2020-06-23, 17:17
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Här kommer lite NYTT och intressant att läsa....
Scrolla ner till Adv Rämsell´s redogörelse för sina kostnader.
Det är en väldigt intressant berättelse, samt att man får en ordentlig bild av hur Tishko har varit och betett sig. En riktig dåre i mina ögon !!
Varse go, mina vänner.

https://docdro.id/BPS10VG

Det andra jag har att bjuda på är beslutet samt dokumentationen till RPU.
Här får vi lite inblick i dom olika häktningarna och varför han häktades.
(bilagorna är sekretess under utredningen)
Varse go igen, mina vänner.

https://docdro.id/QFMOTZd

Vad skulle ni göra utan mig och mina dokument..... he he he he.

Ha det gött, och idag lyser solen i Göteborg.

Bara hunnit läsa en del men sa inte Björk i rätten att han skulle fakturera 10 000 + moms,
om jag läst rätt så fakturerade han 12 500 + moms.
Ja han var väl den billiga delen än så länge men han klankar ner på det mesta så han borde göra rätt själv
Citera
2020-06-23, 17:53
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Det är en väldigt intressant berättelse, samt att man får en ordentlig bild av hur Tishko har varit och betett sig. En riktig dåre i mina ögon !!
Varse go, mina vänner.

Tackar, du är en klippa 👍🏻

Ur det sistnämnda dokumentet:

”Tishko Ahmed uppger att han upplever det som väldigt jobbigt att vara frihetsberövad. Det är en helt annan miljö än vad han är van vid och han är avstängd från allting. Han har svårt att sova och tappar aptiten. Han har svårt att hålla koll på tiden och vad det är för dag.”

Ja du Tishko lille, detta blir din nya vardag...för många långa år framöver.

Kanske ha även kan lära sig lite ödmjukhet under tiden, den lille arrogante skiten...?

”Tishko Ahmed har inte velat svara på några frågor, oavsett vad som presenterats. Tishko Ahmed har även avstått från att svara på enklare frågor vilket medfört att ytterligare undersökningar har behövts göras, vilka hade kunnat undvikas om Tishko Ahmed svarat”
Citera
2020-06-23, 18:44
Medlem
Citat:
Varse go, mina vänner.

Läst igenom den första filen. Tack för den! Aldrig sett en så detaljerad redovisning. Normalt spaltar man upp tidsåtgång och vad det gällt och hoppas på att den skall gå igenom. Märkligt är att man redovisat 12.500 kr av Sonnys arbete. Han sa själv 10 000 kr exkl moms. Alltså borde INKL MOMS bli 12500 kr. Men hon tar upp 12.500 kr EXKL MOMS. Har Rämsell saltat notan och inte tror att det skall gå igenom? Hur mycket mer har hon saltat tro?

Men skönt att läsa att Tishko mått skit under häktestiden - och jag hoppas han mår fortsatt dåligt. Ja du, vad skulle vi göra utan dig och dina dokument. Återigen tack! Ska fortsätta nu och kika på dokument nr två.
Citera
2020-06-23, 18:56
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qurera
För att hänvisa så mycket till fup är du rätt dålig på att läsa den själv. Macen var skolans. När Wilma hoppade av lämnades datorn tillbaka.
Kartongen blev väl kvar hemma.

Tagga ner nu KG junior.
De frågad massor om den försvunna datorn i fup. Den som Wilma var tvungen att be om lov för att få använda.

Kan du sluta skriva till mig nu. Jag tycker du är ointressant och dryg som f*n.
Du älskar tydligt din enmanna dialog så lyft ned spegeln och prata in i den. Besserwisser 🤫
Citera
2020-06-23, 18:58
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Det var Ws pappa som var där på lördagen, och tittade i brevinkastet. Ws mamma var inte där förrän på söndagen.
På måndagen jobbade han och åt ute.
Inte sovit på 3-4 dygn = to, fre, lö iaf. Sönd var mamma etc där. Tisd hoppade han jobbet efter ca 2 Tim o la sig o sova i soffan å blir intagen av polisen. Månd jobbade han väl? Minns inte nu.
Citera
2020-06-23, 18:59
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Enligt en kriminaltekniker under rättegången var avtrycket stort som en glasslåda

Hm intressant 🤔
Surfplatta kanske?
Citera
2020-06-23, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Inte sovit på 3-4 dygn = to, fre, lö iaf. Sönd var mamma etc där. Tisd hoppade han jobbet efter ca 2 Tim o la sig o sova i soffan å blir intagen av polisen. Månd jobbade han väl? Minns inte nu.
Hans arbetspass måndag den 18/11 var 7--14 och så vitt jag förstår så fullföljde han det passet, men med 5 stycken besök hemma. På tisdagen den 19/11 var hans pass 7-15.30, men han stämplade ut strax efter 9.15. Allt enligt hans chef. Vid 10-tiden samma dag tog sig polisen in i lägenheten och hittade honom sovande på sin soffa, med täcke över sig.

Man kan fråga sig om T bad nån arbetskamrat att ta de övriga brukarna när han stämplat ut på tisdagen eller om han helt enkelt sket i dom.
Citera
2020-06-23, 19:49
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hans arbetspass måndag den 18/11 var 7--14 och så vitt jag förstår så fullföljde han det passet, men med 5 stycken besök hemma. På tisdagen den 19/11 var hans pass 7-15.30, men han stämplade ut strax efter 9.15. Allt enligt hans chef. Vid 10-tiden samma dag tog sig polisen in i lägenheten och hittade honom sovande på sin soffa, med täcke över sig.

Man kan fråga sig om T bad nån arbetskamrat att ta de övriga brukarna när han stämplat ut på tisdagen eller om han helt enkelt sket i dom.
Tack, så var d på måndagen. Arbetspass 7-14 är ändå ett ”bra” pass man har em, kväll kvar. Ja man får hoppas h bad ngn/några kollegor men det undrar jag... tror han var så slut...
Lyssnade på hans röst, lät som en finne mer i brytningen.
Citera
2020-06-23, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Tagga ner nu KG junior.
De frågad massor om den försvunna datorn i fup. Den som Wilma var tvungen att be om lov för att få använda.

Kan du sluta skriva till mig nu. Jag tycker du är ointressant och dryg som f*n.
Du älskar tydligt din enmanna dialog så lyft ned spegeln och prata in i den. Besserwisser 🤫

Du är ju dåligt påläst. Vem fan är KG?
Citera
2020-06-23, 19:53
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Läst igenom den första filen. Tack för den! Aldrig sett en så detaljerad redovisning. Normalt spaltar man upp tidsåtgång och vad det gällt och hoppas på att den skall gå igenom. Märkligt är att man redovisat 12.500 kr av Sonnys arbete. Han sa själv 10 000 kr exkl moms. Alltså borde INKL MOMS bli 12500 kr. Men hon tar upp 12.500 kr EXKL MOMS. Har Rämsell saltat notan och inte tror att det skall gå igenom? Hur mycket mer har hon saltat tro?

Men skönt att läsa att Tishko mått skit under häktestiden - och jag hoppas han mår fortsatt dåligt. Ja du, vad skulle vi göra utan dig och dina dokument. Återigen tack! Ska fortsätta nu och kika på dokument nr två.

Ja det var en trösterik läsning. Att han lider. Som även Ws anhörigs lider. Pga av hans handlingar.

Någon skulle alltså ”sätta dit” honom (enligt T själv).
Vem? Mållgan/”Ludde”?

För inte kan det vara nåt kriminellt gäng emmer nån ”höjdare”....då det inte finns något i FU som visar på att T skulle ha nån sådan anknytning. Han är en oviktig figur i det sammanhanget Och rätt ointressant f.ö- inte särskilt social, några få vänner och knappt umgänge med kollegor.

Varför skulle nån göra sig omaket att mörda, stycka och undanröja hans flickväns kropp, paketera hennes huvud (med 18 av Ts fingeravtryck) och gömma det i hans väska, i hans garderob? Och varför då undanröja spåren genom att storstäda den mycket nedblodade lägenheten?
Utan att själv lämna ett enda spår.

Vad skulle nån vinna på det?

En riktig 10.000-kronorsfråga...(eller inte)
Citera
2020-06-23, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kavi79
Frågan är hur hans psykiska mående är nu när han vet att han inte kommer att komma ut, tanke på självmordsförsöken innan rättegången?
Kan tänka mig att han kände sig oerhört förödmjukad första dagarna efter rättegången.

Att HAN blir utredd som psykiskt sjuk!!! Och detta beslutat av en tingsrätt på inrådan från åklagaren.

Den åklagare som han tyckte att han inte behövde visa någon som helst respekt. En åklagare som han, i sin upphöjdhet, kunde sitta och skratta och flina åt eftersom han själv var såå mycket klokare.

Nu, såhär några dagar senare, har det nog börjat sjunka in att han att det inte är han som styr detta längre. MEN jag tror faktiskt att han ser det som W:s fel.
Citera
2020-06-23, 20:11
Medlem
[quote=Avd.9|72041227]Här kommer lite NYTT och intressant att läsa....
Varse go, mina vänner.

Ha det gött, och idag lyser solen i Göteborg.[/QUOTE

tack för det här! 🙏, bra läsning och hoppas han får straffet han förtjänar livstid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in