Citat:
Jag kan fan inte se någon anledning till att en oskyldig vägrar att lämna ut all information till polisen. Vid ett mindre brott möjligen, men detta handlar om ett mord på en annan människa!
Å andra sidan har jag hela tiden hävdat att man hittat rätt GM. Klart han ljuger och undanhåller!
Å andra sidan har jag hela tiden hävdat att man hittat rätt GM. Klart han ljuger och undanhåller!
Nä, det finns ingen vettig anledning.
Till skillnad från yrkeskriminella eller om man ska vittna mot kriminella gäng som inte rar sig för att döda om någon vittnar.
Att SD hävdar att han riskerar att bli sittande längre i häktet medan de ska utreda hans konto, det ser jag som en mycket dålig lögn.
Om han är oskyldig, är det det värsta som kan hända att ha får sitta av den tiden som han sitter där. Jag tvivlar på att det skulle ta väldigt lång tid, eftersom han då skulle sitta i häktet.
Den största vinsten skulle kunna bli att han helt enkelt skulle bli helt rentvådd.
Hans rättighet att undanhålla och förstöra bevis, inte vara behjälplig utredningen genom att lämna googlelösenordet och skorna, är djupt osmakligt och rent oetiskt.
Och det är för mig lika med (ett tydligt bevis) på att han är skyldig.
Han vet att det finns något där, eller i varje fall orolig för att det finns något som kan vara avgörande för att fälla honom.
Jag skulle vilja se att det finns andra fall där en misstänkt ljugit så mycket och förstört så mycket bevis under så lång tid som två år.
TR hänvisar till ett fall, där en man ljugit för att undanhålla en otrohetsaffär. Ja, det kan man förklara en lögn med, men hur förklarar man lögnerna med raderingarna, det blodiga sexet, alla de fortsatta lögnerna?
Säkert finns det fall där någon ljugit om den ena och andra som kan ha förklaringar. Men mängder av lögner...under två år.
Att han inte ens minns vad han gjorde mordkvällen fast han var nere på polisstationen bara timmar efter mordet. Han hävdar själv att han inte minns för att ingen frågade honom förrän efter flera veckor...
Suck.
Vem tror på den förklaringen?
Särskilt som att man blivit anhållen kort därefter? Inte tillåten att ta sig in i USA?
Han vet inte att han är den misstänkte.
Lika hal som en yrkeskriminell i sina lögner. Jag är imponerad av med vilken lätthet han ljuger. Ingen ansträngning alls.
Jag tror inte ens att TR trodde på detta.
Han må ha rätt att ljuga.
Men det avslöjar honom.