det i någon aktbilaga? Den borde ha beslagtagits och sänts för undersökning till NFC.

--------

Länk till inlägg med sammanfattning och länkar till FUP m m
www.flashback.org/sp71691040

Jag vet att paret Å*ström kollade någon av L*enas cacher.

Jag önskar att @nonadas Jottacloud funkade igen (ser att h*n varit inne igen på flashback, hoppas h*n mår bra och kan åtgärda länkarna?), då hade det varit lättare att kolla.
Citera
2020-06-24, 18:17
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Tack för ett av många ingående och intressanta inlägg, Honan6!

Jag är övertygad om att SD hade en plan om att mörda LW. Och att den planen växt och förberetts under lång, lång tid. Den 11/5-18 var nog det sista genrepet.

Skulle inte förvåna mig om detta scenario har övats på både en och flera gånger innan dess.

Under tiden kunde han inte hålla snoppen under kontroll, såklart. Uppsvinget i sex därhemma hade sannolikt stannat vid ett enstaka tillfälle och sedan dött ut igen. Jag tror både skilsmässan, HD´s flytt och hennes "Sill" var en del av fasaden. Det blev nog mer än snopet för SD när han sen fick reda på att HD hade sex med "Sillen", trots att hon hävdat att de "bara var vänner".

Och att LW "måste" dö, istället för att han tog konsekvenserna av sin mångåriga otrohet och gjorde slut, det beror givetvis på att ingen annan skulle få henne.

Och tankarna på att döda sin egen familj, LW och LW´s barn, de hade ju funnits i många år, så utfallet var väl naturligt (i SD´s egenkära och skruvade ljugarvärld), tyvärr...

Sannolikt var LW den enda kvinna han lyckats få till sex med (trots att han limmat på allt med två ben), förutom HD, och med den magin och spänningen som var med den snygga och sexiga LW, jämfört med en fru som inte ville (kunde) ha sex med just honom (men med fiskargubben), så var han troligen i paradiset när han hade sex med LW. (Spekulation, såklart, men högst troligt).

Ja, vart är fågelholken? Uppspikad i ett träd någonstans i området med LW´s telefon i?

#TeamÅsaHiding

Att de båda är helt crazy får nog underbygga motivet. SDs motiv kan te sig lite klent för nån som bara är rubbad till hälften. Det är som du skriver högst troligt att SD är helt lost och varken vet ut eller in och befinner sig i nåt slags psykos där golv blir tak o tak blir golv. Knaprar han sen morfin o tramadol o någe mer så blir det bara bättre. Han är helt förryckt. Det må LW oxå va. Det må som det är.

Men det är också detta som pekar ut SD o SD allena. Ingen annan är fullt så rubbad. På norra halvklotet...

Om parken zoo i Eskilstuna kan redogöra för sina däggdjur med tumled så är den här saken biff i HR. Det finns inget rimligt tvivel.
Senast redigerad av Lonnrot 2020-06-24 kl. 18:28.
Citera
2020-06-24, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Ja det var något sådant jag tänkte. TR-domen var ju skriven på ett sådant sätt att en fällande dom kändes ganska långt borta.

Ja nu lär det högst sannolikt bli tal om en överklagan till HR hursomhelst. Men generellt är det kanske lättare att få en resning beviljad av HR jämfört med HD?
Citera
2020-06-24, 18:30
Medlem
Citat:
Inget fel i att hålla öppet för alternativ.
Mitt inlägg var menat som motvikt år ditt inlägg där du menar att många pekar ut SD.
Jag menar att inte bara han pekas ut.

För du menar inte att du anser att SD har alibi?
En fråga:
Tycker inte du att många pekar ut SD [som mördare, med namns nämnande, i klartext]?

Har du några namn att ge? Alltså på personer som utpekats som mördare.
Visst HD blev ju faktiskt hårt utpekad, förstås.
Men det var ju av åkl Åsa Hiding..
Citera
2020-06-24, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det är väl ungefär den kvaliteten på ÅHs bevisning.

Efter rundan i HovR så kan du nog tyvärr damma av Einsteins gamla definition
på galenskap.
Den där om att svarta hål aldrig går att fylla?
Oavsett hur många utredningsmiljoner en svensk åklagare lyckas mata ned i det, är du den definitionen du tänker på?

För det ju märkligt att en åklagare kan få lov att tömma en myndighet på miljoner, pengar som bättre skulle behövts för att t ex greppa gängbrottsligheten i Örebro.

Att åkl ÅH:s istadiga slit med att baxa upp ett stenblock (SD-ärendet) uppför berget, för att därefter se det drösa ned på andra sidan, inte kritiseras per se, det måste bero på att så många här i tråden lever på och av en dröm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in