2020-06-23, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Du behöver bara ha en skostorlek i IQ och ha läst förhören i fup. Att det är en mac tyder bilden på från en av garderoberna. Och ett av vittnena nämner det.

Längst ned i vänster hörn påträffades en tom mac kartong.
Så det är du som svammlar och slarvar. Jag pratar fortfarande om den bevisning som fup uppger och har reagerat över.

Det blir till att läsa om fup tror jag bestämt. Och sluta snacka om trådsaning, mkt patetiskt
För att hänvisa så mycket till fup är du rätt dålig på att läsa den själv. Macen var skolans. När Wilma hoppade av lämnades datorn tillbaka.
Kartongen blev väl kvar hemma.
Citera
2020-06-23, 12:13
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reme
Sjuk ton på slutet där när han säger att det blir löst när det blir löst. Vidrig.

Tonen var lite mästrande tycker jag eller mera utav som när någon person vill förtydliga det uppenbara till en "mindre vetande" ... så uppfattar jag tonläget. Orden tolkar jag som att T försöker förmedla "ni vet ingenting" men jag vet och tids nog får ni/alla andra veta.

Nu är ju denna ljudupptagning taget ur sitt sammanhang dvs i en rättegång med många oklarheter i bevisföringen och otal frågor det bör man ta i beaktande dvs ETT svar på många av de flera påståenden som åklagaren har ställt till T.

Vi har tidigare fått höra några få icke förvrängda ljudupptagningar så det vi hör i den här länken lägger vi alla in ALLT som VI fått veta i FUP, rättegången som helhet samt våra diskussioner i tråden.

Det blir självklart lyssnat på av oss med avsky och knappast objektivt som vi då lyssnar på helspänn efter nyanser i tonen när T svarar detta. Inget försvar utan en förklaring till orsaken i att vi tycker ljudupptagningen blir mycket obehaglig, kuslig och vidrig att lyssna på ...
Senast redigerad av CS128 2020-06-23 kl. 12:17.
Citera
2020-06-23, 13:43
Medlem
Tja..

Chromebook lånas ut av skolan.

MacBook saknas..
Bara kartongen av MBook påträffats i T's lägenhetet..
Citera
2020-06-23, 13:43
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3mmaa
Nej hon hade inte blivit av me han, en närstående till mig lämnade liknande relation för över 3 års sen, han letade upp hennes nya adress, la hennes gamla guldhalsband i brevlådan förra sommaren, 2 timmar bort från där hon bodde innan!
Var din bekant tillsammans med Tishko??

I så fall berätta gärna mer.
Om inte är det svårt att se relevansen..
Citera
2020-06-23, 14:00
Medlem
Whipsticks avatar
Pikant detalj från sidan 869 i FUP:en:

"Tishko sitter på förhörstolen och plötsligt kissar han på sig med förklaringen att han
har druckit mycket vatten."
Citera
2020-06-23, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whipstick
Pikant detalj från sidan 869 i FUP:en:

"Tishko sitter på förhörstolen och plötsligt kissar han på sig med förklaringen att han
har druckit mycket vatten."
Avhandlat tidigare i tråden. Många gånger...
Citera
2020-06-23, 14:52
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Var din bekant tillsammans med Tishko??

I så fall berätta gärna mer.
Om inte är det svårt att se relevansen..

Det finns hundratals av misshandlade och förföljda samt mördade kvinnor i Sverige - som hade skyddad identitet men som "välvilliga idioter" har röjt så att förövare kan hitta dessa utsatta kvinnor. T är bara EN av de som (troligtvis) inte skulle ha släppt iväg W och struntat i henne. Dessutom VART skulle hon ha flyttat? 17 år och inte ens vuxen eller självförsörjande - hela hennes uppväxt var i Uddevalla med omnejd.

Relevansen i tidigare inlägg syftade på att OM man ska få vara ifred så måste det vara låååååångt iväg där det blir både mycket kostsamt att resa efter den utsatta och det ska inte kunna "gå att genomföra en resa" eller förföljande så enkelt. Tvärtemot - dessa som får skyddad identitet och kontaktförbud som stöd måste nogsamt gås igenom och vara realistiska på många sätt. Samt att idioter i sociala medier finns det många utav som kan röja deras adresser ... Man får ge upp ALLT av kontakter med anhöriga/vänner och försöka att skapa ett helt nytt liv oerhört långt bort och det är både svårt och mycket påfrestande för den utsatta och de måste ALLTID ha ögon i nacken i vad de gör och hur de gör ute i samhället, för de vet inte när förövaren kommer att attackera dem, resten av livet.
Citera
2020-06-23, 14:54
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Det finns hundratals av misshandlade och förföljda samt mördade kvinnor i Sverige - som hade skyddad identitet men som "välvilliga idioter" har röjt så att förövare kan hitta dessa utsatta kvinnor. T är bara EN av de som (troligtvis) inte skulle ha släppt iväg W och struntat i henne. Dessutom VART skulle hon ha flyttat? 17 år och inte ens vuxen eller självförsörjande - hela hennes uppväxt var i Uddevalla med omnejd.

Relevansen i tidigare inlägg syftade på att OM man ska få vara ifred så måste det vara låååååångt iväg där det blir både mycket kostsamt att resa efter den utsatta och det ska inte kunna "gå att genomföra en resa" eller förföljande så enkelt. Tvärtemot - dessa som får skyddad identitet och kontaktförbud som stöd måste nogsamt gås igenom och vara realistiska på många sätt. Samt att idioter i sociala medier finns det många utav som kan röja deras adresser ... Man får ge upp ALLT av kontakter med anhöriga/vänner och försöka att skapa ett helt nytt liv oerhört långt bort och det är både svårt och mycket påfrestande för den utsatta och de måste ALLTID ha ögon i nacken i vad de gör och hur de gör ute i samhället, för de vet inte när förövaren kommer att attackera dem, resten av livet.
Det finns hundratals ishockeyspelare också --- men det är inte detsamma som att W eller T spelade hockey.
Citera
2020-06-23, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoken19
Tja..

Chromebook lånas ut av skolan.

MacBook saknas..
Bara kartongen av MBook påträffats i T's lägenhetet..
Drottning Blanca, där Wilma gick en tid har MacBook.
Citera
2020-06-23, 15:38
Bannlyst
Här kommer lite NYTT och intressant att läsa....
Scrolla ner till Adv Rämsell´s redogörelse för sina kostnader.
Det är en väldigt intressant berättelse, samt att man får en ordentlig bild av hur Tishko har varit och betett sig. En riktig dåre i mina ögon !!
Varse go, mina vänner.

https://docdro.id/BPS10VG

Det andra jag har att bjuda på är beslutet samt dokumentationen till RPU.
Här får vi lite inblick i dom olika häktningarna och varför han häktades.
(bilagorna är sekretess under utredningen)
Varse go igen, mina vänner.

https://docdro.id/QFMOTZd

Vad skulle ni göra utan mig och mina dokument..... he he he he.

Ha det gött, och idag lyser solen i Göteborg.
Citera
2020-06-23, 16:20
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det finns hundratals ishockeyspelare också --- men det är inte detsamma som att W eller T spelade hockey.

Exakt så jag menade ... Det värsta är iaf att myndigheter verkligen försöker att skydda många utsatta - men att allmogen (väldigt många faktiskt!) är så korkade att de avslöjar folk med skyddad identitet. Särskilt i sociala medier så dessa måste man avstå ifrån/offra helt enkelt och försvinna från radarn (bli osynlig) annars fungerar det inte.

Till och med anställda på en del myndigheter borde IQ-testas innan de får anställning kan jag tycka
Citera
2020-06-23, 17:12
Medlem
I Göta Älv vid Ale har en kropp påträffats enligt tidningen G-P.
– Vi har anträffat en kropp och har lämnat över ärendet till polisen, säger Åsa Opperud på räddningstjänsten.

Man kan ju önska att det är Wilma som hittats, men det är nog att önska för mycket
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in