Citat:
Ursprungligen postat av
SuperTeflon
Likt förbannat så knöt CA an till den kommissarie som förhörde honom efter mordet enligt PS.
Men du vet säkert bättre än jag att CA var helt oförmögen att odla en enda vänskapsrelation!
Du borde genast ringa KP! Ni vet ju båda saker om CA utan att egentligen besvära sig om den krångliga värld vi andra kallar verkligheten!
Vad är anledning till att så många här använder så osaklig ton? Det borde tex du tänka på.
Jag har för länge sedan kommit fram till samma typ av beskriving av GM som Ulf Åsgård. Inte genom att gissa utan baserad på "vetenskap och beprövad erfarenhet" .
Att CA inte åkte fast hänger delvis ihop med hans handikapp. Han levde isolerad, osynligt liv, hade varken jobb eller hobby och till skillnad från många med någon typ av medfödd psykiskt handikapp använde han inte droger. Han kunde uppföra sig men var för övrigt oförmögen att relatera till andra människor på ett levande sätt. Skolbilden visar ett barn med kroppshållning som tyder på att han under sin uppväxt har blivit misshandlad, förmodligen av sin far. Det brukar leda till livslång agg gentemot alla auktoriteter eftersom auktoritet i psyket representerar fader och allt som man omedvetet förnippar med faderskap, utifrån sina egna erfarenheter.
De flesta egenföretagare har erfarenhet av taskig fadersrelation och väljer företagandet eftersom de inte kan underordna sig en chef. Men hatet och misstron mot samhället är kvar, vilket förklarar varför de flesta egenföretagare oberoende av hur mycket samhället hjälper dem med bidrag och skattelättnader fortsätter att hysa oresonlig agg mot samhället.
Även ungdomar tex de med invandrarbakgrund som hatar det kassa svenska eller västerländska samhället har i regel våldsam och destruktiv far. Det hatet är så arkaistisk och djup att det inte går att prata personen till rätta. Hatet och föraktet hör inte ihop med den yttre verkligheten utan med den inre.
CA kunde inte kanalisera sina känslor, sublimera sitt hat på något sätt. När det inre trycket blev för stort, agera han ut det på ett bisarrt och hämningslöst sätt. Att en sådan person skulle ingå i någon grupp med lika sinnade palmehatare är inte troligt utan högst osannoligt.
Jag är inte intresserad av att övertyga någon, beskriver bara min bild av CA som gärningsman. Hans psykiska konstruktion är inte konkret bevis men det finns all anledning till att försöka förstå CA:s psyke och beteendemönster och dra logiska, inte ologiska slutsatser.