Citat:
Ursprungligen postat av
Proedil
Sonen verkade inte vara villig att bo i en bostad i periferin (som låg inom godkänt pris).
Är det inte lite naivt att tro att priserna skall vara låga precis där alla vill bo.
Det är som du inte alls kan ta in informationen om att en del i priserna är kopplad till adress. Folk vill hellre bo på vissa adresser och betalar därför mer.
Piteå har låga priser. Den är synnerligen svensk. Ytterst liten skara invandrare.
Pite havsbad, 5 grader i vattnet mitt i sommaren, det biter lite för mycket i skinnet.
Vi letade lägenhet inom 40 minuters pendlande från KTH. Men allt låg kring 2mkr och uppåt.
Min dotter pluggar på BTH i Karlskrona. Där köpte jag en nyrenoverad 2:a högst upp med havsutsikt och balkong i billig gammal förening, med gångavstånd till BTH, för 625.000 kr. Fast den kostar 1 mkr nu bara 3 år senare. Jag gav den till henne gratis obelånad så hon är numera miljonär.
Priserna i Linköping ligger kring 1mkr, så kanske hade jag sträckt mig till 1.5mkr i Stockholm. Men det fanns inte att hitta.