2020-06-23, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Legger merke til beskrivelsen av sjåføren.
"– Jeg la merke til sjåføren. Han hadde maske på, eller en slags hette, slik at hele ansiktet var dekket, bortsett fra øynene og munnen. Jeg så ham rett i øynene, forteller hun."
Hun beskriver en balaklava, eller finlandshette. Den første damen sa at sjåføren hadde hette, og passasjeren lue.

Får håpe det dukker opp flere vitner som har sett denne bilen.
Merkelig at ikke vitnet reagerte mer, der og da?
Uavhengig av at kidnappingsteorien enda ikke var kjent, så ville vel bjellene ringe hos de fleste ved synet av sjåfør med balaklava, og en blek kvinne med desperat blikk i baksetet?
Citera
2020-06-23, 21:01
Medlem
Labradoodles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
TV2: Nok et vitne står frem og mener hun så AEH i en rød BMW
Hun er nesten helt sikker på at det var 31. oktober i 2018.

I det hun skulle krysse veien utenfor huset sitt, la hun merke til en rødfarget bil som kom mot henne. Det satt to personer foran og en kvinne i baksetet.

– Jeg la merke til sjåføren. Han hadde maske på, eller en slags hette, slik at hele ansiktet var dekket, bortsett fra øynene og munnen. Jeg så ham rett i øynene, forteller hun.
Men det var synet av kvinnen i baksetet som gjorde sterkest inntrykk på Eriksen.

– Damen stirret veldig på meg, og jeg lurte på hvorfor hun gjorde det. Hun var blek, og jeg opplevde at hun hadde et alvorlig og desperat blikk. De øynene glemmer jeg ikke, forteller vitnet.
– Hvorfor kontaktet du ikke politiet da forsvinningen ble kjent i januar i 2019?

– Jeg hadde ikke i min villeste fantasi sett for meg at de kunne finne på å kjøre rundt her i Ås. Jeg koblet det ikke

https://www.tv2.no/nyheter/11513128/

Kan ikke være mange røde X3 i orginalfarge på norske veier. Så sikkert ikke all verdens jobb å finne disse. Finner det mer underlig å eksponere seg i en så «sjelden» bil. Hvis nå disse to vitnene har sett AEH. Stedet var som kjent Ås, ikke langt til Drøbak... Der jeg mener å huske RU bor eller har hatt bopel?
Citera
2020-06-23, 21:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
Jeg er helt rolig: Men i stedet for å bekymre deg for meg, så kan du heller dokumentere påstanden du kom med. Ved nærmere ettertanke, så er er vel dette for mye forlangt. Hele gruppa er jo vitne til at du juger! Jeg har ingen prestisje knytta til om TH er skyldig eller ikke. Du, derimot, med din skråsikkerhet, har skapt deg en gedigen fallhøyde!

Hvordan kan du si at jeg lyver?
Citera
2020-06-23, 21:06
Medlem
Angående den ryggende bilen 0905. Har vært mye pratet om før. Den er i utgangspunktet en liten nøtt, fordi det virker svært ulogisk på mange måter å rygge der. Jeg vil bestemt mene at det er spesielt merkelig hvis fremmede skulle finne på å rygge opp der. Det virker helt ulogisk og egentlig ganske utenkelig.

Det bør ha vært en god grunn for å velge å rygge opp der, i GM sitt hode.

Men jeg faller tilbake på en teori jeg har om den bilen som jeg faktisk mener er ganske aktuell.

Det er at GM ventet i den bilen der nede på parkering ved fiskeplassen helt til TH kjørte forbi på vei til jobb ca 0905. Og så deretter rygge opp der på vei retning huset med en gang TH kjørte forbi. Da visste GM at TH hadde dratt. Da ble det viktig å komme seg inn til huset snarest mulig uten å risikere å bli sett av kjente.

Hvis dette er en innsider, som jeg mistenker, så ville det kunne være å anse som vesentlig for denne personen å skjule seg for de som evt måtte komme imot. Altså på sin vei til huset. At det ikke kommer noen imot som kan ha mulighet å kjenne igjen hvem det er som kommer.
Generelt, men spesielt hvis det er kassebil, så kan man lett skjule seg ved å snu seg inn i setene når man rygger, og det kan hende at GM mente dette var den tryggeste måten. Da kan man komme seg hele veien opp uten så stor risiko. Hettegenser kunne naturligvis være brukt for eks for å skjule hodet fra sidene. Nummerplaten var sikkert møkket til uansett sånn at ingen kunne lese bilnummer. Jeg ser faktisk logikk i at den måten kunne vært å anse som et foretrukket valg.

Litt ekstra styr med å rygge, men det er ikke langt opp der. ca 140 meter hvis det måles på google maps. Fordelen med å ikke bli sett ansikt på kan ha vært mye mer vesentlig å prioritere/være trygg på.

Alternativ er å kjøre for eks selve Sloraveien og vanlig ankomst, men hvis dette er en innsider, så er det risiko for å møte naboer som kommer imot. Da kan disse lett kunne se ansikt. Jeg ville mene at det er risiko med å kjøre vanlig retning i den gata ifht å kunne bli sett for gata er smal.

Alternativ er også å kjøre forbi blokkene og opp den veien over plenen, men der og blir det kanskje endel framoverkjøring og risiko for å møte folk som vet hvem man er osv.

Dette gjelder isåfall hvis GM er innsider, hvilket jeg synes mye tyder på.

I min hovedteori kunne GM ankomme huset ca kl 0906.
Citera
2020-06-23, 21:09
Medlem
Citat:
"– Jeg la merke til sjåføren. Han hadde maske på, eller en slags hette, slik at hele ansiktet var dekket, bortsett fra øynene og munnen. Jeg så ham rett i øynene, forteller hun."
Hun beskriver en balaklava, eller finlandshette. Den første damen sa at sjåføren hadde hette, og passasjeren lue.

Ja, dette er meget viktige vitneobservasjoner og jeg er sikker på at flere har sett den, slik jeg skrev om i et innlegg her på FB i går. Politiet burde nok ha etterlyst den røde BMWn i januar 2019 da de fikk tipset.

Det er svært få røde BMW X3 på norske veier, så det bør være mulig å sirkle den inn og identifisere bilen.

Allerede dengang var vitnets opplysninger såpass interessante og sammenfallende både med detaljer og tidspunkt i forhold til forsvinningen, at politiet burde ha gått ut med en etterlysning.

Det er verdt å merke seg at det nye vitnet som står frem i kveld ikke har meldt noen ting til politiet tidligere. Hun reagerte på bakgrunn av programmet Åsted Norge som ble sendt på TV2 sist uke:
GE sier at hun ikke forsto hva hun hadde vært vitne til før hun satt hjemme i stuen sin og så TV 2-programmet «Åsted Norge» sist mandag.
Citera
2020-06-23, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karamellis
Interessant forskning.

Det kan jo være en mellomting. Stadig 4-7 på tegnebrettet. Drapet (8) i affekt «der og da».

Tror punkt 2 passer her. De giftet seg som 19-åringer i oktober 1969. Det virker ikke som om de "måtte gifte seg" fordi hun var gravid heller. Eldste datter er født i 1971.
"2. Det går raskt når de to møter hverandre. Mannen viser kvinnen mye oppmerksomhet og får henne til å forplikte seg, og forholdet blir seriøst veldig fort. Han kan for eksempel flytte inn til henne på den kvelden de møtes. Eller det kan gå ganske kort tid før de to skal ha barn. Noen ganger gifter de seg etter få måneder. Offerets familie påpeker ofte at ting går uvanlig raskt."
Også punkt 3 synes å passe. Jfr ektepakten av 1993, som gir han full kontroll over felles bolig og undertrykker henne økonomisk. Han skal også ha beskyldt henne for å være utro.
"3. Forholdet blir preget av mannens kontrollbehov. Forut for alle 372 mordene var mannen svært kontrollerende. Noen ganger var han voldelig. I noen tilfeller overvåket og forfulgte mannen kvinnen fordi han mente hun var utro."
https://forskning.no/kriminalitet-vold/drapsmenn-gar-gjennom-atte-faser-for-de-myrder-sin-partner-eller-eks-partner-ifolge-ny-forskning/1578839

Alle må se til å komme seg vekk fra kontrollerende partnere. De kan være livsfarlige.
Citera
2020-06-23, 21:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Tidspunktet ikke stemte? At politiet kan ha ment at GM-bilen ikke kunne ha rukket å kjøre til Ås kl 12.30 den dagen? Eller at politiet kan ha ment at GM-bilen må ha kjørt lengre enn til Ås kl 12.30 den dagen?

Hvis vi tar utgangspunkt i at Anne forsvant kl.9.30, altså 3 hele timer før at denne bmw x3 ble observert.
Det skal ifølge google ta 38 minutter å kjøre den strekningen.

https://www.google.no/maps/dir/Fjellhamar,+1472,+Norge/%C3%85s,+Norge/@59.808444,10.5531445,10z/data=!3m1!4b1!4m13!4m12!1m5!1m1!1s0x46417b318503ba 91:0x496b294f5456b58b!2m2!1d10.9867965!2d59.945502 5!1m5!1m1!1s0x46415b5cd5048eff:0x1e9f763c10dd6101! 2m2!1d10.7925637!2d59.6660615
Citera
2020-06-23, 21:12
Medlem
Citat:

Han ene futurum-mannen går også med maske og hette slik jeg kan se
Citera
2020-06-23, 21:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Det stemmer nok ikke med politiets hovedhypotese det med denne bilen..

Det kommer jo ann på om bilen har noe med saken å gjøre.
Citera
2020-06-23, 21:13
Medlem
Vossevangens avatar
Haris Hrenovica har kommet uheldig ut før.

Scroll nedover i den første artikkelen. Haris uttaler skråsikkert at politiet ikke kunne gjort noe annerledes:

https://www.nrk.no/nordland/kritiserer-politiet-etter-sonnens-dod-1.11990280

https://nb-no.facebook.com/Nesinfo/photos/5104-arrogant-politiadvokatfor-egen-regning-bård-bråthen-dagens-redaktør-av-nesi/727356880681349/

https://www.nettavisen.no/nyheter/politiadvokat---vi-har-ikke-funnet-liket/8448653.html
Senast redigerad av Vossevangen 2020-06-23 kl. 21:18.
Citera
2020-06-23, 21:13
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ja, dette er meget viktige vitneobservasjoner og jeg er sikker på at flere har sett den, slik jeg skrev om i et innlegg her på FB i går. Politiet burde nok ha etterlyst den røde BMWn i januar 2019 da de fikk tipset.

Det er svært få røde BMW X3 på norske veier, så det bør være mulig å sirkle den inn og identifisere bilen.

Allerede dengang var vitnets opplysninger såpass interessante og sammenfallende både med detaljer og tidspunkt i forhold til forsvinningen, at politiet burde ha gått ut med en etterlysning.

Det er verdt å merke seg at det nye vitnet som står frem i kveld ikke har meldt noen ting til politiet tidligere. Hun reagerte på bakgrunn av programmet Åsted Norge som ble sendt på TV2 sist uke:
GE sier at hun ikke forsto hva hun hadde vært vitne til før hun satt hjemme i stuen sin og så TV 2-programmet «Åsted Norge» sist mandag.
Finns det möjligen några offentliga fordonsregister i Norge som det går att söka upp hur många röda BMW X3 som rullar på vägarna? Hyrbil? Falskskyltad?

” – Jeg håper at politiet følger opp dette på en grundig måte, Svein Holden”

Har inte Holden möjligheter att göra egna efterforskningar??

https://www.tv2.no/nyheter/11513128/
Senast redigerad av allegrageller 2020-06-23 kl. 21:17.
Citera
2020-06-23, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Han ene futurum-mannen går også med maske og hette slik jeg kan se

Kan du se at han går med maske? På video-opptaket utenfor Futurum?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in