Jag tycker det är synd att Medinsyn inte ville besvara några frågor från mig, men hen skrev ändå några intressanta rader 25/5 kl 00.48. Bl a tog hen upp några detaljer som ingen av oss övriga i tråden hade kunnat hitta i någon aktbilaga eller i ljudupptagningar från rättegången.
Länk till mitt svarsinlägg där även Medinsyns grundinlägg finns:
www.flashback.org/sp71713093
Jag förväntar mig inga svar från Medinsyn, men provar ändå eftersom hen tidigare inte kunnat låta bli att skriva fast hen lovat att inte skriva mer. I sina inlägg verkar inte Medinsyn helt övertygad om att SD skulle vara oskyldig och jag tycker det skulle vara intressant att ta del av en förklaring till hens tankar kring en del av hens kommentarer som t ex:
"(däremot förekommer minst en osanning från honom)"?
"PS Jag finner det extremt oväntat om det visar sig att SD är gärningsman, men jag utesluter det inte."
"
Har han mördat så kan han säkert ha spårat ur och tänkt oskickligt, men inte så oskickligt skulle jag tippa."
Medinsyn visste att LW och SD haft tät kontakt hela tiden sen -17 och det berättade även SD för Charkoals vän i en nattlig chatt. Tråden har fått uppgiften om fortsatt kontakt bekräftat via FUP och därför kan jag tro att flera av Medinsyn's uppgifter kan stämma till viss del och det låter logiskt att SD kan ha hjälpt LW lösa mystar inför Norgeresan, trots att det inte kan återfinnas bekräftande om detta i FUP. Han kan ju ha hjälpt henne med mysterna öga mot öga eller så är konversationerna raderade.
Medinsyn:
"
Fakta är:
SD hjälpte LW lösa mystar inför norgeresan och kolla om hon uppfyllde planerade challenges.
SD och LW har haft en tät kontakt hela tiden sedan 2017."
SD kanske inte hade en 100% plan att skada eller döda LW, men tidigare mordtankar och den överhängande risken att förlora HD gjorde att han i ett instabilt tillstånd totalt tappade självkontrollen? Små detaljer över tid kan ha fått bägaren att rinna över för SD som under våren drabbades av den ena motgången efter den andra?
LW skulle till Norge med en ny relation, SD till USA för att återvinna sin fru och i bådas vardag upptog GC större del än annat viktigt i livet.
Jag tolkar den bakade kladdkakan som att de hade bestämt att mötas under kvällen, men att det var något oklart om när i tid eftersom SD hade så många järn i elden.
Ponera att de hade bestämt att mötas ute för att tillsammans ta sig till platsen där hon skulle publicera en ny cache. Hon hade ju enligt vittnesförhör precis färdigställt en fågelholk till cachen som skulle placeras inom området där hennes mobil stängs av kl 01.41.37.
Var är fågelholken? Tagen i beslag och DNA undersökt?
LW satte på sig snörskor och fleecetröja innan hon gick ut.
Kanske hon hade hammare och spik med sig eller bad SD komma och bistå med detta? De skulle till området vid St Mikaelskyrkan, men SD fick spel och bankade ihjäl LW innan de hann dit? Direkt efter mordet tar han tar hennes mobil och börjar radera detaljer i deras konversationer som tyder på att de ska ses och sparar det han bedömer som "ofarligt"? Därför ser det konstigt ut med hans svar om att hon inte kom in igen när det egentligen borde ha vara han som skulle svara på hennes senaste meddelande.
Det är väldigt märkligt att SD:s mobil inte kopplar upp mot det trådlösa hemnätverket förrän kl 02.49. När han var hemma och vände strax före kl 21 efter jobbet så kopplade ju mobilen upp. Att hans jobbdator inte ses koppla upp mot något nätverk någonstans kan förklaras av att han använder mobilen som styrenhet?
SD använde en mängd olika appar och minst en som var krypterad (Telegram). Därför kan okända aktiviteter ses i hans jobbdator när app-övervakaren drar igång (kl 21.44, kl 23.34, kl 00.39, kl 02.29 och kl 05.44) och något sker med krypterade filer t ex då han ska vara på utegymmet, men sysslar något helt annat i Södra Vattentornet? Han plankar dock in i "Viken" som stängt för att ta en duschbild så det ska se ut som han tränat?
Jag misstänker att SD är ute och inte alls hemma vid 23-tiden efter Gustavsvik och trappmötet med JG. Det kan vara så att han är i rörelse i området föra att spana. Det är ju tydligen ett starkt intresse för honom. Han har uppträtt obalanserat i närtid (strösselförhör, velande med resan, vill att barnen ska flytta till mormor), saknar alibi, ljuger, svänger, har selektiva minnesförluster och slirar i förhör så pass mycket att man kan börja undra om han är helt från vettet.
Att SD:s mobil reggas av Varberga 161 kl 01.13 och inte av hemnätverket tror jag beror på att han faktiskt inte varit hemma innanför väggarna förrän strax innan kl 03. LW:s mobil stängs av kl 01.41 och inte förrän kl 02.49 kopplar SD:s mobil upp mot det trådlösa nätverket hemma. Nästa uppkoppling sker kl 03.51 och då har han antagligen varit ute igen och fixat med något?
Vi vet att grannen har reagerat på att fasadbelysningen var släckt och att rullgardinen inte dras ned denna natt.
Kl 05.23 loggar någon in på LW:s mail på one.com och SD:s mobil kopplas upp hemma kl 05.39. Var han ute på en liten runda för att logga in på hennes konto?
Vad säger Medinsyn? Kan det vara så att SD tänkte oskickligt, spårade ur och mördade LW?
--------
Länk till inlägg med sammanfattning och länkar till FUP m m
www.flashback.org/sp71691040