2020-06-23, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Ja det gör det. Någon på tingsrätten har gjort bort sig antar jag?

Ja, kanske begärdes de ut bara med nummer på aktbilaga utan rubrik och de har slarvat med att kolla vad det är. Dåligt av TR.

Även fast det är intressant att läsa är det fan inte klokt att sekretess kan komma ut så där. Tur det inte var något om barnen.
Citera
2020-06-23, 12:48
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Lägg ner , den är maskad så det som skulle vara hemligt finns inte där.
Alla de fem sidor är med och jag ser ingenting som är maskerat?
Citera
2020-06-23, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Lägg ner , den är maskad så det som skulle vara hemligt finns inte där.

Har du läst den? Den är inte maskad annat än i någon rad.

Sen är den stämplad hemlig. Med stora röda bokstäver.

Vilket stämmer med min ringa kunskap. Sådana brukar inte lämnas ut. Min kunskap är dock begränsad angående detta, så vad vet man.
Senast redigerad av Pellets123 2020-06-23 kl. 12:58.
Citera
2020-06-23, 12:49
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:

Precis liksom. Det är vidrigt gjort av tingsrätten ju. Hon är inte dömd. Det är hennes privata utredning ju.
Citera
2020-06-23, 12:50
Medlem
Citat:

Tyckte det var någon rad som slutade lite märkligt. Ev några ord borta (barnens namn eller liknande?). Men säker är jag ej, såg helt omaskad ut vid påsyn.

Sid 2, stycket som slutar med ”Nässjö kommun” utan punkt efter. Några rader vitmaskade? (Brukar det inte vara svartmaskat förresten?)
Senast redigerad av Pellets123 2020-06-23 kl. 12:54.
Citera
2020-06-23, 12:52
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets123
Tyckte det var någon rad som slutade lite märkligt. Ev några ord borta (barnens namn eller liknande?). Men säker är jag ej, såg helt omaskad ut vid påsyn.
Ja det stämmer, under rubriken "Grund för undersökning" är det ett parti på drygt tre rader som har maskerats.
Citera
2020-06-23, 12:54
Medlem
Citat:
Ja det stämmer, under rubriken "Grund för undersökning" är det ett parti på drygt tre rader som har maskerats.

Japp, samma som jag såg.

Lika förvånad över att dokumentet lämnats ut iaf.
Citera
2020-06-23, 13:01
Medlem
Citat:
Mycket förvånad över att p7:an lämnades ut. Berör enskilds hälsa och personen är inte ens dömd ännu. Trodde det var sekretess på dem.

Intressant var den dock. Läste mellan raderna att CL inte konfronterats med bevisen där ännu. Undrar hur den skulle sett ut idag efter konfrontation?

Det står också att hon sen två månader tillbaka är singel efter ettårig relation där ”de båda gjorde illa varandra”.

Var det slut mellan dem vid gripandet?

Edit: det står ju för sjutton ”HEMLIG” uppe i högra hörnet?😮

Det står ofta HEMLIG på vanliga förundersökningar också.

Finns en P7 a på CA också?

Borde hon inte förstå att det finns videobevis när hennes dator stals och enligt stämningsansökan hade hon ju kontakt med de som tog datorn efteråt och det handlade om någon slags reaktion kring det som hänt.
Hur kan man då förneka?
Citera
2020-06-23, 13:07
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Har du läst den? Den är inte maskad annat än i någon rad.

Sen är den stämplad hemlig. Med stora röda bokstäver.

Vilket stämmer med min ringa kunskap. Sådana brukar inte lämnas ut. Min kunskap är dock ringa om detta, så vad vet man.

Inte många domstols papper du läst genom åren
Citera
2020-06-23, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Det står ofta HEMLIG på vanliga förundersökningar också.

Finns en P7 a på CA också?

Borde hon inte förstå att det finns videobevis när hennes dator stals och enligt stämningsansökan hade hon ju kontakt med de som tog datorn efteråt och det handlade om någon slags reaktion kring det som hänt.
Hur kan man då förneka?

Ok, kanske är den hemlig tills åtal väckts? Därav stämpeln. Jag tycker fortfarande att det är konstigt men kan inte reglerna/juridiken kring detta.

Var inte hennes initiala försvar att förneka minne av övergreppen?

Kanske visste hon inte själv hur mycket som fanns. Låt säga att hon faktiskt gjort klumpiga raderings- och rensningsinsatser inför tänkt försäljning av dator ändå? Vilket väl är ganska troligt? Missat någon fil men vet inte vilken.

Resten tar någon månad Eller två för polisen att återskapa. En av sekretessbilagorna skriver om en konfrontation med bevis som ska ske med Carita i januari 2020. Kanske är det därefter hon ändrar sin inställning.

P7an är gjord före detta, i slutet på 2019.
Senast redigerad av Pellets123 2020-06-23 kl. 13:13.
Citera
2020-06-23, 13:09
Medlem
Koettbullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vidrikfittanen
Bra gjort av WT-grabbarna att lämna häxans dator till bängen. Dock lite patetiskt att vara med i tidningen. Oavsett deras roll i denna soppa så är det ett smutsigt sammanhang.

Men kanske Aftonhorans Svenska Hjältar-gala hägrar.
Trams. Grabbarna är hjältar som lyckades vara delaktiga i att sätta dit två pedofiler. Det är sådana nyheter media borde skriva mer om. Lyfta fram hjältar som kan vara en inspiration för resten av folket.

Finns inte en chans att de åtalas för stöld eller dylikt. De "stal" ju inte datorn, de lämnade in den hos polisen. Helt korrekt agerande.
Citera
2020-06-23, 13:10
Medlem
Blev CAs begäran om att byta advokat beviljat?
Man kan nästan känna lite vad han är för typ av person. En sån som bara SKA HA och SKA HA. Jag jag jag jag.
Ingen ånger eller ödmjukhet
Usch
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in