2020-06-23, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Nja, alltså hela det fetade stämmer ju inte. Självklart går det att argumentera bort dödssiffrorna. Det går att argumentera och diskutera hur man rapporterar dödsfall i respektive länder. Det görs redan friskt i olika typer av internationella diskussionsforum.

De nordiska länderna rapporterar snarlikt. Ett tiotal-döda plus/minus per land som max. Så den felkällan kan du utesluta.

Finns ingen som helst anledning varför Sverige ska ha 8 gånger fler döda än hela Norden.
Citera
2020-06-23, 21:27
Medlem
Impertinents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Vem vill till Finland? Huvudsaken Danmark och kontinenten öppnat. Åt Finlands håll finns inte mycket. Det är deras förlust. Inte vår.
Surt sa räven om rönnbären...

Finland önskar inte heller smittspridare från det oansvariga Sverige. Att man slipper Sveriges kriminella förortstrasproletariat på gatorna är förstås en bonus.
Citera
2020-06-23, 21:27
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Jasså?? Gjorde Danmark och Norge likadant? För det ser ju lika ut där.

Om 5% skulle läggas in på IVA så skulle det läggas in mellan 2-10 pers dagligen!! i Danmark på IVA.
När de i själva verket har 8st inlagda totalt sett...

Jag pratade inte om IVA.

Och, jag "köper nog" att fler fall idag upptäcks snabbare, och kan följas upp på ett mer medicinskt rätt sett, än tidigare. Man blev ju inte ens testad tidigare..

Men är helt övertygad om att iläggningen utav corona-patienter skulle ha vart betdligt högre, om det totala antalet patienter var lägre.

Man han ju inte med.., man önskade t.o.m smittad personal tillbaka på jobb vid karolinska.., man har över 5000 döda och det är inte färdigt. En riktig skitsiffra !
Citera
2020-06-23, 21:28
Medlem
Citat:
Min syn på storyn om Ann Linde:

Först lite bakgrund. Nej, jag har inte röstat fram den här regeringen. Nej, jag röstar inte på S.
Jag vill mer än gärna byta regering.
Så har vi bara gjort det klart för oss.

Nu till ämnet.

Jag förstår egentligen inte alls kritiken mot henne i det här fallet. Jag ser det som ganska befriande att en minister faktiskt visar lite mänskliga känslor. Dessutom på en fråga som är uppenbart felställd och som besvarats till Tyskland säkert 100 ggr innan.

Jag tycker hon gör helt rätt som slår tillbaka litegranna mot reportern. Sådant hyllas utomlands bland regerings-pöbeln i Sverige men när vi nu agerar likadant så är det totalt fel. Som vanligt ska Svensken sitta lågmäld i ett hörn och svara med standardfraser och inövade repliker.
gör man inte det så hängs man ut. Som i det här fallet.

Jag hoppas på mer känslor ifrån våra ministrar. Det får politiken levande och det är i slutändan bra.

Jag håller på Ann Linde i det här fallet och hoppas hon inte alls slutar visa känslor i sina uttalanden.

Vidare kan jag konstatera att jag verkligen HOPPAS regeringen står på sig över att INTE skänka pengar som bidrag till sydeuropa ifrån våra skattepengar. De sitter nu och i vanlig ordning gapar som små fågelungar och väntar på att mamma i norr ska mata dem med stålar efter deras egna sabotage mot sin egna ekonomi med 2 månaders Lockdowns och andra märkligheter.

Om man saboterar sin ekonomi på det sättet får man också betala kalaset själv. Ganska självklart. VI ska inte betala för vansinnet i Sydeuropa.

Där hoppas jag Sverige, Österrike, Nederländerna och Danmark står på sig nu och vägrar!

Samtidigt har du Sverige som grinar över att inget land släpper in oss?
Hur ska du ha det?
Citera
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
https://www.di.se/debatt/lat-oss-tala-klartext-om-det-svenska-misslyckandet/
Olof Stenhammar: Låt oss tala klartext om det svenska misslyckandet
Hanteringen av coronakrisen har fått många att börja ifrågasätta bilden av Sverige som landet som kan bäst och alltid gör rätt.
Den höga siffran av corona-dödsfall i Sverige är inget man kan argumentera bort. Det är dags att prata klartext om det svenska misslyckandet som har resulterat i sex till åtta gånger så många döda som hos övriga Norden.
Allt fler vaknar.

"Låt oss för en gång skull tala i klartext. Det är inte 40 eller 50 procent mer än i dessa länder. Det hade man kanske kunnat argumentera bort. Åtta gånger mer går inte att argumentera bort. Vi pratar om döda människor."
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
https://www.expressen.se/tv/ditv/ekonomistudion/giesecke-jag-overskattade-hur-manga-som-smittas/

Sent ska syndaren vakna. I en dagsfärsk intervju säger även Giesecke att det är en klustersmitta!
Citera
2020-06-23, 21:29
Medlem
Citat:
Hur kan du veta det som inte ens vet vad döda per capita är för nånting?

Jag förnekar ingenting. Jag konstaterar bara att du inte vet vad du pratar om (även om du har rätt i det fallet).

Jag vet vad det är för något.

Jag syftar bara på att man behöver inte veta döda per capita per dag.
Citera
2020-06-23, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Impertinent

Finland önskar inte heller smittspridare från det oansvariga Sverige. Att man slipper Sveriges kriminella förortstrasproletariat på gatorna är förstås en bonus.

Finland med skyhög statsskuld önskar förstås besökare ifrån Sverige ekonomiskt sett. Medans det inte är lika noga åt andra hållet av det rent geografiska läget.

Som sagt, deras förlust. Och några få i Tornedalen som inte kan äta Mums Mums med farmor.
Citera
2020-06-23, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Impertinent

Är nog mer Finland som lider av att tappa Svenskarna än tvärtom. Finland är ett land som ingen bryr sig om i en internationellt kontext. Det är landet bredvid Sverige. Har själv släkt i Finland och brukar besöka landet emellanåt. Mindervärdeskomplexet gentemot Sverige är otroligt roande
Citera
2020-06-23, 21:32
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Å andra sidan har Tegnell inte haft speciellt mycket rätt hittills. Vad exakt tyder på att han har rätt kring detta? Det kan mycket väl bli en andra-våg som breder ut sig i Europa i höst. Jag känner mig säkrare än någonsin efter att ha sett detta klipp.

Ja jävlar, kanske han hamnar på ett frimärke då !
Citera
2020-06-23, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jag pratade inte om IVA.

Och, jag "köper nog" att fler fall idag upptäcks snabbare, och kan följas upp på ett mer medicinskt rätt sett, än tidigare. Man blev ju inte ens testad tidigare..

Men är helt övertygad om att iläggningen utav corona-patienter skulle ha vart betdligt högre, om det totala antalet patienter var lägre.

Man han ju inte med.., man önskade t.o.m smittad personal tillbaka på jobb vid karolinska.., man har över 5000 döda och det är inte färdigt. En riktig skitsiffra !

Absolut. När det peakade som värst var det nog rätt körigt ja. Gäller ju nästan alla länder i och för sig.
Men toppen varade ju väldigt kort tid dock och det fanns ju ingen direkt lång platå på toppen utan det föll ju rätt rejält direkt.

Nu är vi nere på under 200st inlagda på IVA.
Citera
2020-06-23, 21:34
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Goda nyheter!

Finland är på väg att utrota coronaviruset och fortsätter att hålla gränsen stängd mot Corona-Sverige! Fanstastiskt goda nyheter för alla finländare som nu kan njuta av en skön sommar utan pestsmittade svenskar.

Statsminister Marin: Reserestriktionerna till Sverige kommer inte att hävas - smittläget i Sverige gör det inte möjligt
Citat:
Epidemiläget i Sverige är fortfarande så dåligt att det inte är möjligt för Finland att lätta på reserestriktionerna mellan våra länder. Det var det entydiga budskapet från ministrarna inför dagens möte i Ständerhuset.

källa yle
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in