2020-06-22, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Han kommer nog tiga inne på anstalten också 😕 finns en liten oskriven lag att man inte frågar eller berättar om vad man gjort . Ändå så vet ju alla vem han är pga uppmärksamheten från media . Han åker först till Kumla / Hall som alla som dömts till minst 6 år ( tror jag det är ) för utredning om var han ska sitta av sitt straff . och därifrån troligtvis ett fängelse där alla i princip dömda för våld i nära relation . Men gissar på Kumla ett par år för att sedan slussas ut till en anstalt för kvinnofrids relaterade brott . Att sätta honom m ” andra fångar kommer bli tufft eftersom intagna som brukat våld mot kvinnor är inte poppis . Mariestad Johannesberg anstalten har flera morddömda där och alla intagna är dömda för våld mot kvinnor / mord . Vi kommer garanterat får höra mer om honom om han hamnar på anstalt istället för psyk vård .... han får nog hålla koll över axeln jämt . Det pratas redan om honom inne på anstalter och vad jag hört så är väl alla överens om att han inte kommer att kunna va allt för tuff där . För hans egen skull vore nog psyk bättre .

Hamnar T i Kumla där Uddevallamördaren Saliba traskar vidare, knske de känner varandra? Saliba kommer att hånskratta åt Ts arbetsamma tillvägagångssättet för att bli av med en liten tös, när han själv mejade ned en tjej och två killar på några minuter! Lämnade allt på öppen gata för samhället att städa upp efter dem - för samma straff? (Är lite sarkastisk).
Citera
2020-06-22, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Fast där har du fel ! Jag pratar varje dag m en nära anhörig som suttit sedan Januari . De pratas redan om detta . Tex Mariestad är det en anstalt där bara personer sitter för att ha använt våld i nära relation . Misshandel , kränkning och mord . T har visat upp en rätt ” kaxig attityd och det kommer han inte att kunna fortsätta med . På dessa kvinnofrids anstalter finns det även de som även har misshandlat sina barn ... de är inte populära . Sedan har vi dem som mördat sin flickvän och i T fall har han även styckat henne . Så det är inte riktigt samma skrot och korn utan han kommer att räknas till en intern som så gott som ingen vill bli förknippad med . Och även fast dessa ” skrot och korn sitter av en anledning där så vill man knappast va polare med en styck mördare . Så är övertygad om att han kommer att bli aktuell i samband att han fått stryk där inne . Sedan 7 av 10 som sitter inne för dessa brott mot kvinnor var påverkad vid tillfället , idag ser de drogfritt på vad de gjort och har nu fullt med tänkande och tyckande ang en cellkompis som förvarat tjejens huvud i sin garderob .

Så du menar att dom på anstalten har hört talas om honom eller?
Citera
2020-06-22, 21:20
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Hamnar T i Kumla där Uddevallamördaren Saliba traskar vidare, knske de känner varandra? Saliba kommer att hånskratta åt Ts arbetsamma tillvägagångssättet för att bli av med en liten tös, när han själv mejade ned en tjej och två killar på några minuter! Lämnade allt på öppen gata för samhället att städa upp efter dem - för samma straff? (Är lite sarkastisk).

De kanske blir kompisar. Med ömsesidig beundran.
Citera
2020-06-22, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katten37
Så du menar att dom på anstalten har hört talas om honom eller?
Rotvagen får gärna skriva vad h*n tror eller vet, men min uppfattning är klar:
Visst vet varenda intagen på svensk anstalt vad Wilma har råkat ut för (blivit styckad, sannolikt mördad) och vem som Uddevalla TR anser vara hennes baneman!

På svenska anstalter finns tv, radio och tidningar. Plus att det för de flesta intagna finns möjlighet att få ringa. Plus att de får ta emot brev och besök.

Så jo!
Alla på svenska fängelser vet vem Tishko är!
Citera
2020-06-22, 23:05
Medlem
För er som verkligen följer fallet Wilma.

Läs denna tråden.
Finns på kriminal historia.

Ruskigt många likheter och omständigheter.

Det ouppklarade mordet på Malin Olsson (16), Östra Kyrkogården, Göteborg 1994

Läs. Mycket intressant..
Citera
2020-06-22, 23:13
Medlem
Frågan är hur hans psykiska mående är nu när han vet att han inte kommer att komma ut, tanke på självmordsförsöken innan rättegången?
Citera
2020-06-22, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag tror inte att andra intagna är speciellt intresserade av vad andra fångar har gjort. Det är samma typ av människor som sitter där och att dom skulle bli arga och upprörda pga vad de andra har begått för brott är långsökt. Dom har nog fullt upp med sej själva skulle jag tro. Många är empatistörda och kanske inte ens kan uppröras över grova brott. Varken sina egna eller andras. Tror knappast att någon sitter och filar på någon hämnd på T. Samma skrot och korn allihopa.
Tishko har åtminstone en kaxig attityd som jag tror han gör bäst i att släppa. Den kan irritera en och annan medfånge.

Sen tror jag inte som du - klart interner rankar varandra och håller koll på läget. Vissa är upphöjda - till och med laglydiga medborgare kan väl erkänna att helikopterrånet var en sorts bedrift - medan exempelvis en Anders Eklund, eller en pojkspoling som Tishko för den delen, är bottenskrap.

Härinne har det ju spekulerats i att Tishko skulle tvingas leva på hemlig ort om han släppts lös efter det avskyvärda han gjort - klart vissa interner känner en liknande lockelse att göra Tishko illa. Så nog får han passa sig.
Citera
2020-06-22, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kavi79
Frågan är hur hans psykiska mående är nu när han vet att han inte kommer att komma ut, tanke på självmordsförsöken innan rättegången?
Rättegången är redan överspelad.
Nu väntar en 4-5 veckors RPU. Därefter kommer dom att avkunnas.
Som antagligen kommer att överklagas, åtminstone av Tishko (han nekar ju till brott).

Suicidrisken får inte underskattas!
Han är sannolikt väldigt instabil.
Citera
2020-06-23, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Rättegången är redan överspelad.
Nu väntar en 4-5 veckors RPU. Därefter kommer dom att avkunnas.
Som antagligen kommer att överklagas, åtminstone av Tishko (han nekar ju till brott).

Suicidrisken får inte underskattas!
Han är sannolikt väldigt instabil.
Ja det vet jag men det jag menade att han försökte ju ta livet av sig innan rättegången så undrar hur det är nu.
Citera
2020-06-23, 00:29
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ja det vet jag men det jag menade att han försökte ju ta livet av sig innan rättegången så undrar hur det är nu.

Det är vi nog många som undrar och särskilt de som har gjort utredningen och nu; rättspsyk. Vi som inte har gjort det han har åtalats och troligtvis blir dömd för eller ens har tänkt i T's banor och än mindre kommer att göra/utföra ... kan nog aldrig föreställa oss hur han mår och långt ifrån kan vi förstå HUR och VAD han tänker. Eller tänkte.

Det är för oss helt obegripligt - då vi inte har den erfarenheten och inte vill ha den heller. Dock är givetvis suicidtankar hos både häktade och internerade troligtvis hög och förmodligen har han Prio 1 på just bevakning av honom 24/7 - både nu och lång tid framöver. Inget har undgått berörd personal om det ... vart han än är just för nu eller senare.
Citera
2020-06-23, 00:31
Medlem
Citat:
Jag hoppas att du inte får nåt svar gällande Tishkos aktuella psykiska status.
Det skulle tyda på att nån med insyn läcker.
Det vore omoraliskt och olagligt.
Citera
2020-06-23, 00:32
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jag hoppas att du inte får nåt svar gällande Tishkos aktuella psykiska status.
Det skulle tyda på att nån med insyn läcker.
Det vore omoraliskt och olagligt.

Jag svarade nyss på den frågan. Men det var mina egna tankar och jag arbetar inte inom psykiatrin eller inom fångvård ... utan uttryckte som sagt var mina egna tankar om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in