2020-06-08, 15:31
Medlem
r0lands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandyhell
Är det bara att gå in och köpa?

Nej man måste lägga en beställning.
Det går, men gör du det flertalet gånger så kommer de ifrågasätta vad du ska ha det till.
2020-06-16, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av youmirinbrah
Ny melanotanbrukare. beställde 10mg från melanot*anbutik*en.biz. Får smått illamående och trötthet men ej någon rodnad i ansiktet som väldigt många får. Har hud typ 1 med rött hår. Detta är dosering jag har testat hittills.
Dag 1 .10mg
Dag 2 .15mg
Dag 3 .20mg
Dag 4 .20mg

Upplever ej någon färgskillnad på fräknar, moles eller något annat ännu, kan möjligtvis fått röda små blodprickar lite här och där (om jag haft de innan vet jag ej). Självklart är det väldigt tidigt men har läst att många upplvever effekter snabbt. Tänkte fortsätta på .20mg ED för att se om det händer något. Kör ingen uppladdningsfas då vi har bra väder nu. Något som man ska tänka på? har någon annan beställt från melanot*anbutik*en.biz och fått resultat?
Tack!

Till och börja med skulle jag följa deras dosering råd.... Du tar ju dubbelt så mycket som man ska.
2020-06-18, 09:26
Medlem
r0lands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maddeloo
Till och börja med skulle jag följa deras dosering råd.... Du tar ju dubbelt så mycket som man ska.

Tror du missar punkten.

.20 = 0.20 mg
2020-06-18, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r0land
Tror du missar punkten.

.20 = 0.20 mg

Om du tittar noga så ser du punkterna innan
Jag har använt Melanotan 2 nu i 7 dagar och har tagit mig upp till .5mg per dag (började med mildare doser) och känner inte av någon självklar effekt/bieffekt. Tar det för vissa tid att kicka in eller kan jag ha fått en dålig batch?
Efter 300 lästa sidor i ämnet och otala google sökningar.....
En person som mig, hudtyp 1, lätt rödhårig och fräknig. Vad för dosering bör för min SPECIFIKA hudtyp ligga på?
Hur många timmar i veckan bör man sola för att minska på biverkningar och samtidigt få en bra effekt?
Denna hudtyp skilljer sig från de andra då vi inte tar upp melanotan lika bra samt att vi behöver en del för att komma igång.
Har läst att det krävs 30-50mg för en djup bränna.. Stämmer detta?
Söker svar från personer som har hudtyp 1, eller känner någon i samma situation som har erfarenhet av användning av Melanotan 2.
Glad kommande midsommar!
2020-06-21, 13:34
Medlem
Har tagit nässpray nu i 5 dagar och känner mig väldigt trött under hela dagarna. Är det någon mer som har känt sig trött och går det isåfall över när kroppen har vant sig?
2020-06-21, 18:17
Medlem
r0lands avatar
Citat:
Om du tittar noga så ser du punkterna innan
Jag har använt Melanotan 2 nu i 7 dagar och har tagit mig upp till .5mg per dag (började med mildare doser) och känner inte av någon självklar effekt/bieffekt. Tar det för vissa tid att kicka in eller kan jag ha fått en dålig batch?
Efter 300 lästa sidor i ämnet och otala google sökningar.....
En person som mig, hudtyp 1, lätt rödhårig och fräknig. Vad för dosering bör för min SPECIFIKA hudtyp ligga på?
Hur många timmar i veckan bör man sola för att minska på biverkningar och samtidigt få en bra effekt?
Denna hudtyp skilljer sig från de andra då vi inte tar upp melanotan lika bra samt att vi behöver en del för att komma igång.
Har läst att det krävs 30-50mg för en djup bränna.. Stämmer detta?
Söker svar från personer som har hudtyp 1, eller känner någon i samma situation som har erfarenhet av användning av Melanotan 2.
Glad kommande midsommar!

Tror du citerade fel? Då jag skrev exakt samma sak

För mig räcker det med 1mg för att få en bättre bränna än naturligt. Har hudtyp 3 kanske?
Upptagningen av melanotan har ingenting med din hudtyp att göra, däremot har din hudtyp svårare att bli solbränd.

Ge det åtminstone 1,5-2v innan du ifrågasätter effekten av det du fått.

Sola+dosera sunt 1-2v. Doserar du utan att sola så tar det längre tid att se resultat.

Citat:
Ursprungligen postat av Snustrip
Har tagit nässpray nu i 5 dagar och känner mig väldigt trött under hela dagarna. Är det någon mer som har känt sig trött och går det isåfall över när kroppen har vant sig?

Ta nässprayen på kvällen innan du går och lägger dig.
Eventuellt sänk dosen. (Blanda ut med mer vatten)
2020-06-23, 21:39
Medlem
Jag har en flaska i kylskåpet som jag blandade förra sommaren och den är nästan halvfull. Är det farligt att ta så gammalt eller är de bara att de funkar mindre bra? Kanske inte funkar alls med tanke på att de är så gammal.

Någon som tatt så gammalt?
2020-06-23, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elane
Jag har en flaska i kylskåpet som jag blandade förra sommaren och den är nästan halvfull. Är det farligt att ta så gammalt eller är de bara att de funkar mindre bra? Kanske inte funkar alls med tanke på att de är så gammal.

Någon som tatt så gammalt?

Jag skulle avråda att använda. Utblandat ska hålla i 4 veckor, men kan användas med sämre effekt efteråt också. Har ett år gått skulle jag tycka det är mer värt att betala 400 för nytt. Tror inte det finna någon i denna tråd som har dokumenterat såpass gammal melanotan. Avråder.
2020-06-23, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r0land
Tror du citerade fel? Då jag skrev exakt samma sak

För mig räcker det med 1mg för att få en bättre bränna än naturligt. Har hudtyp 3 kanske?
Upptagningen av melanotan har ingenting med din hudtyp att göra, däremot har din hudtyp svårare att bli solbränd.

Ge det åtminstone 1,5-2v innan du ifrågasätter effekten av det du fått.

Sola+dosera sunt 1-2v. Doserar du utan att sola så tar det längre tid att se resultat.

Ta nässprayen på kvällen innan du går och lägger dig.
Eventuellt sänk dosen. (Blanda ut med mer vatten)

Yeah såg det 🤪
Har använt nu på .5 mg per dag sedan dag 7. Tror der är 12 dagar nu. Liten färgskiftning på magen och en liten tanline har skapats. Har aldrig kollar såhär mycket i spegeln 🤷🏼‍♂️ Fräknar har blivit en del till men i detta stadie skiter jag i det. Ska ladda upp bilder om en större bränner kommer inom kommande veckor.
2020-06-24, 00:44
Medlem
Tjena, har bränt mig rejält idag och funderar på o ta lite mello innan jag går o lägger mig för att få de brända till brunt? Kommer de funka?
2020-06-25, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isakp3
Tjena, har bränt mig rejält idag och funderar på o ta lite mello innan jag går o lägger mig för att få de brända till brunt? Kommer de funka?
Nej
2020-06-25, 20:03
Medlem
Citat:
Yeah såg det 🤪
Har använt nu på .5 mg per dag sedan dag 7. Tror der är 12 dagar nu. Liten färgskiftning på magen och en liten tanline har skapats. Har aldrig kollar såhär mycket i spegeln 🤷🏼‍♂️ Fräknar har blivit en del till men i detta stadie skiter jag i det. Ska ladda upp bilder om en större bränner kommer inom kommande veckor.

Har nu använt melanotan 2 i 15 dagar med 0.5 i 9 dagar. Har knappt hänt någoting. Exponerar mig minst 2 timmar om dagen. Funderar på att höja dosen till 1mg per dag. Läst via studier att det för rödhåriga krävs mycket mer. Någon som kan relatera eller tycka till om det är en smart eller dum idé? Vill helst va brun om 2 veckor och det ska tydligen vid vanligt intag ta upp till 3 månader att bli brun för oss..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in