2020-06-23, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Det är vi nog många som undrar och särskilt de som har gjort utredningen och nu; rättspsyk. Vi som inte har gjort det han har åtalats och troligtvis blir dömd för eller ens har tänkt i T's banor och än mindre kommer att göra/utföra ... kan nog aldrig föreställa oss hur han mår och långt ifrån kan vi förstå HUR och VAD han tänker. Eller tänkte.

Det är för oss helt obegripligt - då vi inte har den erfarenheten och inte vill ha den heller. Dock är givetvis suicidtankar hos både häktade och internerade troligtvis hög och förmodligen har han Prio 1 på just bevakning av honom 24/7 - både nu och lång tid framöver. Inget har undgått berörd personal om det ... vart han än är just för nu eller senare.
Ja så är det ju, kommer nog aldrig förstå hur hans tankar går eller har gått.
Det är säkert Prio 1 som du säger, tankarna lr ju inte försvinna i första taget.
Det är bara att vänta på mer besked hur det blir för honom.
Kommer aldrig kunna förstå hur man kan göra så mot någon man "älskar" 😠
Citera
2020-06-23, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jag hoppas att du inte får nåt svar gällande Tishkos aktuella psykiska status.
Det skulle tyda på att nån med insyn läcker.
Det vore omoraliskt och olagligt.
Söker inte svar på det heller utan det är bara något jag undrar tanke på att han är nog inte så stabil.
Tror inte att någon som jobbar där han är skulle skriva något heller.
Citera
2020-06-23, 00:43
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kavi79
Ja så är det ju, kommer nog aldrig förstå hur hans tankar går eller har gått.
Det är säkert Prio 1 som du säger, tankarna lr ju inte försvinna i första taget.
Det är bara att vänta på mer besked hur det blir för honom.
Kommer aldrig kunna förstå hur man kan göra så mot någon man "älskar" 😠

Som någon/några sagt i tråden - vi kommer aldrig att förstå det hela och allra minst hans tankar och agerande. Men en sak är klar - han har hög bevakning både nu och lång tid framöver.
Citera
2020-06-23, 01:01
Medlem
PuncturedBladders avatar
När vinner domen laga kraft?
Har advokat eller åklagare uttalat sig om att överklaga?
Jag antar ju att det blir en vända till hovrätten också innan detta är över men det hade varit skönt att slippa nu när han har fått det som han förtjänar.

Hur fungerar det när påföljden meddelas separat, är det från att påföljden meddelas som tidsfristen startar för överklagande?
Citera
2020-06-23, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lady-C
Nu kan man höra Tishkos riktiga röst (ej förvrängd): https://newsonthegotoday.com/980koz

Sjuk ton på slutet där när han säger att det blir löst när det blir löst. Vidrig.
Citera
2020-06-23, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kavi79
Söker inte svar på det heller utan det är bara något jag undrar tanke på att han är nog inte så stabil.
Tror inte att någon som jobbar där han är skulle skriva något heller.
Säg inte det, säg inte det...

Det finns folk som av uppmärksamhetstörst och/eller ekonomiska skäl läcker sekretessat material.
Vi kan ju ta den här tråden som exempel.
"Någon" hade hört att det var Wilmas huvud som var den kroppsdel som man hittat.
Alltså har någon verksam inom utredningen/transporten/analysen läckt.
Den enda i utredningen aktivt verksamma som jag är säker på INTE läckt, det är Devel, den tyska likhunden..

Det var inte bara för skojs skull som åkl Jim Westerberg slog till med s k dubbel sekretess. Orsaken var förstås läckaget.
Citera
2020-06-23, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Om hon hade velat så hade hemlig adress kunnat ordnas. Men då hade hon behövt flytta en bit. T hade förmodligen inte respekterat ett kontaktförbud.

Nej hon hade inte blivit av me han, en närstående till mig lämnade liknande relation för över 3 års sen, han letade upp hennes nya adress, la hennes gamla guldhalsband i brevlådan förra sommaren, 2 timmar bort från där hon bodde innan!
Citera
2020-06-23, 09:23
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dongle
Det jag reagerade på var ditt påstående:

Tråden vinner inget på påståenden som kan spåra ur till trådsanningar, var tydlig med att du gissar vilt istället. Det var det jag menade med "skärpning".
Vad för nonsens har jag skrivit?
Jag är urusel på matematik men jag äger en MacBook så jag behöver inte räkna på något.
De MacBooks jag har sett är helt släta på locket om man bortser från logotypen och i botten är den också slät men med gummifötter. Inga rektangulära fördjupningar.
Återkom när du har en bild på en MacBook som kan avsätta ett sådant avtryck med en två(?) cm bred ram.

Du behöver bara ha en skostorlek i IQ och ha läst förhören i fup. Att det är en mac tyder bilden på från en av garderoberna. Och ett av vittnena nämner det.

Längst ned i vänster hörn påträffades en tom mac kartong.
Så det är du som svammlar och slarvar. Jag pratar fortfarande om den bevisning som fup uppger och har reagerat över.

Det blir till att läsa om fup tror jag bestämt. Och sluta snacka om trådsaning, mkt patetiskt
Senast redigerad av Willow1 2020-06-23 kl. 09:30.
Citera
2020-06-23, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Säg inte det, säg inte det...

Det finns folk som av uppmärksamhetstörst och/eller ekonomiska skäl läcker sekretessat material.
Vi kan ju ta den här tråden som exempel.
"Någon" hade hört att det var Wilmas huvud som var den kroppsdel som man hittat.
Alltså har någon verksam inom utredningen/transporten/analysen läckt.
Den enda i utredningen aktivt verksamma som jag är säker på INTE läckt, det är Devel, den tyska likhunden..

Det var inte bara för skojs skull som åkl Jim Westerberg slog till med s k dubbel sekretess. Orsaken var förstås läckaget.
Japp. Flashbackare var först med att breaka "huvudet i garderoben". Denne blev inte trodd såklart, så ingen skada skedd, men det blev likväl dubbel sekretess därefter.
Citera
2020-06-23, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Japp. Flashbackare var först med att breaka "huvudet i garderoben". Denne blev inte trodd såklart, så ingen skada skedd, men det blev likväl dubbel sekretess därefter.
Ja, så var det väl det gick till.

Skadan som skedde var kanske i sig i sak inte så stor, men både Tishko och allmänheten har ju rätt att kräva att utredningar sköts på pricken efter regler, lagar och anvisningar!

För annars är rättssäkerheten i fara.
Då är vi på ett sluttande plan och där en för t ex mord brottsmisstänkt kan tvingas att släppas p g a att utredningen visat sig ha blivit tendentiös och inte varit objektiv.
Citera
2020-06-23, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reme
Sjuk ton på slutet där när han säger att det blir löst när det blir löst. Vidrig.

Ja det har du rätt i. Han är så vidrig
Citera
2020-06-23, 10:44
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Du behöver bara ha en skostorlek i IQ och ha läst förhören i fup. Att det är en mac tyder bilden på från en av garderoberna. Och ett av vittnena nämner det.

Enligt en kriminaltekniker under rättegången var avtrycket stort som en glasslåda
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in