Citat:
Ursprungligen postat av
Frederica
: )
Stackars SE, makalös skandal...att bli utpekad som Palmemördare efter sin död. Svensk polis har verkligen gjort bort sig många ggr om under alla dessa värdelösa utredningar.
Jag tror att de som under årens lopp jobbade med utredningen har varit rädda för att på riktigt stöta på polisspåret eller någon liknande konspiration så man förstörde hela utredningen gång på gång. Och valde till slut stackars SE som låtsas GM för att få avsluta utredningen.
Jag är
100% säker på att Säpo har locket på när det gäller vara eller inte vara i utreda något polis eller säpospår internt. Så är deras filosofi. Som Borgenäs sa "Säpo läcker aldrig".
90% säker på att ett polisspår är utrett, men som sagt inte gett någonting.
Undantaget C-G Ö, där det är mycket och många märkliga omständigheter runt,
och han får skylla sig själv. Han har med sin persona i denna utredning även gett polisen dåligt rykte.
80% säker på att Säpo faktiskt har kollat sina egna led, men inte hittat någonting.
70% säker på att Holmér faktiskt var inkompitent, och ville rädda svensk polis anseende internationellt och haka på PKK spåret
60% säker på att första almegruppen inte visste bättre
50% säker på att SE är skyldig/oskyldig
SEs fru hade berättat att SE var uppspelt när han kom hem, och berättade vad han varit med om. Det låter ju inte som om han har skjutit någon, då hade väl SE, om jag får testa min psykologi, mer försökt skaka bort händelsen - berättat vad som hänt - beklaga sig lite över statsministerns död för att få ett vittne i frun, och försöka gå vidare så gott som möjligt.
Sedan så sa hon också att SE omöjligen skulle få plats med en revolver i sin väska.
En annan sak är alla vittnen som säger att de inte sett Engström på mordplatsen.
Näe, om någon blir mördad, så räknar man väl inte vilka som är på mordplatsen och memorerar alla.
Man minns de bitar som man uppfattar som viktiga.
Stig kan vara en person som inte gör sådär mycket väsen av sig.
Rätt alldagligt klädd gammal gubbe. Många minns säkert unga människor, eller äldre med mycket skägg eller andra utstickande drag mycket tydligare.
Det finns ju även bild på att Stig var på mordplatsen.
Stig hade en utomordentlig handstil, om han hade mördat, så hade hans handstil också påverkats av ett sådant dåd.
Däremot blir jag inte klok på karln. Varför ljuga stup i kvarten, och uttrycka sig så man kan koppla GMs rörelsemönster till Stig?
Det är så man vill nagla dit honom bara för detta.
Men att han är uppspelt när han kommit hem från mordnatten, och känner sig viktig, det är ett beteende som inte låter som en mördares beteende.