2020-06-23, 16:09
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Absolut. Vi diskuterade mer innehållet i begreppet "profil" & hur känd man måste vara för att få den benämningen.

För den där TV4-bögen tror jag var "profil", men jag hade definitivt aldrig hört talas om honom.

Aha, du menade på det sättet. Ja, "profil" kan man tydligen vara oavsett hur känd man är. Nu är jag lite för ung för att minnas så mycket av härvan kring "nöjesprofilen", men så extremt känd var väl inte Butt heller när det begav sig.
Citera
2020-06-23, 16:14
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Aha, du menade på det sättet. Ja, "profil" kan man tydligen vara oavsett hur känd man är. Nu är jag lite för ung för att minnas så mycket av härvan kring "nöjesprofilen", men så extremt känd var väl inte Butt heller när det begav sig.
Jag har fått intrycket att "profil" oftast är någon kringfigur som producent, festfixare, sidekick eller liknande.

På samma sätt som när "Kulturprofilen" var på tapeten. Eller, som du nämner Billy Butt.
Citera
2020-06-23, 16:42
Medlem
Wajis avatar
Det finns ju en lista nu på alternativ. Tror namnet kommer fram inom kort. Men visst känns det som att det är någon större då stoppapressarna ord beskriver någon stor. Visst kan de ljuga men de brukar ändå kunna beskriva GM rätt. Eller har dom bara gått på info härifrån?
Citera
2020-06-23, 16:56
Medlem
Garanterat bara de närmast sörjande som vet vem denna sk nöjesprofil är.
Statist i nån Persbrandtrulle
Citera
2020-06-23, 17:04
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Man är såklart lite försiktig med information till allmänheten när det gäller ett så grovt (och socialt stigmatiserande) brott, mannen är ju blott misstänkt för något som ska ha skett för 7 år sedan...
Citera
2020-06-23, 17:20
Medlem
WhyAreYouBrainDeads avatar
Mannen är mycket välkänd och hans image är helylle, en schyst och rolig kille och om namnet på den misstänkte blir offentligt kommer inte bara tv-branschen utan miljontals tittare att chockas.
Citera
2020-06-23, 17:23
Medlem
Det rör sig inte om någon ni har sagt. Ni fokuserar för mycket på TV. Personen är illusionist och har inte varit i ropet på särskilt länge. Initialer C-E H.

Nej jag kommer inte säga mer oavsett hur mycket ni tjatar.
Citera
2020-06-23, 17:26
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jura-novit-curia
Det rör sig inte om någon ni har sagt. Ni fokuserar för mycket på TV. Personen är illusionist och har inte varit i ropet på särskilt länge. Initialer C-E H.

Jaså, Carl med käken? Ja, han hade ju en del shower på Liseberg (bland annat), som SVT bandade och visade...
Citera
2020-06-23, 17:28
Medlem
Citat:

Med de initialerna blir det inte svårt att gissa Ca....... äckner
Citera
2020-06-23, 17:29
Medlem
WhyAreYouBrainDeads avatar
Citat:

Vad gjorde Häckner i stockholm?
Citera
2020-06-23, 17:32
Medlem
The.Leaders avatar
Citat:
Det rör sig om en tenor med superkropp.
Citat:
Det rör sig inte om någon ni har sagt. Ni fokuserar för mycket på TV. Personen är illusionist och har inte varit i ropet på särskilt länge. Initialer C-E H. Nej jag kommer inte säga mer oavsett hur mycket ni tjatar.
Du har verkligen koll på läget!
Citera
2020-06-23, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PTZic
Vad grundar du det på? Lasse K är väl ändå den som var mest "offer" vad gäller utpekanden i MeToo, och den som fått fullständig upprättelse efteråt. Men du fortsätter grunda misstankar på såna illvilliga utpekanden?

Tre kvinnor kom ut kring metoo och Kronér. Två praktikanter och en ung tjej som då va 16 år 2014 när han groomade henne och försökte få ut henne till landet men hon ville inte och la ut hans meddelande på twitter.

Så, nä, han är fan inget jävla offer, men som så många gånger förr kring liknande brottslighet så döms inte förövaren. Och SVT kramar honom tillbaka till rutan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in