2020-06-22, 22:57
Medlem
nerdhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Du skrev alltså det här inlägget efter den hade stuckit typ 100% på 2-3 dagar.... Pinsamt.
Visst kunde man varit snabbare på bollen, men jag lade först inlägget på aktieforumet och det modereras med ny aktie, vilket tog ett dygn.

Därför gjorde jag ett inlägg på aktietips oxå och den har väl iaf gått upp 20% sen dess.

Dock är knappast matchen slut. När FDAs besked kommer kan det bli ordentlig bingo.
Marknaden för covidtester uppskattas till tiotals miljarder USD.

Citat:
Diagnostic testing for COVID-19 will cost an estimated $6 billion to $25.1 billion annually, while antibody testing costs could range between $5.2 billion and $19.1 billion, according to a report by Wakely Consulting Group commissioned by America's Health Insurance Plans.

--

The estimated costs for administering the tests were between $95 and $130 for diagnostic testing for Medicare and Medicaid and between $90 and $125 for antibody testing, depending on location.

https://www.medtechdive.com/news/cov...-finds/579580/

Att Lifecare inte skulle ta en bra bit av den kakan med en snabbare, smidigare och billigare test är ganska osannolikt.

Med ett börsvärde på 500 milj NOK torde vinsten snart överstiga börsvärdet och då stiger nog aktien ännu mer.....
Citera
2020-06-23, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
NetEnt B

Få ingen fomo nu men SEB Equities höjer riktkursen för NetEnt till 56 kronor från 41 kronor. Rekommendationen köp upprepas.
Nordea höjer riktkursen för Netent till 65 kronor (55), upprepar köp - BN

BOOM 🚀🚀🚀🚀🚀
Citera
2020-06-23, 20:45
Medlem
Insults avatar
Hansa Biopharma blir veckans råd från mig.
Trigger: inofficiellt besked från EMA kommer torsdag eller fredag (mest troligt det senaste). Kontakterna med EMA har varit täta och faktan säger ”köp”, frågan är vad magkänslan säger?

Ska jag istället utse om sommarens aktie så säger jag SynAct. Har GAV på en tia men släpper ingen aktie förrän årets triggers är utlösta, varav minst 2 ska komma inom de närmsta tre månaderna.

Härligt med risker!!
Citera
2020-06-23, 21:23
Medlem
Acucort - en chansning inför besked om marknadsgodkännande. Besked från läkemedelsverket brukar komma inom 55 dagar efter inlämnad ansökan (8 maj)

https://news.cision.com/se/acucort-a...nande,c3108918

Bv 77msek
Bolagets adresserbara marknad bedöms uppgå till 3,4 md USD

Analystgroup Base case 6 kr

https://www.analystgroup.se/bolag/acucort/

Dexametason vid behandling av Covid19?

AcuCorts ISICORT®, tidigare under namnet Dexa ODF (Oral Dissolvable Film), är en ”akutprodukt” för stora marknader där sjukdomstillstånd kräver läkemedel med snabb och potent verkan

*Innehåller en välkänd och väldokumenterad anti-inflammatorisk aktiv substans – dexametason

Sammanfattningsvis tycker jag det är ett spännande läge för bolaget om det blir godkänt från läkemedelsverket, det i sig borde ge en kurs närmare 6 kr. Sedan se om de har någon plan för covid19-spåret som en extra krydda kan ge den här aktien en fin utveckling framöver
Citera
2020-06-24, 01:27
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dilutin
Nordea höjer riktkursen för Netent till 65 kronor (55), upprepar köp - BN

BOOM 🚀🚀🚀🚀🚀

Kul! Sitter med en fin uppgång i Cell Impact och vill få en del av vinsten att jobba vidare i en helt för mig ny aktie, försöker komma in imorgon (well idag) i denna till ett bra pris.

Tror annars på fortsatt uppgång för vätgas, väldigt intresse, Cell Impact, Metacon och Impact Coatings. Jag missade tyvärr Powercell, tyckte den var för dyr.
Senast redigerad av MrLevaLivet 2020-06-24 kl. 01:57. Anledning: Tillägg Impact coatings
Citera
2020-06-24, 06:11
Medlem
Sjuntorparns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuntorparn
Swemet
http://www.swemet.se

Börsvärde: 23 Miljoner. kurs 1.60.

Swemets affärsidé är att erbjuda kvalificerade produkter och tjänster till elnätsbolag i Sverige och Europa, med fokus på smarta elmätare och elkvalité. Målgruppen för Bolagets produkter utgörs i första hand av små och medelstora elnätsbolag i Europa baserat på Bolagets spetskompetens inom den nya generationens smarta elnät. Egenutvecklad hårdvara och mjukvara integreras med externa komponenter till välpaketerade helhetslösningar.

Senaste Pressmeddelandet:
2020-06-03
Swemet AB (publ) ("Bolaget") har erhållit den första ordern till en finländsk kund. Efter en tids anpassning av mätarens funktionalitet till de specifika tekniska krav som kunden ställt har Swemet erhållit den första ordern om ca 150TSEK. Kunden har ett totalt behov av mätare till ett värde av 10MSEK.
Bolaget har ett par intressenter till i Finland vilka kan bli aktuella för order under året.
Jan Axelsson VD Swemet; "Det är den första nya exportkunden som Bolaget erhållit under 2020. Det allmänna läget påverkar nya kunders beslut och beslut tenderar till att dra ut på tiden. Av den anledningen är det särskilt välkommet med ett avslut nu.
Våra befintliga kundprojekt rullar på enligt plan".

Fint flöde av större ordrar som ramlat in, ta en kik på pressmedelanden senaste året. Verkar vara ett fint litet bolag med bra flyt.

Ekonomi
omsättning för 2019: 29,8 miljoner kronor
resultatet för 2019: 2.2 miljoner.
Resultat per aktie: 14 öre.

Ingen raket kanske, men visst det bra ut?

"Fortsatt stark marknad i Sverige fram till 2025 med befintliga kunder och ett antal nya kunder."

"Swemet har gått in i ny fas vilket starkt förbättrat omsättning och resultat."

"På helårsbasis är det en rejäl omsättningsökning vilket från bolaget är förväntat och förutspått. Med ökat kundantal kan vi förvänta oss en fortsatt omsättningsökning under 2020. Avskrivningarna minskar successivt, 2,0MSEK 2019, 1,2MSEK 2020 och 0,4MSEK 2021 och kommer bidra till en stark resultatutveckling efter skatt."

"Swemet har gått in i ny fas vilket starkt påverkat omsättning och resultat. Effekten av försäljningsökningen under 2019 har huvudsakligen hamnat under det andra halvåret. Under 2020 uppnår vi full effekt under hela året."

"Swemets servicesida med konsulttjänster går fortsatt starkt och tillsammans med tjänster omkring mätarbytena till våra kunder ger det full beläggning."

"Swemet har gjort ansträngningar i Finland, Danmark och Frankrike Ett flertal presentationer och besök förväntas resultera i startuporders."

"Swemet är med sin kompetens och erfarenhet i en bra position för att utöka Bolagets marknads-andel."

"har erhållit den första ordern till en finländsk kund. Efter en tids anpassning av mätarens funktionalitet till de specifika tekniska krav som kunden ställt har Swemet erhållit den första ordern om ca 150TSEK. Kunden har ett totalt behov av mätare till ett värde av 10MSEK."

Rekommenderar starkt att man läser igenom samtliga PM senaste året. Jag är mycket imponerad av detta bolag. Och siffror ljuger aldrig.

Bolaget tjänar pengar. och marknaden är stark i flera år framöver.

2.2 miljoner i vinst på 29 miljoner omsättning.
23 miljoner i börsvärde.
Knappt någon handel i aktien.

osäker hur corona slår.
Citera
2020-06-24, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Kul! Sitter med en fin uppgång i Cell Impact och vill få en del av vinsten att jobba vidare i en helt för mig ny aktie, försöker komma in imorgon (well idag) i denna till ett bra pris.

Tror annars på fortsatt uppgång för vätgas, väldigt intresse, Cell Impact, Metacon och Impact Coatings. Jag missade tyvärr Powercell, tyckte den var för dyr.
Ok, vätgas alltså. Intressant.

Annars tror jag på Rhovac, ett läkemedelsbolag med fokus på utvecklingen av vaccin för behandling av metastaserande cancer.

Den har klättrat efter corona-dippen men har nog mer att ge.

Tror du inte Powercell har mer att ge också?
Citera
2020-06-24, 09:43
Medlem
zeewss avatar
Citat:
Jodå, det rör på sig ganska bra. Raketfart skulle man kunna säga.

Fin och helt klart motiverad uppgång i måndags

Aktien är dock fortfarande på tok för billig, success rate för Rhovac värderas idag av marknaden till ca 10%... Med tanke på det starka resutatet från fas I torde aktien således ha betydligt mer att ge under kommande framtid.
Citera
2020-06-24, 12:21
Medlem
Jag får känslan av att Nexar Group AB som sitter på cirka 7 miljoner kronor i kassan och med börsvärde på 10miljoner har en gigantisk uppsida..

Annars C security börjar få momentum.
Citera
2020-06-24, 14:49
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ok, vätgas alltså. Intressant.

Annars tror jag på Rhovac, ett läkemedelsbolag med fokus på utvecklingen av vaccin för behandling av metastaserande cancer.

Den har klättrat efter corona-dippen men har nog mer att ge.

Tror du inte Powercell har mer att ge också?

Blev en "dyr" sömn imorse, marknaden var föga intresserad av min köporder på 56, hann inte justera, stod på 70 när jag vaknade. Grattis dock!
Intressant tips, hoppade in i Rhovac nu på 14,60 istället. Gött, då ska jag plocka vinst från en del Covid-relaterade aktier, bra och kul att ligga i en förhoppningsbiotech som inte har med Covid att göra, har många bolag där.

Edit: Powercell har säkert mer att ge.
Citera
2020-06-24, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuntorparn
"Fortsatt stark marknad i Sverige fram till 2025 med befintliga kunder och ett antal nya kunder."

"Swemet har gått in i ny fas vilket starkt förbättrat omsättning och resultat."

"På helårsbasis är det en rejäl omsättningsökning vilket från bolaget är förväntat och förutspått. Med ökat kundantal kan vi förvänta oss en fortsatt omsättningsökning under 2020. Avskrivningarna minskar successivt, 2,0MSEK 2019, 1,2MSEK 2020 och 0,4MSEK 2021 och kommer bidra till en stark resultatutveckling efter skatt."

"Swemet har gått in i ny fas vilket starkt påverkat omsättning och resultat. Effekten av försäljningsökningen under 2019 har huvudsakligen hamnat under det andra halvåret. Under 2020 uppnår vi full effekt under hela året."

"Swemets servicesida med konsulttjänster går fortsatt starkt och tillsammans med tjänster omkring mätarbytena till våra kunder ger det full beläggning."

"Swemet har gjort ansträngningar i Finland, Danmark och Frankrike Ett flertal presentationer och besök förväntas resultera i startuporders."

"Swemet är med sin kompetens och erfarenhet i en bra position för att utöka Bolagets marknads-andel."

"har erhållit den första ordern till en finländsk kund. Efter en tids anpassning av mätarens funktionalitet till de specifika tekniska krav som kunden ställt har Swemet erhållit den första ordern om ca 150TSEK. Kunden har ett totalt behov av mätare till ett värde av 10MSEK."

Rekommenderar starkt att man läser igenom samtliga PM senaste året. Jag är mycket imponerad av detta bolag. Och siffror ljuger aldrig.

Bolaget tjänar pengar. och marknaden är stark i flera år framöver.

2.2 miljoner i vinst på 29 miljoner omsättning.
23 miljoner i börsvärde.
Knappt någon handel i aktien.

osäker hur corona slår.
Tack för den! Tyckte den såg bra ut och köpte en post i morse. Nu över 20% plus så här på EM. Grymt bra. Guldstjärna
Citera
2020-06-24, 16:27
Medlem
Sjuntorparns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bewings-hatt
Tack för den! Tyckte den såg bra ut och köpte en post i morse. Nu över 20% plus så här på EM. Grymt bra. Guldstjärna

Jag håller den till 5 kr minst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in