2020-06-23, 23:52
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag lyssnade på en snutt från rättegången mot Wilma där den misstänkte förhörs i rätten. Det som slår mig är att han med en sådan lätthet ljuger. Det krävs ingen eftertanke, utan det bara kommer. Ligger så lätt i munnen att om man inte visste annat, så skulle man köpa det hela.

Och så känns det med SD också.
Lögner kommer med en sådan övertygelse att man tror nästan att han tror på det själv. Blandar det med en del "hygglig pappa" med en del lögner. En del "reko och hjälpsam person" och en del lögner.

Jag tror att har man ljugit i hela sitt liv, då vet man vad som går och vad som inte går. Och att han inte ens blinkar, det får mig att tro att han varken skäms eller ångrar något.

Empatilös, det är vad jag tror. Då ljuger man för att själv vinna poäng.

De flesta som har känslor, avslöjar sig med lätthet.
Om man känner personen, kan man nästan direkt se att något är på tok. Innan man anar att det är en lögn.
Ja, det måste väl sedan länge ha ansetts vara ställt utom allt rimligt tvivel att SD faktiskt ljög i polisförhör. Åklagaren Åsa Hiding trycker fortfarande hårt på just det här i överklagandet till hovrätten (överklagandet sid.10):
"Han har ljugit i polisförhör (i de två inledande polisförhören sade han att hans relation med LW var slut sedan två år tillbaka och att även deras sexuella relation var avslutad)."
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Senast redigerad av Draifos 2020-06-24 kl. 00:12.
Citera
2020-06-24, 00:50
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
MVM betyder Motorvägsmannen och är den mycket trolige gärningsmannen som slog ihjäl BO:et bakom Bu-p:et.

Mvh/ @JokerMannen

Om motorvägsmannen mördade Lena så måste han kvalificera sej till nummer ett som den mest hjärndöda mördaren i svensk historia.

Dom flesta människor i Sverige med en IQ över 43 vet mycket väl att det är förbjudet att gå, cykla,köra moped och köra traktor på våra svenska motorvägar. Alltså det är ett lagbrott som resulterar i ett bötesstraff.

Våran mördare tar alltså den risken att bli stoppad av en polispatrull när han går längs med motorvägen och dessutom med LWs mobiltelefon och ett blodigt mordvapen som han för säkerhets skull har stoppat ner i vit plastpåse enbart för att förenkla arbetet för den patrull som kan komma körandes just då och vid närmare granskning ser en blodig vit plastpåse och en man som bär kläder som med stor sannolikhet är nedsmetat med LWs blod.

Nej du Jokermannen den gubben går inte. Och om jag inte missminner mej helt galet så blev väl motorvägsmannen observerad längs med motorvägen 2 timmar efter mordet på LW.

Eller så är motorvägsmannen han som gör reklam för Ingo bensinstationer Mannen utan lokalsinne.

Eftersom han irrar omkring i över 2 timmar runt brottsplatsen.
Citera
2020-06-24, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, helt klart är i alla fall att SD och åklagaren har helt motsatta uppfattningar om vad SD gjorde kvällen den 14/5 och vad hans avsikter var natten mellan den 11-12/5. Det står alltså ord mot ord här, och båda kan inte ha rätt.

Min bedömning är att det här nu har utvecklat sig till ett läge som är lika låst som i Israel Palestina-konflikten, och att ingen av dem någonsin kommer att ge sig.
Vilken tur för oss att vi redan nu vet att "ÅH/SD-konflikten" kommer att vara löst inom mindre än ett år! Detta tack vare Göta HR!

Utgången av processen i Göta HR får väl beskrivas som på förhand känd. Fast sen är ju frågan om vilka hämndaktioner den förlorande sidan kan tänkas ta till?
Med den halsstarrighet som ÅH-sidan hittills har visat upp för en alltmer förvånad omvärld, skulle det knappast förvåna någon om ÅH-sidan väljer att söka prövningstillstånd i HD.

Sannolikheten för att HD skulle välja att bevilja prövningstillstånd får nog bedömas vara försumbart låg.
Citera
2020-06-24, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Om motorvägsmannen mördade Lena så måste han kvalificera sej till nummer ett som den mest hjärndöda mördaren i svensk historia.

Dom flesta människor i Sverige med en IQ över 43 vet mycket väl att det är förbjudet att gå, cykla,köra moped och köra traktor på våra svenska motorvägar. Alltså det är ett lagbrott som resulterar i ett bötesstraff.

Våran mördare tar alltså den risken att bli stoppad av en polispatrull när han går längs med motorvägen och dessutom med LWs mobiltelefon och ett blodigt mordvapen som han för säkerhets skull har stoppat ner i vit plastpåse enbart för att förenkla arbetet för den patrull som kan komma körandes just då och vid närmare granskning ser en blodig vit plastpåse och en man som bär kläder som med stor sannolikhet är nedsmetat med LWs blod.

Nej du Jokermannen den gubben går inte. Och om jag inte missminner mej helt galet så blev väl motorvägsmannen observerad längs med motorvägen 2 timmar efter mordet på LW.

Eller så är motorvägsmannen han som gör reklam för Ingo bensinstationer Mannen utan lokalsinne.

Eftersom han irrar omkring i över 2 timmar runt brottsplatsen.
Håller med ditt inlägg till 100% klart som fan att det inte är mördaren som exponerar sej på motorvägen med allt bevis i en plastpåse! Inte en chans och helst inte på den sträckan Varberg, markbacken o vidare mot vi
Vivalla där polisen åker skytteltrafik. Nä gott folk lite rim o reson tack.
Citera
2020-06-24, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Vilken tur för oss att vi redan nu vet att "ÅH/SD-konflikten" kommer att vara löst inom mindre än ett år! Detta tack vare Göta HR!

Utgången av processen i Göta HR får väl beskrivas som på förhand känd. Fast sen är ju frågan om vilka hämndaktioner den förlorande sidan kan tänkas ta till?
Med den halsstarrighet som ÅH-sidan hittills har visat upp för en alltmer förvånad omvärld, skulle det knappast förvåna någon om ÅH-sidan väljer att söka prövningstillstånd i HD.

Sannolikheten för att HD skulle välja att bevilja prövningstillstånd får nog bedömas vara försumbart låg.
Enligt din tro, nu med halsstarrighet.
Ska inte SD dömas för det han gjort ?
Kanske han åsidosätts just för att det har vägts mellan LW och SD ?
LW gjorde det värsta tänkbara ?
(Både levande och döda ska dömas).. men sådant dravel förstår inte du dig på..
Citera
2020-06-24, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Just precis, Om man nu är någorlunda funtad och har en livstidsdom hängande över huvudet så ger man väl per automatik polisen alla lösenord och svarar sanningsenligt på alla frågor för att rentvå sej själv.

En normal människa skulle aldrig komma på tanken att blåljuga och spela pajas bara för att man kan.

Snacka om att spela rysk roulette med sej själv.

Absolut är det så! Det är dessutom en ren skandal att man kan neka polisen tillgång till allt när det handlar om en mordutredning!
Citera
2020-06-24, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag saknar helt enkelt åklagarens gärningsbeskrivning, och börjar väl ana att någon sådan överhuvudtaget inte kommer att kunna presenteras. Det här antyder i sin tur att det inte alls kan ha gått till på det sätt som åklagaren vill insinuera:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Förvånas väl också fortfarande, och som flera andra här, över hur det i ett forum för självständigt och kritiskt tänkande går att läsa så pass mycket osakligt dravel till försvar för statens linje mot en enskild. Dessutom fortfarande efter så här pass lång tid (mer ån två år) utan tecken på någon som helst objektiv utredningsmässig framgång.

En gärningsbeskrivning, som du pratar om, fanns väl redan i stämningsansökan? Du kanske inte läste den?
Citera
2020-06-24, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Flera av debattörerna här har ju hävdat att det faktum att SD vägrat lämna ut lösenorden till dv konton ska läggas honom till last men det är åklagaren som har hela bevisbördan och en misstänkt är inte skyldig att bistå åklagaren i utredningen. https://su.diva-portal.org/smash/get/diva2:1412276/FULLTEXT01.pdf

Jag kan fan inte se någon anledning till att en oskyldig vägrar att lämna ut all information till polisen. Vid ett mindre brott möjligen, men detta handlar om ett mord på en annan människa!
Å andra sidan har jag hela tiden hävdat att man hittat rätt GM. Klart han ljuger och undanhåller!
Senast redigerad av VigosRos 2020-06-24 kl. 08:05.
Citera
2020-06-24, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Jag kan fan inte se någon anledning till att en oskyldig vägrar att lämna ut all information till polisen. Vid ett mindre brott möjligen, men detta handlar om ett mord på en annan människa!
Å andra sidan har jag hela tiden hävdat att man hittat rätt GM. Klart han ljuger och undanhåller!
Klart han är skyldig! Det vet rätten också. Men man lyckas inte styrka skuld till mord fullt ut och därför frikänns mördaren.
Citera
2020-06-24, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos

Har för mig att SD ville hålla sitt fortsatta älskande med LW hemligt för polisen vid de första förhören.

Var det med tanke på att HD inte skulle få vetskap?

Märkligt i så fall eftersom SD berättade det för HD något dygn senare (på flygresan).
Var det då han också berättade för HD att LW blödde vid sexet de hade?
Var det då SD kom på att detta fall inte var slut för hans del?

Som någon skrev i tråden... SD trodde nog att allt var fixat och klart efter hans första förhör hos polisen där han visat upp sin telefon, nu blev det ett andra förhör samma dag och då började SD förstå att det var så enkelt och att det började osa katt.

Eftersom det nu visat sig att dessa blödningar inte var vanliga kan vi utgå från att det inte var LW som berättat det för HD.
Citera
2020-06-24, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Möjligt motiv?

St Holmes har ju berättat att LW hade ett förhållande
med en man som visade sig vara bisexuell.
Kan det ha varit SD?
Har han ett förhållande med JG?
Var det därför JG blev så upprörd när han fick reda på
att SD och LW hade haft ett förhållande?
Var han svartsjuk?
Det skulle kunna förklara varför han fortsatte att vara vän
med SD men bröt med LW.
Om LW fick veta att SD och HD skulle försöka igen
så kanske hon tänkte berätta för HD om SD och JG.
Hon kanske kände skuld och tyckte synd om HD
och tyckte att det fick vara nog med SDs lögner för
den stackars kvinnan.
Hon kanske berättade om sina planer för SD och gav
honom en chans att själv berätta för HD.

Inlägg 20181205 kl 3.13 sid 3018

JG är så lojal gentemot SD, tom suddar under polisförhör.

Frågan är vad det rör sig om, ett förhållande SD/JG?

Eller kanske pengaredovisning vad gäller geoeventet, var JG med på ett hörn som översättare?

Något som LW hotade att avslöja? Undrar om slutredovisningen skulle in runt mordtiden?
Citera
2020-06-24, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
SD beskriver samarbetet med Region Örebro:
Samarbetet var mycket ovant. Vi som cachare var vana vid att göra saker i hemlighet själva, Regionen var vana vid projekt med offentliga upphandlingar och insyn.
Samtidigt uppmärksammar han
Y*nkeeD*de för översättning av hemsidan.
(där han direktlänkar till JG's översättningsfirma).

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=1b3d7699-4b9c-412f-a8fa-781d0e9bfc88

Undrar om JG tog betalt via sin firma för översättningen? För i så fall, beroende på beloppsgränsen, bör paret HTD ha beaktat just dylikt upphandlingsförfarande som Region Örebro, i egenskap av projektfinansiär, krävde. Man kan ju hoppas att paret HTD respekterade regelverket avseende anbudsgivning och inte helt sonika anlitade sin egen vän JG för översättningsuppdraget.

Inlägg 2019-03-25 16.23 sid 3480

Det kan finnas annat än LW/SD:s (gamla) kärlekshistoria att göra.

Synd att vi inte får reda på hur mycket slantar geo-eventet rörde som om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in