Citat:
Ursprungligen postat av
lebensmuede
OK. En person är bevisligen på en plats där en annan person blir skjuten.
Vad säger Ockhams rakkniv? Den personen som var där sköt honom eller en annan person kom dit och sköt?
Släpp det här med Ockham.
Occham gjorde sin debut när SE skulle skumpa runt från Grand till Skandia och därefter runt halva stan. Att ifrågasätta vad SE faktiskt har observerat hade fått Occham att höja sin rakkniv innan SE ens skubbade runt halva Stockholms innerstad med en spädgris i bögslungan!
När den enkla förklaringen är att SE kom för sent och sin fega personlighet trogen höll sig i bakgrunden blev det en mindre lyckad kombo då den guldspadevinnande faktaresistente "journalisten" TP skulle börja skriva en fantasybok om SE som GM.
En fantasi blir inte bättre för att man släpper den i en hittepåbok och gör den till en "fri fantasi". (Quote ST on this!)
Om du inte förstår Occham så kan du också försöka googla.
Sätt dig därefter ned och andas lite. Sen kan du kontemplera hur många som varit på plats där någon blivit skjuten som också visar sig vara GM!
Jag tror att om du verkligen gör som jag säger så är facit "ungefär väldigt få".
Med din logik (även om jag inte förstår den) så sköts till exempel JFK av minst ett hundratal personer på Daley plaza?
Ditt citat: "Den personen som var där sköt honom eller en annan person kom dit och sköt?"
Kom det ännu fler personer till mordplatsen som kom dit och sköt Palme efteråt? Hur menar du?
Googla Occam, så kanske du också greppar hur man kan resonera med en liten rimlighet att inte framstå som en jubelidiot som KP lyckades med.