2020-06-23, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Nu kan jag inte fallet med balkongflygaren så bra, men som jag mins det
så va både hon och hennes man på plats i lägenheten.

Jag får nog ansluta mig till dom som inte riktigt förstår hur Hiding tänker här.

Om jag inte minns helt fel så sa rättsläkaren att tre slag va dödande, samt att
hon kanske va vid liv i upp emot 1tim efter angreppet.

Det skulle kunna tyda på att mordvapnet inte va så effektivt för det ändamålet.
Med tanke på det utdragna tidsförloppet med skriken kanske det krävdes "minst" 17slag.
Dålig planering eller ingen alls kanske.

Det utdragna tidsförloppet skulle också kunna tyda på en svagare person, en
kvinna möjligen.

Du tror på en kvinna som mördaren i detta fallet, mycket egendomligt tycker jag.

Jag tror väldigt mycket på att huvamannen och MVM hjälptes åt att mörda BO:et bakom Bu-p:et.

Huvamannen lurade ut BO:et från bostaden och sedan lurade med sig BO:et ner till R-vägen och slutligen bakom Bu-p:et där MVM väntade och sedan slog ihjäl BO:et, jag tror inte att det kan förklaras mycket enklare en så.

Jag tycker också att det är högst egendomligt att polisen och åklagarna inte har engagerat sig mer i dessa två personer, dvs. huvamannen och MVM, hade dom gjort det så hade enligt mig fallet varit löst nu.

Att fortsätta med att jaga en fullständigt oskyldig familjefar [MGM] håller inte i detta fallet, Den gode MGM har ju dessutom ett alibi för mordkvällen 23:34:16 - 23:34:17 vilket klart och tydligt styrkt att MGM inte befann sig på brottsplatsen vid den aktuella tidpunkten för brottet bakom Bu-p:et.

Jag tror också att BO:et kände både huvamannen och MVM mycket väl och mycket troligt är att dessa personer finns i den stora Geocaching-kretsen där BO:et höll till dagligen och även på nätterna. Jag tror också att BO:et har haft sex med både huvamannen och MVM många gånger.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-06-23, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Du tror på en kvinna som mördaren i detta fallet, mycket egendomligt tycker jag.

Jag tror väldigt mycket på att huvamannen och MVM hjälptes åt att mörda BO:et bakom Bu-p:et.

Huvamannen lurade ut BO:et från bostaden och sedan lurade med sig BO:et ner till R-vägen och slutligen bakom Bu-p:et där MVM väntade och sedan slog ihjäl BO:et, jag tror inte att det kan förklaras mycket enklare en så.

Jag tycker också att det är högst egendomligt att polisen och åklagarna inte har engagerat sig mer i dessa två personer, dvs. huvamannen och MVM, hade dom gjort det så hade enligt mig fallet varit löst nu.

Att fortsätta med att jaga en fullständigt oskyldig familjefar [MGM] håller inte i detta fallet, Den gode MGM har ju dessutom ett alibi för mordkvällen 23:34:16 - 23:34:17 vilket klart och tydligt styrkt att MGM inte befann sig på brottsplatsen vid den aktuella tidpunkten för brottet bakom Bu-p:et.

Jag tror också att BO:et kände både huvamannen och MVM mycket väl och mycket troligt är att dessa personer finns i den stora Geocaching-kretsen där BO:et höll till dagligen och även på nätterna. Jag tror också att BO:et har haft sex med både huvamannen och MVM många gånger.

Mvh/ @JokerMannen
Vad betyder MVM?
Citera
2020-06-23, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vad betyder MVM?

MVM betyder Motorvägsmannen och är den mycket trolige gärningsmannen som slog ihjäl BO:et bakom Bu-p:et.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-06-23, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
MVM betyder Motorvägsmannen och är den mycket trolige gärningsmannen som slog ihjäl BO:et bakom Bu-p:et.

Mvh/ @JokerMannen
He he... ok. Då begriper jag. Ja, den där motorvägsmannen är ju lite intressant. Trolig? Kanske. Kanske är det faktiskt SD? Vem vet. Jag har inte hänt med i diskussionen senaste veckan, men ändå tror jag att någon MVM eller Mållga är trolig, om det inte råkar vara SD i båda klädnaderna.
Citera
2020-06-23, 22:12
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Just så enkelt kan det förklaras! Är man oskyldig till ett så grovt brott så borde den misstänkte göra allt för att bevisa sin oskuld. Inte obstruera för att man kan.
Det är ju uppenbart att SD och HD inte medverkar i utredningen och då kvarstår frågan varför? Det logiska är att de är skyldiga på ett eller annat sätt.

Just precis, Om man nu är någorlunda funtad och har en livstidsdom hängande över huvudet så ger man väl per automatik polisen alla lösenord och svarar sanningsenligt på alla frågor för att rentvå sej själv.

En normal människa skulle aldrig komma på tanken att blåljuga och spela pajas bara för att man kan.

Snacka om att spela rysk roulette med sej själv.
Citera
2020-06-23, 22:15
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Ditt stora problem är att du fortfarande inte förstår att det INTE gör honom till mördare. Poletten rasslar inte ner...knäppgök.
Det gör honom till misstänkt mördare.
Alla negativa saker om LW som du tjatar om hela tiden gör däremot inte henne till ett mordoffer.
Orsakerna till mordet får du leta efter hos mördaren och inte hos offret.
Citera
2020-06-23, 22:20
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Eftersom du kallar det okunskap kan väl du länka var du fått din kunskap om LW från ?

Tycker du SD och dom andra älskarna verkligen har ett attraktivt yttre?

Var får du uppgifterna ifrån att Lena var noga med din hygien?

Ditt tyckande är allmänt pladder om hur du vill det skulle varit och har ingen som helst förankring i verkligheten.

Istället för att gissa dig fram med "kanske" och "av allt att döma" där i slutet så är det bättre om du håller dig till fakta.

Att sperma rinner ur en kvinnoslida flera timmar efter ett samlag vet varje uppgående människa.

Man behöver inte vara gynekolog för att begripa detta, Enbart sunt förnuft och en IQ som är större än en normal skostorlek, Eller för att skriva så till och med du begriper,har man eller har haft en kvinna i sitt liv så vet man att det är så.
Citera
2020-06-23, 22:31
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Just precis, Om man nu är någorlunda funtad och har en livstidsdom hängande över huvudet så ger man väl per automatik polisen alla lösenord och svarar sanningsenligt på alla frågor för att rentvå sej själv.

En normal människa skulle aldrig komma på tanken att blåljuga och spela pajas bara för att man kan.

Snacka om att spela rysk roulette med sej själv.

Haha, så bra uttryckt!

Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Alla negativa saker om LW som du tjatar om hela tiden gör däremot inte henne till ett mordoffer.

Perfekt skrivet med några enkla meningar!
Tack!
Citera
2020-06-23, 22:38
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Va?? Du som är en av dem som följer tråden noggrannast.
Jag saknar helt enkelt åklagarens gärningsbeskrivning, och börjar väl ana att någon sådan överhuvudtaget inte kommer att kunna presenteras. Det här antyder i sin tur att det inte alls kan ha gått till på det sätt som åklagaren vill insinuera:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Förvånas väl också fortfarande, och som flera andra här, över hur det i ett forum för självständigt och kritiskt tänkande går att läsa så pass mycket osakligt dravel till försvar för statens linje mot en enskild. Dessutom fortfarande efter så här pass lång tid (mer ån två år) utan tecken på någon som helst objektiv utredningsmässig framgång.
Senast redigerad av Draifos 2020-06-23 kl. 23:01.
Citera
2020-06-23, 23:08
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann

Det vet vi inte än.
Citera
2020-06-23, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det verkar inte vara någon som riktigt har förstått hur åklagaren resonerar här med "Balkongfallet", men möjligen är det väl som du säger att hon kommer att lägga fram en konkurrerande hypotes om vem gärningsmannen kan vara.

Utifrån att hon redan har sagt sig ha kunnat utesluta annan gärningsman så kan det här bli en svår utmaning. Kanske kommer hon alltså i hovrätten att behöva plocka fram en annan möjlig gärningsman som man kan misstänka för att ha begått brottet. Risken är då att den här konkurrerande hypotesen framstår som mer sannolik än hypotesen om SD.

Eller också kommer hon väl att lägga fram en konkurrerande hypotes om en helt osannolik gärningsman som t.ex. Lisbeth Palme, som då vid en jämförelse kan komma att få hypotesen om SD att framstå som riktigt sannolik.

Hon kommer definitivt inte att plocka fram en annan möjlig gärningsnsman, ej heller en helt osannolik gärningsman. Din hypotes kan du absolut lägga åt sidan. Inriktningen kommer bli att SD är gärningsmannen och vi får se vilka kompletteringar ÅKL gör till HR.
Citera
2020-06-23, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det vet vi inte än.
Det kan mycket väl bara så att ett brottsoffers beteende innan ett mord är orsak till mordet. Det mesta tyder på att den som mördat LW är någon av hennes älskare eller en partner till någon av hennes älskare men vilken av dem är inte tillräckligt utrett därav den friande domen i tingsrätten mot SD
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in