2020-06-24, 16:17
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
Hm intéressant
digital equipment
Nu börjar det lossna lite.
Annars är ju det du skriver en blandning av riktiga uppgifter och rent hittepå.
Klassisk desinformation med Natodokumentet i spetsen.
Iof sig är livets träd spännande och förekommer i många kulturer och religioner.
Penser, Gyllenhammar och Schmitz tillhör den judiska Kabbalismen så det är rätt så missvisande med Yggdrasil-gruppen där trädets namn kommer ifrån nordisk mytologi.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tree_of_life_(Kabbalah)

Även:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Metaphor:_The_Tree_of_Utah

Det man anar om man läser vilka utredningsåtgärder som TP vidtagit är väl Bertil Wedin med Sydafrikaspåret i ryggen och vår Reumatiske halkskoade och lättalkade SE det som skymtar fram som fokus i KPs kvasihabila utredning.

Mycket tyder ju på att KP inte direkt har alla patronerna hemma i revolvern om vi säger så och då behöver ju inte KPs "lösning" betunga teorier i annan riktning.

Jag tror att vi gör bäst i att lita på irrskottet att SE är en beordrad skenlösning från KPs sida och då är ditt inlägg mer än relevant!

Jag får hoppa på tåget och påpeka att LZJ också var akademiskt intresserad av Kabbala. Kanske han fick vara med i ett gathörn vid mordet i alla fall?
Citera
2020-06-24, 16:19
Medlem
I-van-Toers avatar
När man kokar ner allt så blir det här den stämpeln alla får som inte vill acceptera SE som OP:s mördare, och ensam var han och överlagt var det också. Ta dessa ca 28 minuter nedan och fundera på "vi och dem"-samhället som måste ta mig fan existera. Jag vet vilken sida jag står på. Samma sida som jag alltid stått på, sanningens sida. Man får en stämpel i pannan om man minsann anser att det är liiiite konstigt att en president och en statsminister mördas från GM:s egna arbete. Dessa jävla lata GM orkar inte ens ta sitt arsle längre bort än till gatan de oftast snubblar ut på. Det är det som ska präntas in i huvudet för all framtid.

Mordet på Olof Palme: Konspirationsteorierna
https://www.youtube.com/watch?v=X2XeU4Hp2iM
Citera
2020-06-24, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Att han missar sitt tåg vet vi ju. Det är helt irrelevant i och med att han snubblat på en mördad OP. Men fram till några sekunder tidigare så hade han hela sin hemfärd utstakad i huvudet. Skulle han då ha fått ett infall på några sekunder att skjuta OP så flyr man så långt bort som möjligt från mordplatsen med mordvapnet. Då återvänder man väl ta mig fan inte till mordplatsen för att att få höra frågor som "vem är du?", "vad har du i fickorna?", "fär vi kolla din rock för krutrester?" m m.
Hur vet du hur GM resonerar? Oavsett vem GM är tycker jag det är långtgående spekulationer att säga sig veta hur denne skulle resonera.
Citera
2020-06-24, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bibbarsmuts
Nej det är tvärtom fullt rimligt att beräkna typ 5 minuter eller mer från jobbdörr till t-banedörr.

Det är fredagkväll med trafik på trottoaren, halt på gatan, och okänt mycket trassel vid spärren och på perrongen.

Jag skulle inte vilja ha en minuts marginal ens från passering i t-banespärren och hade likt SE varit småstressad om jag insåg att jag bara hade ca 7 minuter på mig att ta mig från jobbentrén innan tåget går.
SE räknade tydligen med en kvart. Sanningsvittnet HO säger att klockan är 23.20 när SE kliver ut genom dörren (om det är en uppskattning är också hans uppskattning om "flera minuters" samtal det -- som påpekat av en annan skribent i tråden så är hela kronologin med AK:s klädombyte och diskussioner med HO orimlig med HO:s tidsuppskattningar) och har då 11 minuter på sig att ta sig till T-banan. Han väljer därför den snabbaste vägen -- trottoarens oplogade ytterkant där det till råga på allt är för mörkt för att han ska kunna läsa sin egen urtavla.
Citera
2020-06-24, 16:26
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bibbarsmuts
Oklart om du har vaknat än, men om du följer inläggen här i forumet så kanske du såg att någon föreslog att det var ett södergående tåg från Hötorget med avgångstid 23.31 som SE torde ha siktat på. Jag har ingen tabell för avgångarna vintern 1986, men om vi tills vidare åtminstone utgår från att uppgiften om ett tåg kl 23.31 inte bara var gripen ur luften så hänger ju saker ihop ganska bra.

Jag råkade bo i Stockholm vid tiden. (Jag har alibi), men det hela kokar ned till att om man missar tåget från Hötorget så får man promenera till T-Centralen eller Östermalmstorg.

Då kan väl inte ett tidsspann på 26 minuter vara ett bevis i den ena eller andra riktningen oavsett vilken färg du har på din urtavla?

Om man promenerar från Hötorget till T-Centralen eller Östermalmstorg så är 26-28 minuter ganska bra med tid. Även om man har aldrig så jättehala kontorsskor!

Kolla på "Google-promenades" på nätet så kanske det trillar ned en liten pollett även för dig!
Senast redigerad av SuperTeflon 2020-06-24 kl. 16:34.
Citera
2020-06-24, 16:32
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Zombie-Host
Berätta gärna vilka av antagandena som du syftar på och vilka av dem som inte är en nödvändig del av SE-som-gärningsman-teorin.

Jag har ingen aning vad som är en nödvändig del av SE-som-gärningsman-teorin.

Men jag vet att du har ställt upp 2 scenarion som du inte kan styrka och därmed är Occams Razor helt jäkla värdelös. Det är inte så man använder den.

1. Man utgår från en händelse - Ett träd ligger på marken i Småland. Ingen synlig evidens för att en människa har fällt trädet.

2. Det var en storm igår.

3. Vad är mest sannolikt? Att stormen blåste ner trädet eller att en elefant sprang på det?

Men rakkniven blir extremt slö när flera variabler kommer in i bilden.

Du vet inte om SE hatade Palme. Vi vet att han KAN ha umgåtts med Palme hatande människor.
Du vet inte om han stod på håll och tittade som vittne. Vi har ingen aning om vad han sysslade med i de ca 20 min.
Du vet inte om han var feg. Hans fru påstod dock detta. Vad det nu betyder har vi ingen aning om.
Du har ingen aning om han hade ett vapen. Eller hur han förskaffade ett. Om nu hade ett illegalt sådant. Varför är det så konstigt? Se: Knutby.

Det vi har är en människa som befann sig på eller i anslutning till brottsplatsen och kan inte på ett tillfredsställande sätt redovisa för ca 20 min av sin tid. Vi har också ett något försvårande beteende dagarna som kommer. Vi pratar om någon som antingen vill ta plats, vara viktig och stå i centrum i en stor händelse eller som vill försvåra utredningen och gömma sig i "plain sight".

SE borde ha plockats in 1986 och fått svettats ett tag. Jag vill kalla det för en smärre katastrof att detta inte hände. Och idag är det troligtvis alldeles för sent för att rent tekniskt knyta honom till brottet. Dock kommer Occams razor inte ta oss varken framåt eller bakåt.
Citera
2020-06-24, 16:36
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperTeflon
Jag råkade bo i Stockholm vid tiden. (Jag har alibi), men det hela kokar ned till om man missar tåget från Hötorget får så man promenera till T-Centralen eller Östermalmstorg.

Då kan väl inte ett tidsspann på 26 minuter vara ett bevis i den ena eller andra riktningen oavsett vilken färg du har på din urtavla?

Om man promenerar från Hötorget till T-Centralen eller Östermalmstorg så är 26-28 minuter ganska bra med tid. Även om man har aldrig så jättehala kontorsskor!

Kolla på "Google-promenades" på nätet så kanske det trillar ned en liten pollett även för dig!

Jag gick idag från mordplatsen (jobbar där) till Drottninggatan. Stannade till på Brothers och köpte ett linne för att sedan ta tunnelbanan från T-centralen. Allt som allt tog det 22 min.
Senast redigerad av Rust-Lee 2020-06-24 kl. 16:38.
Citera
2020-06-24, 16:39
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
Jag har ingen aning vad som är en nödvändig del av SE-som-gärningsman-teorin.

Men jag vet att du har ställt upp 2 scenarion som du inte kan styrka och därmed är Occams Razor helt jäkla värdelös. Det är inte så man använder den.

1. Man utgår från en händelse - Ett träd ligger på marken i Småland. Ingen synlig evidens för att en människa har fällt trädet.

2. Det var en storm igår.

3. Vad är mest sannolikt? Att stormen blåste ner trädet eller att en elefant sprang på det?

Men rakkniven blir extremt slö när flera variabler kommer in i bilden.

Du vet inte om SE hatade Palme. Vi vet att han KAN ha umgåtts med Palme hatande människor.
Du vet inte om han stod på håll och tittade som vittne. Vi har ingen aning om vad han sysslade med i de ca 20 min.
Du vet inte om han var feg. Hans fru påstod dock detta. Vad det nu betyder har vi ingen aning om.
Du har ingen aning om han hade ett vapen. Eller hur han förskaffade ett. Om nu hade ett illegalt sådant. Varför är det så konstigt? Se: Knutby.

Det vi har är en människa som befann sig på eller i anslutning till brottsplatsen och kan inte på ett tillfredsställande sätt redovisa för ca 20 min av sin tid. Vi har också ett något försvårande beteende dagarna som kommer. Vi pratar om någon som antingen vill ta plats, vara viktig och stå i centrum i en stor händelse eller som vill försvåra utredningen och gömma sig i "plain sight".

SE borde ha plockats in 1986 och fått svettats ett tag. Jag vill kalla det för en smärre katastrof att detta inte hände. Och idag är det troligtvis alldeles för sent för att rent tekniskt knyta honom till brottet. Dock kommer Occams razor inte ta oss varken framåt eller bakåt.

Är det en småländsk elefant som ligger bakom? Då borde vi ju börja kartlägga elefantfarmer i Småland 1986!

Occams rakkniv funkar bara om den som håller i skaftet har förstått premisserna!
Citera
2020-06-24, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
läste igenom Bo Ts dagbok,
Intressant att ÖB strimlade natopärmen (hur vi skulle koppla ihop oss i händelse av av krig), har inte sett det på papper tidigare.
I vilket sammanhang skulle ÖB ha gjort det, framgår det? Stig Synnergren eller?
Citera
2020-06-24, 16:43
Medlem
Citat:
Är det en småländsk elefant som ligger bakom? Då borde vi ju börja kartlägga elefantfarmer i Småland 1986!

Occams rakkniv funkar bara om den som håller i skaftet har förstått premisserna!
OK. En person är bevisligen på en plats där en annan person blir skjuten.

Vad säger Ockhams rakkniv? Den personen som var där sköt honom eller en annan person kom dit och sköt?

Släpp det här med Ockham.
Citera
2020-06-24, 16:44
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
Jag gick idag från mordplatsen (jobbar där) till Drottninggatan. Stannade till på Brothers och köpte ett linne för att sedan ta tunnelbanan från T-centralen. Allt som allt tog det 22 min.

Jag fattar! Jag glömde att påpeka att SE hade löjligt mycket tid att ta sig till relevant Tunnelbanestation för de som inte bor i Stockholm som läser tråden.

Bror: Glöm inte att SE aldrig någonsin har påstått sig ha köpt något i en stängd butik på vägen hem!
Citera
2020-06-24, 16:51
Medlem
bibbarsmutss avatar
Citat:
Jag råkade bo i Stockholm vid tiden. (Jag har alibi), men det hela kokar ned till att om man missar tåget från Hötorget så får man promenera till T-Centralen eller Östermalmstorg.

Jo jag kan parametrarna vi diskuterar. Jag jobbade under många år vid Hötorget och har nog gått och hastat till och tagit och missat tuben där några tusen gånger.

Och ja visst, han hade ju bra med tid, nästan 30 minuter på sig från utstämplingen till tåget gick från centralen. Men det säger ju inte jättemycket.

Vad vi har att förhålla oss till är alltså huruvida SE behövde stressa till t-banan. Om vi utgår från grundhypoteserna att han lämnade Skandia kl 23.21 och hans tåg från centralen gick 23.48, samt att han ämnade ta grön linje från Hötorget kl 23.31, så hänger det hela ihop väldigt logiskt. Och han hade kanske känt sig jäktad och kollat på klockan oavsett om han klev ut på gatan kl 23.19 eller 23.21. Vad vet vi? Är det här ens rimligt att spekulera kring?

Att framhålla att han hade hunnit gå hela vägen till centralen bevisar ju ingenting i sig, eftersom han själv sa att han skulle ta anslutande tåg från en annan hållplats. Att dividera och spekulera kring det liknar mest en vilja att till varje pris misstänkliggöra alla hans förehavanden och det är orimligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in