2020-06-23, 21:20
Medlem
Niffys avatar
De har jobbet hard for å bli lagt merke til i hvert fall, disse i bilen.

Kjøre rundt i en sjelden rød X3, sittende med finlandshette på inne i bilen, havne i nesten-kollisjoner i Ås sentrum og småkjøre litt rundt om kring slik at den bleke, desperate damen i baksetet kunne mime og sendte desperate blikk til tilfeldige forbipasserende.
Citera
2020-06-23, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ja, dette er meget viktige vitneobservasjoner og jeg er sikker på at flere har sett den, slik jeg skrev om i et innlegg her på FB i går. Politiet burde nok ha etterlyst den røde BMWn i januar 2019 da de fikk tipset.

Det er svært få røde BMW X3 på norske veier, så det bør være mulig å sirkle den inn og identifisere bilen.

Allerede dengang var vitnets opplysninger såpass interessante og sammenfallende både med detaljer og tidspunkt i forhold til forsvinningen, at politiet burde ha gått ut med en etterlysning.

Det er verdt å merke seg at det nye vitnet som står frem i kveld ikke har meldt noen ting til politiet tidligere. Hun reagerte på bakgrunn av programmet Åsted Norge som ble sendt på TV2 sist uke:
GE sier at hun ikke forsto hva hun hadde vært vitne til før hun satt hjemme i stuen sin og så TV 2-programmet «Åsted Norge» sist mandag.

Ja. Jeg synes kanskje vitnet har tatt observasjonen vel rolig.

Jeg tror jeg ville ha reagert mye sterkere om jeg møtte en bil der sjåføren var iført finlandshette og med en tydelig vettskremt kvinne i baksetet.

Politiet må sjekke og dobbelsjekke alle bompasseringer i området. En sjåfør som kjører omkring med finlandshette på, vil jo vekke oppsikt overalt. Skulle jeg mene.
Citera
2020-06-23, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
De har jobbet hard for å bli lagt merke til i hvert fall, disse i bilen.

Kjøre rundt i en sjelden rød X3, sittende med finlandshette på inne i bilen, havne i nesten-kollisjoner i Ås sentrum og småkjøre litt rundt om kring slik at den bleke, desperate damen i baksetet kunne mime og sendte desperate blikk til tilfeldige forbipasserende.

Du har rett. Det virker konstruert, dette også.

Men bilen må jo finnes. Ett eller annet sted. Kanskje den er svensk.
Citera
2020-06-23, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labradoodle
Kan ikke være mange røde X3 i orginalfarge på norske veier. Så sikkert ikke all verdens jobb å finne disse. Finner det mer underlig å eksponere seg i en så «sjelden» bil. Hvis nå disse to vitnene har sett AEH. Stedet var som kjent Ås, ikke langt til Drøbak... Der jeg mener å huske RU bor eller har hatt bopel?

En rød BMW X3 tilhører sjeldenhetene.

Eksempelvis er det for tiden kun 1 rød BMW X3 tilsalgs på FINN av de totalt ca 400 X3'ene som ligger ute til salgs.

Dvs 99,8% har en annen farge enn rød. Dette illustrerer hvor få røde BMW X3 det er der ute, men også hvor enklere det kan være å sirkle inn bilen - mye enklere enn å jakte på hundrevis av Sprox-sko.

Samtidig må en spørre seg hvorfor en godt planlagt bortføring og kidnappere ville valgt en rød og prangende BMW som vekker ekstra oppmerksomhet, og hvorfor de ville ha kjørt rundt i flere timer bare noen mil unna Lørenskog.

Men man skal ikke utelukke noe i denne saken.

En rød og prangende BMW X3 er så sjeldent at den skiller seg ut i mengden og er et blikkfang.
Det er nok en god del andre som har sett bilen - ikke bare i Ås, men flere steder.

Alle som har sett noe bør tipse politiet.

Små detaljer som kan virke uvesentlig kan være verdifulle bidrag til etterforskningen.
Senast redigerad av Jayce 2020-06-23 kl. 21:33.
Citera
2020-06-23, 21:28
Medlem
Slettsnokens avatar
En ryggende bil skaper mer oppmerksomhet, så jeg tror ikke den rygget for at fører ikke skulle bli sett.

Jeg vet ikke om bakken opp var glatt og bratt denne morgenen, og at de kanskje rygget for å være sikre på å komme opp, men man vet jo ikke om den har med saken å gjøre.

Den bør ha kommet til huset ca.kl. 09:06, kan AE ha avbrutt samtalen da hun så bilen på gårdsplassen? Hadde datteren hun ringte til en bil som lignet?

Ble 09:10 sms sendt av GM som kom i den grå bilen straks TH hadde dratt? SMS’n bar preg å være sendt av en i familien, med et innhold som virket rart, tilfeldig?
Citera
2020-06-23, 21:34
Medlem
Citat:

Eksempelvis er det for tiden kun 1 rød BMW X3 tilsalgs på FINN av de totalt ca 400 X3'ene som ligger ute til salgs.

Dvs 99,8% har en annen farge enn rød. Dette illustrerer hvor få røde BMW X3 det er der ute, men også hvor enklere det kan være å sirkle inn bilen - mye enklere enn å jakte på hundrevis av Sprox-sko.

Samtidig må en spørre seg hvorfor en godt planlagt bortføring og kidnappere ville valgt en rød og prangende BMW som vekker ekstra oppmerksomhet, og hvorfor de ville ha kjørt rundt i flere timer bare noen mil unna Lørenskog. Men man skal ikke utelukke noe i denne saken.

En rød og prangende BMW X3 er så sjeldent at den skiller seg ut i mengden og er et blikkfang.
Det er nok en god del andre som har sett bilen - ikke bare i Ås, men flere steder.

Små detaljer som kan virke uvesentlig kan være verdifulle bidrag til etterforskningen.
Jeg tror at de kan ha byttet bil en eller flere ganger (eller byttet farge på bilen ved at bilen først var coatet med en annen farge enn rød) mellom Sloraveien og Ås.
Citera
2020-06-23, 21:37
Medlem
Citat:

Samtidig må en spørre seg hvorfor en godt planlagt bortføring og kidnappere ville valgt en rød og prangende BMW som vekker ekstra oppmerksomhet, og hvorfor de ville ha kjørt rundt i flere timer bare noen mil unna Lørenskog.

Men man skal ikke utelukke noe i denne saken.

VG velger i dag som forrige gang å ikke gå ut med denne observasjonen. Kan spørre seg hvorfor , mtp alt det andre rælet de skriver om
Graving i hagen osv ..
Citera
2020-06-23, 21:37
Medlem
Da det ble observert en sølv bil rundt Slora4, som er beskrevet som mulig BMW x3 den morgenen, så kan det vel være noe hold i det som har blitt spekulert her om foliering. Spesielt siden første vitne sa at bensinlokket var sølv.

Tanken kan ha vært at det var lurest å foliere med sølv, da bilen hadde rød grunnfarge. Det kunne nok vært lurest å gjøre det motsatte, men om man har en x3 som er rød og folierer den sølv, så regner man med at hvis det kommer vitner fra rundt Slora4 så handler det bare om en sølv x3, og da vil en rød x3 ikke bli gått nærmere i sømmene?
Citera
2020-06-23, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Kan du se at han går med maske? På video-opptaket utenfor Futurum?
Ser slik ut ja, som andre her inne også har kommentert.
Citera
2020-06-23, 21:39
Medlem
De er meget idioter dersom de har satt henne i baksete der hun kan hoppe ut på rødt lys eller rope/mime hjelp til langt flere enn hun første?
Høres helt idiotisk ut. Etter så lang planlegging hadde de i det minste lagt henne i bagasjerommet?
Hetter og utstyr er ikke så merkelig, det skjedde jo på Halloween (litt tidlig for utkledning). Mange «kule» som tøffer seg i BMW med både hette og caps.
Vi får satse på at personen i ÅS som eier bilen melder seg, så kan vi slippe de (dumme etter min mening) spekulasjonene.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Politiet bekrefter ifølge TV2 at de ikke har klart å spore opp bilen, men at de har prøvd .
Så,hvis de ikke klarer å spore opp en bil, så er det heller ikke helt opp i dagen at de klarer å løse saken.

Jeg synes ikke vitnet var overbevisende.
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
VG velger i dag som forrige gang å ikke gå ut med denne observasjonen. Kan spørre seg hvorfor , mtp alt det andre rælet de skriver om
Graving i hagen osv ..
VG kanske har en agenda!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in