Citat:
Ursprungligen postat av
kornblomst
Legger merke til beskrivelsen av sjåføren.
"– Jeg la merke til sjåføren. Han hadde maske på, eller en slags hette, slik at hele ansiktet var dekket, bortsett fra øynene og munnen. Jeg så ham rett i øynene, forteller hun."
Hun beskriver en balaklava, eller finlandshette. Den første damen sa at sjåføren hadde hette, og passasjeren lue.
Får håpe det dukker opp flere vitner som har sett denne bilen.
Ja, dette er meget viktige vitneobservasjoner og jeg er sikker på at flere har sett den, slik jeg skrev om i et innlegg her på FB i går. Politiet burde nok ha etterlyst den røde BMWn i januar 2019 da de fikk tipset.
Det er svært få røde BMW X3 på norske veier, så det bør være mulig å sirkle den inn og identifisere bilen.
Allerede dengang var vitnets opplysninger såpass interessante og sammenfallende både med detaljer og tidspunkt i forhold til forsvinningen, at politiet burde ha gått ut med en etterlysning.
Det er verdt å merke seg at det nye vitnet som står frem i kveld ikke har meldt noen ting til politiet tidligere. Hun reagerte på bakgrunn av programmet
Åsted Norge som ble sendt på TV2 sist uke:
GE sier at hun ikke forsto hva hun hadde vært vitne til før hun satt hjemme i stuen sin og så TV 2-programmet «Åsted Norge» sist mandag.