Citat:
Ursprungligen postat av
April62
.
Nu när förhandlingen i TR är avslutad och alla väntar på dess utslag. Vad har trådens deltagare för uppfattning om vad domen blir?
Kommer denne yngling att göras ansvarig för dråp, mord eller vållande? Blir det fängelse eller psykvård?
Frågorna är många men jag tror mord och fängelse i 14 år.
Någon som har andra åsikter?
Efter som WA:s kropp inte har hittats kan man sålunda inte fastställa den egentliga dödsorsaken och därför kan man inte döma T*shko för mordet på WA.
Den tidigare och numera pensionerade kriminalteknikern Sonny Björk har avfärdat en mycket stor del av den bevisningen som åklagaren tidigare har presenterat för TR mot den mordmisstänkte T*shko.
T*shko:s försvarsadvokat Beatrice Rämsell har tillsammans med den forensiske konsulten och tidigare kriminalteknikern Sonny Björk framfört så mycket tvivel i detta mordfallet att det är mycket troligt att domaren i detta fallet går helt och hållet på deras linje och deras förklaringar och inte åklagarens, och sålunda tror jag att T*shko kommer att frias för mordet på WA.och jag tycker att det är bättre att fria än att fälla i detta fallet.
Mvh/JM