2020-06-23, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Det mest märkliga är ju att INGEN från varken fotbollen eller media ifrågasätter. Alla är rörande överens om att Nisse i Svängen inte skall få se sitt lokala Div 6-lag spela på lördagarna och att arenorna i de högre serierna skall gapa tomma hellre än ha en del folk. Framförallt är ju besluten om ingen publik totalt vansinniga när det gäller Div 2 och nedåt. Ingen förstår varför och ingen kan förklara varför och ingen ifrågasätter varför. Man går hellre i konkurs än tar in 50 betalande åskådare per läktare och utmanar polisen och SvFF runt tolkningarna. Eller så kommer man göra så efter omstarten i augusti. Div 1 damer och nedåt kör ju en egensnickrad tolkning och de flesta klubbar tillåter publik redan nu, och rimligen bör det snart även gälla herrfotbollen. Vad hände med jämlikheten, förresten?

(tillägg: Letade lite och hittade t ex match i Div 3 damer som hade 49 (!) åskådare. Snygg siffra.. haha.. vill inte "hänga ut klubben" dock. Hittar faktiskt även en Div 6-herrmatch med 25 åskådare, så kanske det börjas så smått släppas in folk där också. Var ju själv på en med 20 åskådare förra helgen, men vi stod lite vid sidan om planen)

Från division ett och nedåt är det lätt att se matcher. Oftast bara staket i bästa fall runt planen.
Citera
2020-06-23, 19:58
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Flera spelare i AFC har fått Corona och andra har haft symptom. Blir intressant att se hur man hanterar det nu.
Någon som har koll på hur det blev med detta? Kikade in livescore nyss och där ligger man under med 0-2 mot dalkurd. Kanske inte så konstigt men mer noterbart är att man har 3 spelare på bänken bara, om nu inte min livescore är dåligt uppdaterad på superettan. Kan ju inte ens utnyttja alla sina 5 byten man har numera. Har man ingen juniorverksamhet i superettan/AFC?
Citera
2020-06-23, 20:38
Medlem
Keldons avatar
Någon som märkt att spelarna blir mer och mer närgångna vid målfirandena? I första matchen av allsvenskan var det mycket försiktigt och avvaktande firanden. Nu senast i tredje omgången var firandena nästan som vanligt.
Citera
2020-06-23, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Någon som har koll på hur det blev med detta? Kikade in livescore nyss och där ligger man under med 0-2 mot dalkurd. Kanske inte så konstigt men mer noterbart är att man har 3 spelare på bänken bara, om nu inte min livescore är dåligt uppdaterad på superettan. Kan ju inte ens utnyttja alla sina 5 byten man har numera. Har man ingen juniorverksamhet i superettan/AFC?

Verkar som de protesterat under matchen, på något vis. Något annan tolkning man man väl inte göra efter 0-5 i baken UTAN att genomföra ett enda byte. Dvs de få avbytare man hade med sig kunde lika gärna stannat hemma. Men kikade lite på deras startelva och de verkar faktiskt ha ställt upp med hyfsat ordinarie lag. Kollade meriterna på deras högnummer och där fanns två spelare utan rutin från Superettan varav målisen var en, men övriga 9 verkar vara halvt eller helt ordinarie. Så de skall inte gnälla annat än på sig själva som inte hade rutiner eller disciplin att hålla smittan utanför truppen.
Och jo, de har nån form av U-verksamhet. Tror de köpte sig en U-verksamhet förra säsongen, dvs tog över en annan klubbs.
Citera
2020-06-24, 00:15
Medlem
Någon som vet nu hur det blir med återstoden av säsongen i Tyskland nu när dom tvingats stänga landet igen? Om smittspridningen ökat igen i samband med att dom startat serien igen eller inte låter jag vara osagt
Citera
2020-06-24, 00:16
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Någon som vet nu hur det blir med återstoden av säsongen i Tyskland nu när dom tvingats stänga landet igen? Om smittspridningen ökat igen i samband med att dom startat serien igen eller inte låter jag vara osagt

Källa?
Citera
2020-06-24, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Källa?
På vad?
Citera
2020-06-24, 00:27
Medlem
Citat:
På vad?

Tyskland stänga landet igen.
Citera
2020-06-24, 00:28
Medlem
Citat:
Tyskland stänga landet igen.
Jösses har du inte läst medierna? Står ju i typ varenda tidning om det. Seså svara nu på min fråga istället för att förneka fakta.
Citera
2020-06-24, 00:31
Medlem
Citat:
Jösses har du inte läst medierna? Står ju i typ varenda tidning om det. Seså svara nu på min fråga istället för att förneka fakta.

Ögade igenom svensk slaskmedia efter läst ditt inlägg. Väntar på källa än.

Ska på konsert där i november nämligen men då kan man i princip glömma den nu.
Citera
2020-06-24, 00:33
Medlem
Citat:
Ögade igenom svensk slaskmedia efter läst ditt inlägg. Väntar på källa än.

Ska på konsert där i november nämligen men då kan man i princip glömma den nu.
Gå på konsert är det sista jag skulle göra i dessa tider. Endast en idiot som inte fattar bättre gör detta. Vilka källor litar du på? Politikfakta, Samnytt och Fria Tider? Svara på frågan nu för fan
Citera
2020-06-24, 00:34
Medlem
Brottar-Bertils avatar
Citat:

Citat:

Jag antar att du syftar på de lokala restriktionerna i anslutning till ett jätteslakteri där tusentals i personalen har smittats. Tror dock inte att någon av Bundesligaspelarna jobbar där, så det borde nog inte påverka.

Citat:
Ny nedstängning i tyskt slakteri

Strikta coronarestriktioner återinförs i storstadsregionen Gütersloh i den tyska delstaten Nordrhein-Westfalen, meddelar delstatens ministerpresident Armin Laschet.

Åtgärderna vidtas efter ett virusutbrott vid ett slakteri i Gütersloh där över 1 500 av närmare 7 000 har testats positivt för covid-19. Utbrottet beskrivs som det hittills största i Tyskland.

-För första gången i Tyskland återinför vi nu åtgärder som gällde för flera veckor sedan i ett helt distrikt, säger Laschet.

(SVT Text)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in