2020-06-24, 11:59
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave

Kul f.ö. att någon annan tittar på den faktiska datan och inte bara kommer med vilda teorier i tråden. Det är få som gör det i den här tråden udda nog.
Även väldigt intressant att följa.
Citera
2020-06-24, 12:31
Medlem
TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Även väldigt intressant att följa.
Även intressant att dom har fel så gott som alltid när det gäller intraday förutsägelserna. Teknisk analys funkar enligt mig inte på kort sikt (intraday). Alldeles för mycket jitter intraday numer, om det inte är några stora nyheter som påverkar går stora index ungefär som en slumpgenerator. Därmed inte sagt att jag tycker TA är värdelöst, men man får zooma ut en bra bit (minst en timma/bar).
Citera
2020-06-24, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRiddle-
Även intressant att dom har fel så gott som alltid när det gäller intraday förutsägelserna. Teknisk analys funkar enligt mig inte på kort sikt (intraday). Alldeles för mycket jitter intraday numer, om det inte är några stora nyheter som påverkar går stora index ungefär som en slumpgenerator. Därmed inte sagt att jag tycker TA är värdelöst, men man får zooma ut en bra bit (minst en timma/bar).

Fungerar utmärkt för SWING och Scalping. Felet är folk är idioter som inte förstår sig på riskhantering och tar trade där vinsten är mindre möjlig än risk.
Citera
2020-06-24, 14:01
Bannlyst
Citera
2020-06-24, 14:57
Medlem
Vad tror ni om SAAB? Känns väl lagom undervärderad? Missade tyvärr chansen i våras när den stod på 170~. Men 230~ känns väl ändå som rea?

Den nya Gripen kommer väl snart, Ubåtar byggs och försvarsindustrin tankas väl nästan alltid världen över? Tveksamt om SAABs kunder kommer ha pengar efter Corona, men på ett långt perspektiv så.. Dessutom kommer Sverige tanka sitt försvar åren som kommer, i minst sagt efter valet 2022 om det blir en högerregering.

Någon med större insyn i just SAAB?
Citera
2020-06-24, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fineman
Lyckades med att tjäna 30k på 1.5 timmar idag på en snabb oljeaffär. Som sagt de där 5k kan Avanza trycka upp i röven.

Haha, snyggt! En piss i havet som sagt
Citera
2020-06-24, 14:58
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRiddle-

Vilket trams, senast på morgonen idag påtalade jag att OMXS såg ut att öppna svagt varpå OMXS öppnade -0.20% och fortsatte sedan ned.

Ge annars ref. där jag skulle haft några fel. Kan bli svårt att hitta då folk som faktiskt använder TA inte är korkade nog att påstå saker som "det går upp" utan snarare säger "A, B, C pekar på att utfall X är mer trovärdigt än ej". De flesta förstår att det är ett spel om sannolikheter, inte om någon typ av magi eller liknande.
Senast redigerad av sinewave 2020-06-24 kl. 15:13.
Citera
2020-06-24, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coloss
Måste vara någon form av botten på 13 när den fallit från 200

Bank of America Merrill Lynch har sänkt riktkursen för Wirecard till 1 euro (14), upprepar underperform.
Citera
2020-06-24, 15:31
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proedil
Nu fortsätter det ned trots goda nyheter. (t ex IFO). Kortsiktigt sentiment verkar vara ned.
Sedan tror jag i sig att vi ser ATH om några månader. Men vi skall köra många omvägar. Lite rolig marknad, men lär inte vara kul för alla de som blir utkastade med förlust hela tiden.

Med den här farten är vi nere i 3000 redan när det öppnar i USA. Troligen lär det väl hejda sig.

Mm, men det är inte sällan det går upppå goda nyheter dock ('sell the news' osv).

Har svårt att se några ATH men om man ser till trenderna både på 1d och 1w (vecka) är dessa starka och om vi inte ser några katastrofalt röda dagar (tänk -6-7%) utan fortsätter på samma linje (små pullbacks följt av att priserna flyter upp) så visst -- då kan det bli ATH om några månader. Det är så lång tid i framtiden dock så ser inte riktigt varför man skulle prata om ATH just nu. Först ut just nu är att det faktiskt sker en 'breakout' som håller.

Intressant annars med triangeln på dagliga (ascending triangle) för 1d och ES som jag tror att du nämnde tidigare:
https://i.imgur.com/MPnDYmB.png

För de i tråden som inte förstår vad 'ascending triangle' är och varför det är intressant se t ex:
https://samuraitradingacademy.com/7-best-price-action-patterns/
Citera
2020-06-24, 17:36
Medlem
Tips på FONDER att fynda?
Citera
2020-06-24, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aadde81
Bank of America Merrill Lynch har sänkt riktkursen för Wirecard till 1 euro (14), upprepar underperform.
Är den värd en euro trots allt? Haha
Citera
2020-06-24, 17:47
Medlem
WhiteWalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mwhinchell10
Vad tror ni om SAAB? Känns väl lagom undervärderad? Missade tyvärr chansen i våras när den stod på 170~. Men 230~ känns väl ändå som rea?

Den nya Gripen kommer väl snart, Ubåtar byggs och försvarsindustrin tankas väl nästan alltid världen över? Tveksamt om SAABs kunder kommer ha pengar efter Corona, men på ett långt perspektiv så.. Dessutom kommer Sverige tanka sitt försvar åren som kommer, i minst sagt efter valet 2022 om det blir en högerregering.

Någon med större insyn i just SAAB?

Min (farfars) prenumeration tog visst slut idag, men kanske står nåt intressant här:

Några ord från VD:n

Jag köpte SAAB på 180, sålde på 255 och tankade på mer vid 220. Krig är ju alltid aktuellt tänker i alla fall jag. Tror och hoppas att inte peace&love-vänstern har allt för stor inverkan på börsen, även om man börjar höra snack om hållbarhetsindex hit och dit. Nu när jag börjat jobba igen och inte har tid med börsen 8 timmar om dagen så ligger jag lång och lastar på mer om det skulle komma någon dipp. Har tyvärr ingen större insyn men tycker också att 225 är ett bra pris.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in