2020-06-22, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fucksnus
Vill så gärna bli polis, men tror det kommer få bli en dröm.

Har gjort testerna x-antal gånger. Lyckades komma till psykologen. Sen var bara att åka hem.
Min största rädsla är uniq.
Även om man skulle lyckas att klara alla tester. Är jag osäker på om jag kommer klara av fullfölja hela utbildningen. Har alltid haft svårt med skolan hela livet, pratar med folk som läser/läst att det är ett ruskigt tempo med massa tentor.
Trist när man har viljan å drivet men inte huvudet
Har gjort första delen på ansökan, ska boka tid för datum. Men vet inte om man ska offra 2 arbetsdagar, kanske klarar det bli besviken att man är kass, eller bli besviken att man inte klarar av testerna

Tyckte också att de vart ett otroligt högt tempo i början och man får oftast ganska lite tid på sig så de gäller att börja direkt. Därför skulle jag rekommendera att plugga på campus. Det mesta gör man i grupp och då är de väldigt skönt at kunna sätta sig ner efter skolan med sina gruppmedlemmar och göra uppgifternatillsammans. Alternativt diskutera uppgifterna så att ma kan ta hjälp av varandra. Jag märkte själv att de var mycket jobbigare att hänga med på distans nu under corona även om man träffas över datan. Tyckte även de va jobbigare att komma igång på distans än på campus. Men självklart är detta en smaksak! Lycka till!
Citera
2020-06-22, 21:07
Medlem
regndroppens avatar
Uniqtestet är min mardröm. Det är liksom allt jag inte är bra på som är med där. Har försökt leta fram liknande tester men inte hittat ngt. Någon som vet vart man hittar tester som är någorlunda lika? Är främst talföljder jag är ute efter

Tack på förhand.
Citera
2020-06-23, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Uniqtestet är min mardröm. Det är liksom allt jag inte är bra på som är med där. Har försökt leta fram liknande tester men inte hittat ngt. Någon som vet vart man hittar tester som är någorlunda lika? Är främst talföljder jag är ute efter

Tack på förhand.

Logiska tester är en bra app! Sen har Youtube varit min räddning med att lära mig olika tekniker speciellt när det kommer till kuber. Jag har också använt squidfactor där dom hade massa talkföljder.
Citera
2020-06-23, 00:52
Medlem
Ska göra antagningen nästa vecka så himla nervös! Jag har väldigt dålig ordförståelse och undrar hur svåra ord kommer på uniq?
Citera
2020-06-23, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oreaaand
Ska göra antagningen nästa vecka så himla nervös! Jag har väldigt dålig ordförståelse och undrar hur svåra ord kommer på uniq?

Orden som är med varierar i svårighetsgrad, men det borde gå bra om man har någorlunda koll på det svenska språket.
Citera
2020-06-23, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polistrden22
Sorry för väldigt segt svar... UNIQ har jag aldrig tänkt på så mycket, ska jag välja något som jag tyckte var svårast är det delen där man ska hitta rätt motsatsord. Kubvikningen, klurig men tar man det lugnt så klarar man den. Talföljder kan man nog tycka är svårt, men bredvid datorn där man sitter finns papper och penna. Är ett jättebra hjälpmedel då man kan skriva talföljden och anteckna vad man ser för skillnader mellan talen
Psykologen, kände mig så förberedd jag kunde vara. Man bör tänka igenom sitt liv, sin uppväxt, skolgång, relation till familj/släkt/vänner. Hur man är som person. Det är tråkiga tips - tyckte själv det kändes helt meningslöst när jag läste det innan min egen prövning - men det är verkligen det intervjun handlar om. DIG

Hur tyckte du ordförståelsen var?

Har någon några exempel på vad som kan komma?
Citera
2020-06-23, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oxeko
Orden som är med varierar i svårighetsgrad, men det borde gå bra om man har någorlunda koll på det svenska språket.

Jag är halvsvensk och pratar flytande svenska, uppvuxen här. Fixk VG i skolan. Men jag pratar ett annat språk med min mamma vilket gör att dom "finare" orden inom svenskan aldrig förekommer i vårt hushåll eller mitt liv så att säga. Vilket gör mig nervös.
Citera
2020-06-23, 10:56
Medlem
Citat:
Jag är halvsvensk och pratar flytande svenska, uppvuxen här. Fixk VG i skolan. Men jag pratar ett annat språk med min mamma vilket gör att dom "finare" orden inom svenskan aldrig förekommer i vårt hushåll eller mitt liv så att säga. Vilket gör mig nervös.

Jag tycker inte uniq var särskilt svårt, mitt bästa tips är att du inte stressar och bara håller dig lugn. Läs igenom varje fråga en eller två gånger extra. Ordförståelsen kommer gå skitbra, vissa ord är klurig annars har du säkert hört de majoriteten av orden.
Citera
2020-06-23, 15:38
Medlem
Hej. Varit på prövning tre gånger och då gjort Uniq samt personlighetstest vilket jag blev godkänd på och sen psykologen direkt där jag sen åkt ut. Vad jag noterar är att alla andra får göra läkarundersökningen innan psykologen förutom jag, varför är det så?
Citera
2020-06-24, 09:30
Medlem
Är du säker på att du klarade personlighetstestet?
Citera
2020-06-24, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tbtmcg
Hej. Varit på prövning tre gånger och då gjort Uniq samt personlighetstest vilket jag blev godkänd på och sen psykologen direkt där jag sen åkt ut. Vad jag noterar är att alla andra får göra läkarundersökningen innan psykologen förutom jag, varför är det så?

Tror du inte klarade personlighetstestet eftersom du inte gjort styrketestet och cykeln? Har du ett långt samtal med psykologen om ditt liv på 1.5h? Annars är det nog psykologen som berättar att du inte klarar personlighetstestet.

Lycka till i framtiden!
Citera
2020-06-24, 13:33
Medlem
Citat:
Tror du inte klarade personlighetstestet eftersom du inte gjort styrketestet och cykeln? Har du ett långt samtal med psykologen om ditt liv på 1.5h? Annars är det nog psykologen som berättar att du inte klarar personlighetstestet.

Lycka till i framtiden!
Ja okej då förstår jag. Mitt samtal varade kanske 1h. Psykologen sade aldrig att jag inte klarade personlighetstestet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in