2020-06-24, 09:09
Medlem
-Gustavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Snarare väldigt gammal, subkutant fungerar långsammare än intramuskulärt vilket tenderar till att inte trigga östradiol så mycket.

Det vet vi alla om sub och intra.
Då antar jag att ni enbart kör testo u om ni då är så rädda att trigga ert östradiol. Blir många subkutana-injektioner att sätta.
Citera
2020-06-24, 09:12
Medlem
-Gustavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Nja, långtidsanvändare rapporterar ärrvävnad och svårigheter att injicera. Du skulle knappast kunna pierca örat varje vecka resten av livet utan att se ärrvävnad.

Jag kör Cypionate e3.5d, subq fungerar bättre än im för mig (och garanterat många fler).

Långtidsanvändare av aas?
Kan du länka till den studien samt hur ofta har dem satt sina injektioner?

Att sätta 0,5ml olja i subq är inte behagligt och fult. Men visst förstår din syn på saken nu.
Citera
2020-06-24, 09:20
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Gustavsson
Långtidsanvändare av aas?
Kan du länka till den studien samt hur ofta har dem satt sina injektioner?

Att sätta 0,5ml olja i subq är inte behagligt och fult. Men visst förstår din syn på saken nu.

Ingen studie, långtidsanvändare av aas rapporterar detta i olika forum.

Det är mycket behagligt och efter en tids trial & error så syns det inte alls. Obehagligt däremot är att injicera i muskler under en livstid. Har man träffat en nerv eller ett blodkärl ett par gånger så ledsnar man. Känningar i bröstkörtlarna efter IM-injektion är även det obehagligt.

Bra att du förstår nu.
Citera
2020-06-24, 10:22
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Dom ser väl att du hämtat ut nebidon och de skjuter inget åt dig samtidigt som du har TRT-nivåer i blodet, hur märker dom inte det?
Frågade även jag om jag bara kan hämta ut receptet och " ordna så att VC ger mig den". Gick bra. Ska strax hämta ut min Nebido.
Citera
2020-06-24, 10:34
Medlem
Citat:
Det vet vi alla om sub och intra.
Då antar jag att ni enbart kör testo u om ni då är så rädda att trigga ert östradiol. Blir många subkutana-injektioner att sätta.

Man får ju mer problem med östrot om man injicerar mycket och sällan, dvs en långsam ester som Nebido. Alltså helt tvärtom vad du påstår
Citera
2020-06-24, 13:04
Medlem
-Gustavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
Man får ju mer problem med östrot om man injicerar mycket och sällan, dvs en långsam ester som Nebido. Alltså helt tvärtom vad du påstår

Haha herregud du måste vara tappad.
Man sätter nebido var 3e månad och man får inga problem med östrot ifall du skulle sätta 4e vecka. Dessutom ifall du kör trt.
Citera
2020-06-24, 13:46
Medlem
Citat:
Haha herregud du måste vara tappad.
Man sätter nebido var 3e månad och man får inga problem med östrot ifall du skulle sätta 4e vecka. Dessutom ifall du kör trt.

Ja, sätter man Nebido var tredje månad så får man ojämna nivåer, men jag är alltså tappad
Citera
2020-06-24, 15:02
Medlem
-Gustavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
Ja, sätter man Nebido var tredje månad så får man ojämna nivåer, men jag är alltså tappad

Finns fler saker att titta på än estrar sen har du det fria testosteronet också i kroppen.
Jag skrev 4e vecka ska inte vara några problem men du rekommenderar väl att man ska sätta nebido 2x i veckan.
Citera
2020-06-24, 15:36
Medlem
Citat:
Finns fler saker att titta på än estrar sen har du det fria testosteronet också i kroppen.
Jag skrev 4e vecka ska inte vara några problem men du rekommenderar väl att man ska sätta nebido 2x i veckan.

Ju oftare du injicerar desto jämnare nivåer får du ju..
Citera
2020-06-24, 17:17
Medlem
Efter utredning har jag blivit erbjuden trt med testavan och ev. sedan injektioner. Jag hade 15nmol på blodprovet men många symptom på testosteron-brist. Så relativt normala värden för en 40-åring.

Är det värt att köra trt med 15 nmol? Kommer min egenproduktion åka ner på noll och det jag tillför bara ta mig tillbaka dit jag är idag? Eller kommer trt ta mig till substantiellt högre nivåer?
Citera
2020-06-24, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KennethRothman
Efter utredning har jag blivit erbjuden trt med testavan och ev. sedan injektioner. Jag hade 15nmol på blodprovet men många symptom på testosteron-brist. Så relativt normala värden för en 40-åring.

Är det värt att köra trt med 15 nmol? Kommer min egenproduktion åka ner på noll och det jag tillför bara ta mig tillbaka dit jag är idag? Eller kommer trt ta mig till substantiellt högre nivåer?

Hur man mår är inte samma som testonivåerna. Men om du verkligen mår dåligt så är det bara att prova och se om det hjälper. Men förvänta dig inte några jättenivåer på testo om du får behandling i Sverige.
Citera
2020-06-24, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KennethRothman

15 nmol och du blev erbjuden? Fan det är ovanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in