2020-06-23, 19:47
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
får å får, det sjukvården inte vet om har dom inte ont av.
Dom ser väl att du hämtat ut nebidon och de skjuter inget åt dig samtidigt som du har TRT-nivåer i blodet, hur märker dom inte det?
Citera
2020-06-23, 21:23
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Man kan väl dela upp 2ml i högerlår och 2ml I vänster? Jag har alltid skjutit i lår förut utan problem?

Ja, självklart. Låret är näst bästa stället, efter skinkan. Men jag skulle inte låta någon annan göra det, mina lår är känsliga och har massor av nerver och ådror. Skinkan, där kan man blunda och bara köra.

Citat:
nu är jag amatör men 0.5ml i axeln tyckte jag va lite jobbigt.

Jaså? 0.5ml borde gå alldeles utmärkt, men är det en muskel som är ovan vid injektioner så gör det ju alltid lite ont. Lätt hänt att man råkar vispa runt med nålen när man sticker i axeln också.
Citera
2020-06-23, 21:41
Moderator
Arne.Ankas avatar
Oavsett im eller subq så får jag av o till förhårdnader vid injektionsstället, när jag tog 0.5ml i axeln så tog det kanske 1 månad innan 2 förhårdnader försvann helt o hållet, har hänt även när distriktssköterskan satt injektionen.
Nu när jag kör subq så har jag 2 förhårdnader lite under till vänster om naveln, är typ 1.5cm höga och 5-6cm breda, totalt kanske satt 6 injektioner subq bara hänt 2 gånger.

Nån annan som märkt av detta? vad är orsaken?

Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Jaså? 0.5ml borde gå alldeles utmärkt, men är det en muskel som är ovan vid injektioner så gör det ju alltid lite ont. Lätt hänt att man råkar vispa runt med nålen när man sticker i axeln också.
Ibland gick det jättebra men hände också att jag inte kunde avsluta injektionen utan fick sätta det sista bredvid.

Citat:
Dom ser väl att du hämtat ut nebidon och de skjuter inget åt dig samtidigt som du har TRT-nivåer i blodet, hur märker dom inte det?
Hur ska endokrinläkaren se om vårdcentralen sätter injektionen eller om jag gör det själv?
Citera
2020-06-23, 21:58
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Oavsett im eller subq så får jag av o till förhårdnader vid injektionsstället, när jag tog 0.5ml i axeln så tog det kanske 1 månad innan 2 förhårdnader försvann helt o hållet, har hänt även när distriktssköterskan satt injektionen.
Nu när jag kör subq så har jag 2 förhårdnader lite under till vänster om naveln, är typ 1.5cm höga och 5-6cm breda, totalt kanske satt 6 injektioner subq bara hänt 2 gånger.

Nån annan som märkt av detta? vad är orsaken?

Ja. Jag sätter enbart subq nu för tiden, och jag får väldigt ofta knölar. Jag har lärt mig att vissa ställen fungerar bättre än andra. Magen fungerar inte bra, längst upp på yttre delen av skinkan fungerar utmärkt. Axeln fungerar dåligt om jag inte sätter långt ned på baksidan, mot triceps (där blir det kanonbra).

Orsaken? Jag vet faktiskt inte. Det är ju ändå ett främmande ämne som kroppen tydligen regerar på.
Citera
2020-06-23, 22:28
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Hur ska endokrinläkaren se om vårdcentralen sätter injektionen eller om jag gör det själv?

Okej, trodde dom samkörde journaler etc.
Citera
2020-06-23, 22:33
Medlem
-Gustavssons avatar
Man sätter inte testo subkutant, ifall man inte gillar att få knölar och blåmärken.

Det går att sätta testo med insulinnål ifall man har lågt bf och då rekommenderar jag antingen axlarna eller utsida lår samt inte mer än 0,5ml då man skjuter oljan väldigt grunt/ytligt.
Citera
2020-06-23, 22:53
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Gustavsson
Man sätter inte testo subkutant, ifall man inte gillar att få knölar och blåmärken.

Jodå, om man ogillar östrospikar och hundratals små hål i sina muskler.
Citera
2020-06-23, 22:56
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ja. Jag sätter enbart subq nu för tiden, och jag får väldigt ofta knölar. Jag har lärt mig att vissa ställen fungerar bättre än andra. Magen fungerar inte bra, längst upp på yttre delen av skinkan fungerar utmärkt. Axeln fungerar dåligt om jag inte sätter långt ned på baksidan, mot triceps (där blir det kanonbra).

Orsaken? Jag vet faktiskt inte. Det är ju ändå ett främmande ämne som kroppen tydligen regerar på.
Tycker det är lite märkligt att det bara är ibland det blir förhårdnader trots att det är samma grejer jag använder, kan överhuvudtaget inte känna injektionen jag gjorde för 2 dagar sen.

Citat:
Okej, trodde dom samkörde journaler etc.
journalen på vårdcentralen är spärrad, går endokrinläkaren in i journalen så begår han lagbrott.
Citera
2020-06-24, 05:19
Medlem
Citat:

journalen på vårdcentralen är spärrad, går endokrinläkaren in i journalen så begår han lagbrott.

Är du helt säker på det? har för mig att dem sett vad jag gjort på vårdcentralen..
Citera
2020-06-24, 08:27
Medlem
-Gustavssons avatar
Citat:
Jodå, om man ogillar östrospikar och hundratals små hål i sina muskler.

Östrospikar? Den var ny.
Hundratals hål? Musklerna läker ihop samma sak ifall du gör en piercing i örat bereonde på storlek då förstås.

Kör en längre ester.
Citera
2020-06-24, 08:53
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Östrospikar? Den var ny.
Snarare väldigt gammal, subkutant fungerar långsammare än intramuskulärt vilket tenderar till att inte trigga östradiol så mycket.
Citera
2020-06-24, 09:02
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Östrospikar? Den var ny.
Hundratals hål? Musklerna läker ihop samma sak ifall du gör en piercing i örat bereonde på storlek då förstås.

Kör en längre ester.

Nja, långtidsanvändare rapporterar ärrvävnad och svårigheter att injicera. Du skulle knappast kunna pierca örat varje vecka resten av livet utan att se ärrvävnad.

Jag kör Cypionate e3.5d, subq fungerar bättre än im för mig (och garanterat många fler).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in