2020-06-23, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Noen som har noen forslag til hva de nye bevisene er?

Har bevisene tilknytning til ransakelsen av hyttene, eller de ikke sees i sammenheng?

Nå har jo politiet sagt at de også leter etter AE, men kan det være andre ting de leter etter i jorden der?
Et ca 10 år gammelt seperasjonspapir signert kun av AEH. Ellers bare svada slik jeg forsto det på Holden (samme bevis som i forrige runde) .
Citera
2020-06-23, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Finns det möjligen några offentliga fordonsregister i Norge som det går att söka upp hur många röda BMW X3 som rullar på vägarna? Hyrbil? Falskskyltad?

” – Jeg håper at politiet følger opp dette på en grundig måte, Svein Holden”

Har inte Holden möjligheter att göra egna efterforskningar??

https://www.tv2.no/nyheter/11513128/

I likhet med det forrige vitnet, har ikke politiet hatt dette vitne til avhør. Pinlig...
Citera
2020-06-23, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Et ca 10 år gammelt seperasjonspapir signert kun av AEH. Ellers bare svada slik jeg forsto det på Holden (samme bevis som i forrige runde) .
Men det papiret er det jo noen dager siden vi hørte om?

Jeg antok at det var nye bevis (som ikke er lekket til media, og som vi ikke vet hva er) ?
Citera
2020-06-23, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Men det papiret er det jo noen dager siden vi hørte om?

Jeg antok at det var nye bevis (som ikke er lekket til media, og som vi ikke vet hva er) ?

Ikke noe som gjør at de vil fengsle TH, så trolig bare viss vass. Ser de også har fått THs velsignelse til å grave
Ønsker dem lykke til. Skal ikke stå på arbeidslysten ihvertfall.
Citera
2020-06-23, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
De har jobbet hard for å bli lagt merke til i hvert fall, disse i bilen.

Kjøre rundt i en sjelden rød X3, sittende med finlandshette på inne i bilen, havne i nesten-kollisjoner i Ås sentrum og småkjøre litt rundt om kring slik at den bleke, desperate damen i baksetet kunne mime og sendte desperate blikk til tilfeldige forbipasserende.

Spot on.
Dessuten burde vel sjåføren av den bilen som var involvert i nestenulykken huske tilbake og melde seg.
Hvor blir det av h*n?
Citera
2020-06-23, 22:14
Medlem
Citat:
Ikke noe som gjør at de vil fengsle TH, så trolig bare viss vass. Ser de også har fått THs velsignelse til å grave
Ja, jeg kan jo ikke tenke meg at han er så dum å får noen til å legge henne på egen tomt.

En annen grunn kan jo være dersom samarbeidspartner (VE?) som skulle på Kvitfjell den dagen kan ha gjort det uten at TH vet om det. Eller at han har gravd ned noe andre beviser der?

Derimot syns jeg ikke forslaget var så dumt om at noen andre kan ha lagt hun derfor deretter å skylde på TH, selv om det er godt gjort.

Jeg tenkte de kunne ha funnet nye beviser/tips, som gjør at de leter etter noe konkret der?
Hvorfor grave akkurat en spot? Har en hund markert? Har noen pekt ut en plass?
Citera
2020-06-23, 22:16
Medlem
Citat:

Det er bare å finne fram popcorn til rättegången. Masse juicy detaljer og gräl. Det her blir den norske versjonen av O.J. Simpson / JonBenét Ramsey.
Citera
2020-06-23, 22:16
Medlem
Ser mange skriver at de to damene som nå står frem ikke er troverdige.. Jeg er av motsatt oppfattning. Jeg synes begge ser troverdige ut. At de har sett dette, utløser dessuten heller ingen dusør. Det er meg komplett uforståelig at politiet ikke etterlyser denne bilen. Men dersom det var AEH som var i bilen, så kan jo TH likevell være en del at dette.
Citera
2020-06-23, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Ja finnes iallefall masse bedre muligheter til å drepe uten å slippe og rigge dette opplegget.

Rigget er eneste mulighet for å lure barna til å tro på han. Samme som lureringingen til eldste datter på 3 sekunder, legge på og så sende SMS i fra AEH sin telefon om at hytteturen ikke ble noe av.(skape seg alibi) Istedenfor å være en mann og ta ansvar for det han har gjort i fylla den natta. AEH drakk ikke noe annet enn alkoholfri øl den kvelden, men fylliken drakk som en svamp og banka hu igjen. Det feige svinet. At dere orker å støtte en sånn person får meg til å fundere...
Citera
2020-06-23, 22:25
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Angående den ryggende bilen 0905. Har vært mye pratet om før. Den er i utgangspunktet en liten nøtt, fordi det virker svært ulogisk på mange måter å rygge der. Jeg vil bestemt mene at det er spesielt merkelig hvis fremmede skulle finne på å rygge opp der. Det virker helt ulogisk og egentlig ganske utenkelig.

Det bør ha vært en god grunn for å velge å rygge opp der, i GM sitt hode.

Men jeg faller tilbake på en teori jeg har om den bilen som jeg faktisk mener er ganske aktuell.

Det er at GM ventet i den bilen der nede på parkering ved fiskeplassen helt til TH kjørte forbi på vei til jobb ca 0905. Og så deretter rygge opp der på vei retning huset med en gang TH kjørte forbi. Da visste GM at TH hadde dratt. Da ble det viktig å komme seg inn til huset snarest mulig uten å risikere å bli sett av kjente.

Hvis dette er en innsider, som jeg mistenker, så ville det kunne være å anse som vesentlig for denne personen å skjule seg for de som evt måtte komme imot. Altså på sin vei til huset. At det ikke kommer noen imot som kan ha mulighet å kjenne igjen hvem det er som kommer.
Generelt, men spesielt hvis det er kassebil, så kan man lett skjule seg ved å snu seg inn i setene når man rygger, og det kan hende at GM mente dette var den tryggeste måten. Da kan man komme seg hele veien opp uten så stor risiko. Hettegenser kunne naturligvis være brukt for eks for å skjule hodet fra sidene. Nummerplaten var sikkert møkket til uansett sånn at ingen kunne lese bilnummer. Jeg ser faktisk logikk i at den måten kunne vært å anse som et foretrukket valg.

Litt ekstra styr med å rygge, men det er ikke langt opp der. ca 140 meter hvis det måles på google maps. Fordelen med å ikke bli sett ansikt på kan ha vært mye mer vesentlig å prioritere/være trygg på.

Alternativ er å kjøre for eks selve Sloraveien og vanlig ankomst, men hvis dette er en innsider, så er det risiko for å møte naboer som kommer imot. Da kan disse lett kunne se ansikt. Jeg ville mene at det er risiko med å kjøre vanlig retning i den gata ifht å kunne bli sett for gata er smal.

Alternativ er også å kjøre forbi blokkene og opp den veien over plenen, men der og blir det kanskje endel framoverkjøring og risiko for å møte folk som vet hvem man er osv.

Dette gjelder isåfall hvis GM er innsider, hvilket jeg synes mye tyder på.

I min hovedteori kunne GM ankomme huset ca kl 0906.

En annan teori är att om polisen finner ägaren till den där ruggande bilen så kan ingen annan förbrytare ha valt den vägen där o då utan att ha blivit siktad.

Det skulle snäva av möjligheterna.
Citera
2020-06-23, 22:27
Medlem
Noen X3 er levert med dette hvite / stålfarga tanklokket som vitne nr 1 beskriver.
Citera
2020-06-23, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Rigget er eneste mulighet for å lure barna til å tro på han. Samme som lureringingen til eldste datter på 3 sekunder, legge på og så sende SMS i fra AEH sin telefon om at hytteturen ikke ble noe av.(skape seg alibi) Istedenfor å være en mann og ta ansvar for det han har gjort i fylla den natta. AEH drakk ikke noe annet enn alkoholfri øl den kvelden, men fylliken drakk som en svamp og banka hu igjen. Det feige svinet. At dere orker å støtte en sånn person får meg til å fundere...
Så hvordan forklarer du opprettelse av Bitcoin et halvt år i forveien?
Mener du at dette var en konto som sto klar og ubrukt, og at han kokte sammen dette på under et døgn?

Tror det er litt vanskelig å få noen til å hjelpe seg med et drap ved å kvitte seg med alle beviser, få hjelp til brev og bitcoin, skaffe alibi osv. Slike ting som skjer i affekt går som regel galt og etterlater seg et eller annet spor eller en som tyster? Personen som drapsmannen ringer i panikk tyster som regel ganske kjapt fordi de egentlig ikke ville vært innblandet i det hele tatt.

Edit; Jeg tolket innlegget ditt første gangen jeg leste som at det gikk for langt "når hun ble banka". Ser nå at det kanskje ikke var det du mente? Enig i at rigget passer fint for å overbevise andre.
Senast redigerad av Idasma 2020-06-23 kl. 22:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in