Citat:
Gääääsp....... jag är inte sjukskriven.
Citat:
Poängen är ju att din utgångspunkt är att kvinnor är bättre och mer moraliska än män.
Nej det är inte min poäng. Det bara verkar så när jag måste försvara kvinnor mot kvinnohatande svin som DU och era jävla dumheter.
Citat:
Faktum är att de flesta kvinnor röstar efter sina känslor och inte förnuftet. Eller följer flocken. Kvinnor är därmed mer primitiva och styrda av sin biologi än vad män är.
Nej stämmer inte. Det sitter fler män i fängelse för grövre brott än kvinnor. Män är impuls- och känslostyrda i mycket högre grad än kvinnor. Män är mer flockdjur än kvinnor. Arméer, fotbollssupportklubbar, mc gäng, övriga kriminella gäng, herrklubbar osv. Alla är de toppstyrda och handlar om att följa ledaren/ledningen utan att ifrågasätta. Så inrättar inte kvinnor sig.
Citat:
Nej, så har den inte alltid sett ut. Den här processen har pågått under efterkrigstiden, men accelererade när kommunismen och järnridån föll. Det vi ser är en ny form av totalitär ideologi. Den måste motarbetas till varje pris.
Jo så har den alltid sett ut. Och ja, den måste stävjas.
Citat:
Det handlar om att kvinnor är mer känslostyrda än män, och att den formen av beslutsfattande skadar vårt samhälle och dess säkerhet och välstånd.
Män är impuls- och känslostyrda och kostar samhället stora summor pengar. Dessutom förstör fler människors liv än bara sina egna.
Citat:
Vem har bestämt att båda måste jobba? Varför är det självklart? Det finns många som inte vill ha det så. Som det är nu tvingas folk till det på grund av högskattestaten.
Slår vad om att de gillar den höga skatten när de får cancer och måste käka svindyra mediciner.
Citat:
Vad som är hög status är kontextbaserat och relativt för kvinnor. Hypergamin är relativ. En fattig kvinna kan anse att en arbetarkille har hög status.
Jaha jag trodde du menade svinrika (män)niskor. Ja det är också jättevanligt att elektriker och sjuksköterskor bildar familj, eller tjänstemän och lärare osv osv. Folk brukar hålla sig i "sin krets"/klass.
Citat:
Arvet spelar minst lika stor roll som miljön. En del föds korkade, odugliga och lata. Eller hur Jenny?
Ja som DU.
Citat:
Män och manlig sexualitet motarbetas i Sverige på många olika sätt. Detta har diskuterats i många olika trådar.
Den enda som lyckats uttrycka detta på ett vettigt sätt är "Naknekejsaren". Alla andra låter ungefär såhär: buhuu jag får inte knulla dumma staten och kvinnorna/feministerna/judarna.
Citat:
De kan utgöra en del av lösningen, men det passar inte alla. När välfärdsstaten och högskattestaten kollapsar så kommer problemet att lösa sig av sig själv. Det är på gång redan.
Ok vi får se tiden an helt enkelt.
Citat:
Om fler kvinnor ska kunna utöva hypergami så krävs fem till tio gånger så många högstatusmän. Är du och dina feministkompisar villiga att bidra till detta? Eller så får man sänka kvinnors status generellt. Det är den lösningen jag förespråkar.
Så istället för tex Andreas, elektriker, så ska Kristina, sjuksköterska, bilda par med.....?
Citat:
Missade du vad jag skrev om att kvinnor antingen tvingas dela på högstatusmän eller leva i en seriell polygami med bara kortvariga relationer? Kvinnor vill inte ha något av detta. Så det är inte genomförbart att kvinnor ska kunna utöva sin hypergami i den meningen att de får vad de egentligen vill ha.
Vad vill kvinnor egentligen ha? Vill inte white trash Stina ha sin arbetargrabb nu helt plötsligt?
Citat:
Ad hominem och inga argument. Ja, jag är beredd att gå VÄLDIGT långt. Jag är beredd att offra en betydande del av svenska kvinnors rättigheter (som blivit alldeles för många, och som inte åtskiljs av motsvarande skyldigheter), trygghet och välstånd för att rädda landet. Fler män kommer att komma till samma slutsats som jag. Det är bara en tidsfråga. Det är ni kvinnor som orsakat det här själva, med er uppskruvade självbild och dåliga omdöme, så då får ni även betala priset för vad ni orsakat.
Det är så du uppfattar det eftersom du hatar svenska kvinnor. Som att de fått "för många rättigheter" och att de har en "uppskruvad självbild och dåligt omdöme". Det är bara dina fördomar och inbillning.
Citat:
Säger du samma sak om män som drar runt vår ekonomi och uppfinner nya saker och löser problem? För de är oftast män som gör det. Givetvis har man råd att betala för fler och bättre tjänster än vad det offentliga kan erbjuda, om skattetrycket halveras.
Gemene man kommer aldrig att ha råd att betala för mediciner och dylikt, vilket du borde veta "doktorn". Eller för vården av sina åldrande föräldrar med mera. Det blir som för amerikanarna som sitter med skyhöga skulder resten av livet.
Citat:
Ad hominem och inget argument. Är det någon som är en bebis så är det du. Du kan ju inte ens försörja dig själv utan lever på andras pengar.
Det är ganska sjukt att hitta på något och sen bli upprörd över det.
Citat:
Ja, det är väldigt tråkigt hur mycket av mina pengar som slösats bort på personer som du.
Det enda tragiska här är din bitterhet och att du inte tagit tag i din situation på alla dessa år. Du är ca 55 nu, för 12 år sedan var du 43, du blir inte yngre, tick tack........ Du kommer sitta här och gnälla i 12 år till eftersom du är oförmögen att förändras.
Citat:
Affärstransaktioner handlar inte om hypergami. Människor har bytt sex mot pengar i alla tider. För att det fungerar för båda parter.
Vilken efterhandskonstruktion.
Citat:
Återigen ad hominem. Jag kan säga exakt samma sak om dig.
Nej det kan du faktiskt inte. Jag går inte och hoppas på att det går åt helvete för Sverige och svenskarna för att jag ska få tillgång till fattiga och desperata människors kroppar ditt sjuka fanskap.
Senast redigerad av Jenny9 2020-06-22 kl. 23:24.
Senast redigerad av Jenny9 2020-06-22 kl. 23:24.