Citat:
Det stämmer nog och det handlar nog om något på samhällsnivå. Att det är internt, måste det ju vara kanske är ett kallt krig som pågår som vanliga människor inte känner till. Det är svårt att säga vilka de är och vad de vill. Det jag utgår ifrån är andras historier och min egen, utifrån det har jag märkt är att de vill att man ska bli arg.
Vad händer när man blir arg? Man får mer adrenalin i kroppen och blodtillförseln ökar till muskler och frontalloben vilket hämnar förmågan att tänka logiskt och ta bra beslut.
Varför vill de ha den här typen av respons? Manipulera beslutstagande? Bra sätt att manipulera den stora massan? Krigföring där man får individer att begå självmord självmant? Vilket måste vara smidigare än en atombomb. Eller en tidsparadox vad vet jag...
Det mest pragmatiska för ens egen del är att fundera över vad som händer om man väljer att inte bli upprörd? Läggs hela projektet ner?
Vad händer när man blir arg? Man får mer adrenalin i kroppen och blodtillförseln ökar till muskler och frontalloben vilket hämnar förmågan att tänka logiskt och ta bra beslut.
Varför vill de ha den här typen av respons? Manipulera beslutstagande? Bra sätt att manipulera den stora massan? Krigföring där man får individer att begå självmord självmant? Vilket måste vara smidigare än en atombomb. Eller en tidsparadox vad vet jag...
Det mest pragmatiska för ens egen del är att fundera över vad som händer om man väljer att inte bli upprörd? Läggs hela projektet ner?
Trauma-baserad mind control baseras i det du säger - att hitta "triggers" för att framkalla starka känslor genom (dåliga) minnen eller uppfattade hot (riktiga eller inbillade). Att göra någon arg är snabbspår i psykologiska operationer - det finns få saker som ilska att motivera personer att agera & då agera irrationellt & utanför karaktär (psykologiska basprofil). Andra känslor som de facto manipuleras är kärlek. Därför är familj, vänner & partners mycket effektiva inte bara att de kan trigga men också att de känner måltavlan oftast väl. Det blir ett fängelse till slut där sociala kretsen med främlingar som försöker trigga en. Därför leder det till isolation då ingen kan trigga en hemma (om en bor själv). Det värsta vore ju att bo med andra som du inte känner. Det är väldigt uppenbart att de kontaktar folk i förväg.
Det finns säkert filosofiska & spirituella meningar i att lära sig att inte bli triggad till oönskade känslor. Men om en är en känslomässig person som också är högkänslig (ca 20% av befolkningen är högkänsliga) så blir det ett heltidsjobb att ignorera alla triggers. 80% av befolkning förstår inte då de inte är högkänsliga & därmed förstår de inte hur förstörande deras handlingar är.