Citat:
Ursprungligen postat av
Lund-NoGo-zone
Miljonprogrammet byggdes där folk ville bo. Som jag förstår är köerna längst i Stockholm även nu, så givetvis hade mest byggt i Stockholm. Om en norrlänning vill flytta till Stockholm så är han nog villig att betala för det.
Jag visste inte att flyktingar var en ras? Ensamkommande från Afghanistan och Syrien har kostat svenska skattebetalare 20 miljarder. Jag tolkar dig som att det inte är ett problem att få fram dessa pengar? Men att lägga ut 20 miljarder på att bygga bostäder till Stockholmare inklusive ensamkommande är ett problem? Du låter inte särskilt svensk.
Flyktingar och bostäder har olika budget. Att göra irrelevanta påhopp på en utsatt minoritet i varenda tråd är idiotiskt. Det enda det åstadkommer är att stämpla dig som nasse. Är det relevant om jag är Svensk?
Miljonprogrammet skapades för att lösa ett bostadsproblem inne i stockholm där folk bodde som råttor och vi hade ett akut problem med kriminalitet inne i stan. Hela Sverige fick hjälpa till och betala den gången och de oönskade elementen flyttades från innerstan till funktionella men ganska fula lägenheter i förorten. Faktum kvarstår. Ska det bli billiga bostäder så behöver någon annan betala.
Sedan är som sagt nästa problem med hur de billiga lägenheterna fördelas. Gör du dem attraktiva så sponsrar du bostäder till överklassen. Gör du dem oattraktiva så blir det risk för getton.