2020-06-23, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
Det er bare å finne fram popcorn til rättegången. Masse juicy detaljer og gräl. Det her blir den norske versjonen av O.J. Simpson / JonBenét Ramsey.
Popcornet er fremme allerede
Citera
2020-06-23, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Ja, jeg kan jo ikke tenke meg at han er så dum å får noen til å legge henne på egen tomt.

En annen grunn kan jo være dersom samarbeidspartner (VE?) som skulle på Kvitfjell den dagen kan ha gjort det uten at TH vet om det. Eller at han har gravd ned noe andre beviser der?

Derimot syns jeg ikke forslaget var så dumt om at noen andre kan ha lagt hun derfor deretter å skylde på TH, selv om det er godt gjort.

Jeg tenkte de kunne ha funnet nye beviser/tips, som gjør at de leter etter noe konkret der?
Hvorfor grave akkurat en spot? Har en hund markert? Har noen pekt ut en plass?

Problemet var slik jeg ser det først og fremst at de ikke fikk lov å grave der før de fikk retten til å si at det foreligger skjellig grunn til mistanke.
Citera
2020-06-23, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Problemet var slik jeg ser det først og fremst at de ikke fikk lov å grave der før de fikk retten til å si at det foreligger skjellig grunn til mistanke.
Ok, det kan jo gi mening, men hvorfor graver de nøyaktig der de graver?
I videoen til Dagbladet ser man noen hytter et stykke i bakgrunn, så noen eller noe må jo ha pekt ut området? Det er jo ikke slik at de graver rett utenfor ved et grillområde, eller ved en kum? De graver midt i terrenget?
Kan hundene som var der har markert?
Kan RU eller andre tips ha pekt ut området?
Citera
2020-06-23, 22:36
Medlem
Citat:
Ok, det kan jo gi mening, men hvorfor graver de nøyaktig der de graver?
I videoen til Dagbladet ser man noen hytter et stykke i bakgrunn, så noen eller noe må jo ha pekt ut området?
Hundene som var der har markert?
Kan RU eller andre tips ha pekt ut området?
Sikkert ei bikkje som har reagert på noe gammel harelort. De la ihvertfall fra seg spaden og reiste hjem, så kan ikke ha vært så spennende vil jeg anta.
Citera
2020-06-23, 22:39
Medlem
.
Senast redigerad av z-z-z 2020-06-23 kl. 22:59.
Citera
2020-06-23, 22:40
Medlem
Citat:
Sikkert ei bikkje som har reagert på noe gammel harelort. De la ihvertfall fra seg spaden og reiste hjem, så kan ikke ha vært så spennende vil jeg anta.
Ja, jeg vet ikke om de leter etter døde generelt, eller om de får bikkja til å lukte på noe fra AE.
Spennende uansett, men jeg tror jo ikke at hun ligger på egen eiendom akkurat, selv om jeg har hørt om mange opp igjennom tidene der drapsmann har gravd ned likene i egen hage.
Kan han ha vært så dum og trodd at politiet ville tro mer på kidnappingsteorien? Derfor sjanset på egne tomter?
Citera
2020-06-23, 22:46
Medlem
Citat:

Mener jeg leste eller hørte på nyhetene at politiet har tatt med seg jordprøver, kan jo indikere blodspor, kullrester, beinrester eller ingenting ?
Citera
2020-06-23, 22:47
Medlem
Citat:
Ja, jeg vet ikke om de leter etter døde generelt, eller om de får bikkja til å lukte på noe fra AE.
Spennende uansett, men jeg tror jo ikke at hun ligger på egen eiendom akkurat, selv om jeg har hørt om mange opp igjennom tidene der drapsmann har gravd ned likene i egen hage.
Kan han ha vært så dum og trodd at politiet ville tro mer på kidnappingsteorien? Derfor sjanset på egne tomter?

Inntil det foreligger bevis som knytter TH til handling eller medvirkning , noe det tydeligvis ikke gjør , så holder jeg en knapp på at han ikke har noe med dette å gjøre.
Citera
2020-06-23, 22:48
Medlem
Citat:
Inntil det foreligger bevis som knytter TH til handling eller medvirkning , noe det tydeligvis ikke gjør , så holder jeg en knapp på at han ikke har noe med dette å gjøre.
Ja, vi får se om dem gjør noe flere pågripelser, eller foretar seg noe mer enn bare å lete til saken siver ut..
Citera
2020-06-23, 22:48
Medlem
Fant denne på internettet:

Bmw X3 Xdrive20d
Se lignende registreringsnumre
Rødfarget personbil førstegangsregistrert i utlandet i 2012 og bruktimportert til Norge i 2015. Skiftet eier sist 12 oktober 2018.

REGNR: PR3x9xx
Citera
2020-06-23, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bondevik
Mener jeg leste eller hørte på nyhetene at politiet har tatt med seg jordprøver, kan jo indikere blodspor, kullrester, beinrester eller ingenting ?

Mye mulig de har det. De gjør grundig jobb med spaden. Forøvrig tror jeg ikke de finner noe som helst. Virker helt usannsynlig.
Citera
2020-06-23, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Husker ikke om denne artikkelen fra forskning.no av 23. oktober 2019 har vært postet tidligere.

Drapsmenn går gjennom åtte faser før de myrder sin partner eller eks-partner, ifølge ny forskning
Når menn dreper sine partnere eller eks-partnere, har de ofte vært ekstremt kontrollerende. Og udåden er som regel mye bedre planlagt enn tidligere antatt.
Det finnes ingen "regel" om at konedrap blir begått i affekt !!!
Interessant. Jeg tenkte på det med Jemtland-saken, at pistolen i nattbordet nok lå der av en grunn.
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
De har jobbet hard for å bli lagt merke til i hvert fall, disse i bilen.

Kjøre rundt i en sjelden rød X3, sittende med finlandshette på inne i bilen, havne i nesten-kollisjoner i Ås sentrum og småkjøre litt rundt om kring slik at den bleke, desperate damen i baksetet kunne mime og sendte desperate blikk til tilfeldige forbipasserende.
Nei det gir absolutt ingen mening, selv ikke en amatør ville gjort det. Og når mennene attpåtil ligner Futurum-mennene blir det enda mer sannsynlig at det er staging. Var en diger rød BMW den eneste bilen de hadde liksom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in