2020-06-23, 17:38
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Bare synd politiet nå har fått et sånt tunellsyn at de ikke engang gidder og sjekke andre tips ut av saken.

Vet du at tips ikke blir sjekket ut? Jeg mener du tar feil der.
Citera
2020-06-23, 17:40
Medlem
Citat:
Må bare beklage men jeg tror ikke TH er skyldig lengre. Og hvordan kan politiet være så dumme at de tror han graver henne ned på en av sine egne eiendommer, vel og merke om det er planlagt drap.
TH har sikkert gjort mye dumt i denne etterforskningen, men mye av det har han faktisk grunn til å reagere på, som at politiet stilte uniformert da han traff de på Shell stasjonen. Personlig hadde jeg vært rasende om jeg hadde ringt politiet, informert de om at min ektefelle var kidnappet og sannsynlig ble overvåket hvis det hadde skjedd meg.
Mye av det politiet reagerer på hos TH er helt sunne reaksjoner. Som at politiet tok opp ekteskapsproblemer for 30 år siden, hva har vel det med saken og gjøre, og ta det som indisie på at TH har drept er lavmål.
Jeg har personlig opplevd at politiet kan være veldig uprofesjonelle, og det som foregår nå er bare helt sprøtt. Selvfølgelig håper jeg de finner AEH, men et hvert oppegående menneske forstår vel at hvis det har foregått et planlagt drap vil man så klart ikke gravlegge det på egne eiendommer. Så dette er lavmål av politiet.
En mann som TH ville heller aldri tatt sjansen på å samarbeide med noen for å utføre dette drapet. Da vil jo samarbeidspartnere kunne presse han for penger resten av livet.

Nå forutsetter jeg at det dreier seg om overlagt drap, uaktsomt er mer usikkert. Jeg skjønner at politiet har fått TH langt opp i halsen, men det er likevel utrolig uprofesjonelt og drive på som de gjør.

Og jeg er enig i at TH har oppført seg klønete med hensyn til denne utlovingen av belønning.
Men er dette er slags hevn fra politiet. Hvorfor gidder ikke politiet bruke tid på å sjekke ut tipset til denne "Irene" tipset kom før belønning ble utlovet, og det burde være enkelt for politiet og få sjekket dette.

Så må være ærlig og si at jeg begynner å lure på denne Haris motiv for å holde på. Grav gjerne opp tomtene, men kan vi som publikum få vite hva denne "Irene" var vitne til denne dagen.

Jeg syntes politiarbeidet virket profft og seriøst da Brøske var talsmann, etter at Haris ble talsmann er jeg sjokkert over at som lekker fra politiet, og hvordan agendaen er rettet mot TH.

Jeg sier ikke med dette at man kan utelukke at TH er drapsmannen, men Haris virker å være fiendtlig innstilt til TH, og han skal tas koste hva det koste vil. Han er uprofesjonell og minner meg nesten om Eirik Jensen for tiden.
På tide å få Brøske tilbake som oppfører seg profesjonelt, og ikke driver å mobber tilståelser ut av sine mistenkte.

Jag tror tvärtom, att de finner kroppen på en egendom till TH. En plats han känner till och har många minnen ifrån.
Tänker mig en sentimental plats såsom hyttetomten till AEH eller liknande.
Tror han vill ha en plats att ”besöka” såsom många andra knäppgökar gjort förre han.

Enig i att HH säkert inte är med i A-laget när det gäller efterforskning...
Citera
2020-06-23, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
Tja. Tror en ny pågripelse fort kan komme. Spent på om Holden anker undersøkningen som nå pågår.

Han gjør ikke det. Th synes det er greit ar de søker
Citera
2020-06-23, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
Åtale blir det uansett, men kanske også en ny pågripelse? Nye bevis på bordet, og ny statsadvokat. Undrer om Holden skal anke beslutningen om ransakelse?

NRK artikkelen i dag
Politiet om ransaking av Hagens hytter: – Vi søker etter Anne-Elisabeth

Svein Holden sier masse bla-bla-bla og er tvilsom til tingrettens kjennelse, men avslutter slik:
"Han sier Hagen likevel ikke anker rettens avgjørelse. Han ønsker ikke å hindre politiets arbeid, og regner med undersøkelsene ikke tar lang tid."
Så, kjennelsen om nye ransakinger av hytter på Kvitfjell og Biri, blir ikke anket.
Citera
2020-06-23, 17:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av polsmannen2
Hvis saken er å ramme TH, så ja.

Det ville ikke vært lettere å bare drepe henne hjemme med en brødkniv, og så gjemme kniven som er full av THs dna, mellom noe isolasjon på loftet, og så finner politiet kniven til slutt og pågriper TH?
Citera
2020-06-23, 17:52
Medlem
Ingen grunn til at TH skal anke eller på noe måte motsette seg et slikt søk på hyttene.
Han håper nok at de kan finne noe som er av relevans for oppklaring.

Det er noe helt annet å ønske å kunne bo i boligen.
Citera
2020-06-23, 17:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Han gjør ikke det. Th synes det er greit ar de søker

Men han syntes ikke at det var greit at de undersøkte i Sloraveien. Da satte han hardt mot hardt, men tapte. Og til slutt fant de skilsmissepapirene som Anne hadde gjemt.
Citera
2020-06-23, 17:59
Medlem
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/b5RgVe/loerenskog-forsvinningen-mannen-i-30-aarene-i-nye-avhoer
Citera
2020-06-23, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
NRK artikkelen i dag
Politiet om ransaking av Hagens hytter: – Vi søker etter Anne-Elisabeth

Svein Holden sier masse bla-bla-bla og er tvilsom til tingrettens kjennelse, men avslutter slik:
"Han sier Hagen likevel ikke anker rettens avgjørelse. Han ønsker ikke å hindre politiets arbeid, og regner med undersøkelsene ikke tar lang tid."
Så, kjennelsen om nye ransakinger av hytter på Kvitfjell og Biri, blir ikke anket.

Smart beslut. Holden er nog ikke lysten på å se hva Lagmannsretten sier tl nye bevis.
Citera
2020-06-23, 18:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Ingen grunn til at TH skal anke eller på noe måte motsette seg et slikt søk på hyttene.
Han håper nok at de kan finne noe som er av relevans for oppklaring.

Det er noe helt annet å ønske å kunne bo i boligen.

Men burde ikke ønsket være at de finner noe av relevans i boligen, framfor å kunne bo i boligen, hvis han var uskyldig? Hvorfor satte han seg sånn på bakbeina da?
Citera
2020-06-23, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Men han syntes ikke at det var greit at de undersøkte i Sloraveien. Da satte han hardt mot hardt, men tapte. Og til slutt fant de skilsmissepapirene som Anne hadde gjemt.

Mulig Holden ikke er så lysten på å se retningen saken kan ta hvis lagmannsretten vurderer nye bevis...?
Citera
2020-06-23, 18:06
Bannlyst
Citat:
Bare synd politiet nå har fått et sånt tunellsyn at de ikke engang gidder og sjekke andre tips ut av saken.

De sjekker jo alle tips. Også denne vinrøde BMW X3 har de sjekket ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in