2020-06-23, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Westrogothia
Det är flera här som i klarsynta sammanställningar förklarat varför SE inte är en sannolik GM. Till glädje för de som inte följer denna tråd har en professor vid juridiska fakulteten vid Lunds universitet, med expertområde bevisvärdering i brottmål, gjort detsamma och fått den publicerad i SvD Debatt.

https://www.svd.se/misstankarna-mot-engstrom-haller-inte

"En grundläggande princip i bevisvärdering är att man inte får välja att ta fasta på det vittne som bekräftar ens hypotes och bortse från de vittnesmål som talar mot."

Detta kan ju döda tråden helt och hållet 😂
Citera
2020-06-23, 11:54
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Svammel. Visa mig en film från kvällen där HO står redo med ett stoppur när de börjar prata, stoppar det när de pratat färdigt och antecknar tiden på en lapp han sparar. Annars finns noll stöd för att omvandla Olofssons grova höftning till exakt 02:00 att lägga ovanpå 23:19. Det kan lika gärna handla om 20-30 sekunder och motsägs dessutom av SE själv som i samtal med Roland Bergström insisterade på att han gick direkt ut på gatan. Han hade ju bråttom till tåget, varför skulle han samtidigt ha ödslat 2 minuter på att babbla med en vakt? Så gör man om man väntar på taxi och har tid att slå ihjäl.

Citat:
Du har uppenbarligen inte lärt dig någonting av att läsa hennes vittnesmål då, eftersom det är en enda lång och välbehövlig påminnelse om att ingen kan hosta upp exakta minutangivelser fyra månader efteråt. Det kan endast göras om tidsangivelsen är maskinell och har registrerats i ett system, som fallet med utstämplingstiden. Kohut kan knappt placera saker i tid ens när upplösningen är fyra kvartar per timme. Vill du göra hennes ord till lag måste du även köpa att hon mötte SE vid 21-tiden.

Nej, i valet mellan 30 eller 120 sekunder är vare sig ytterligheterna eller valfri tid däremellan mer sannolik än den andra. Det är en höftning man inte kan bygga ett case på. Det finns bara en sorts debattörer som vill upphöja HOs och ALGs gissningar om tider till lika bombsäkra som utstämplingstiden eller mordtiden, och det är debattörer som gett högre prioritet till att frikänna SE med vilka oseriösa fuimedel som helst än att förhålla sig ärligt till fakta i målet. Den sortens cherrypicking får TP att framstå som den perfekta objektivitetens halvgud.

Stig Engström stämplar ut någon gång vid 23.19, 23.20 och passerar sedan receptionen där han enligt samstämmiga vittnesmål från Olofsson och Kohut samtalar en kort stund med dem.

Detta är fullt förenligt med vad han uppger om när han kommer ut på gatan och var han befinner sig i förhållande till mordet när det äger rum. Det finns inte ett dugg som är konstigt i detta förlopp.

Utgångspunkten här måste vara denna och det finns inget behov av att frikänna SE. Det är att det är något konstigt med hans berättelse i denna del som skall påvisas för att bygga ett extraordinärt påstående att det skulle vara troligt att han inte var ett vittne utan mördaren själv.

Det är inte så att om vi inte vet riktigt och inte kan redogöra sekund för sekund för vad som hände så är ingen av slutsatserna om Engström ljuger och kom ut någon minut tidigare än han säger eller talar sanning och kom ut strax före mordet mer trolig än den andra.
Citera
2020-06-23, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Jag håller det inte för otroligt att Sverige kommer "få hjälp" från utländsk underrättelsetjänst att förstå vad som hände. Sverige har vapensmugglat länge, och gjort moraliskt tvivelaktiga affärer. Staten skyddar de svenska bolag som bedriver dessa affärer. Bofors var igång med vapensmuggling. ABB var igång med att smuggla VAX-datrorer till Sovjetunionen, vilka skeppades via Sverige och svenska bulvanbolag. Detta finns i radiodokumentären Scoopet som försvann om Cats Falck.

1994 sjönk en båt, där också vapensmuggling förekom - med fordon registrerade på svenska bolag. Detta enligt en tulltjänsteman som framträdde i Uppdrag Granskning.

Alltid samma bolag som är inblandade. Det finns tecken på att USA har lessnat på "the deep state" och Sverige har spelat (och spelar fortfarande) en central roll i vapensmugglings- och spionerisvängen. Därför är det inte otroligt att utländsk underrättelsetjänst vet hur saker egentligen ligger till bakom kulisserna.

Så medan Sverige, KP och Socialdemokraterna ljuger sig fast för att skydda "Sverigebilden", för att få svenskarna att tro att det var "en ensam galning" som sköt Palme, Cats Falck körde över kajkanten själv, och Estonia sjönk utav ren otur så kommer bilden att rasa när det läcker ut dokument från andra underrättelsetjänster.

Man skulle naturligtvis ha lagt korten på bordet och sagt "hörrni...det hände en grej för 35 år sen...", men det verkar som förljugenheten sitter så djupt rotad att man inte kan bringa sig till att sluta ljuga. Men mycket tyder på att företagen som är "deep state" i Sverige kommer att få ett helvete framgent.

Sanningen kanske är påväg ikapp, trots KPs ihärdiga tjat om Stig Engström.
Tror också att sanningen om MOP kan finnas hos någon av underrättelsetjänsterna. Den kan förstås också finnas i Sverige, några exempel:
Hans Holmèr "sanningen skulle skaka Sverige i dess grundvalar"?
Carl Lidbom "Lika bra att sanningen om mordet på OP inte kommer fram"!
Ingvar Carlsson: "Det är nog bäst att svenska folket inte får veta hur det här gått till.”
Nyligen har visserligen IC förklarat att han ändrat uppfattning med tiden, dvs han trodde först att det var en konspiration men övergick under årens lopp till en ensam galning. Där står vi nu...

Så här som Basfakta beskrivit det:
Ursprungligen postat av Basfakta
För egen del har jag fem punkter jag inte kommer ifrån. Någonsin. Det här är min uppfattning.

1) Mordet var mycket skickligt utfört. GM lämnade inte ett enda spår på mpl, kunde inte identifieras med vittnesuppgifter, försvann på en minut och har nu varit försvunnen i 34 år. Ingen såg hur han tog sig till mpl. Mordvapnet försvunnet.

2) Regeringen ingrep omedelbart i det operativa arbetet. Säpo sattes in direkt på natten. Allt som pekade mot problem städades undan, exempelvis det Rimborn berättade för Hjälmroth.
Regeringen befarade det värsta, det som de aldrig skulle klara politiskt. CIA, Säpo, svensk grupp mm.

Sekretess på allt. Om inget annat hjälper - göm det hos Säpo. Förneka allt. Få invigna. Lidbom kan vi lita på. Inte Feldt.

Gamle trogne fixaren HH togs in med kontroll över allt. HH avrapporterade allt viktigt direkt till IC.
Första viktiga beslutet var att försöka hitta en snabb lösning - VG. Det sprack pga en besvärlig åklagare. HH hysterisk.

Säpo erbjöd då PKK som lämplig teater första året. HH genomförde och tog skiten i medierna. Han grät hela vägen till banken.

IC höll sig i bakgrunden. Officiellt en åskådare som alla andra. Inofficiellt att betrakta som den verklige förundersökningsledaren.

3) HH hade gjort sitt. Vi kyler av allt ett tag, vi måste tänka. Beslut: In med nästa nickedocka som får ett enda uppdrag - hitta en ensam galning så fort du kan så att vi får bort den här skiten från agendan. Ölvebro.
En missbrukare kan vi offra. Vi kan nog få LP att tro att det var han om vi lägger upp det på rätt sätt. Vi kan väl lite fint antyda vem hon förväntas peka ut. Hitta lojala åklagare som kan ordna detta nu. Se till att LP följer manus. Ingen tvekan i rätten.

Problemet var det oberoende rättsväsendet som återigen trilskades. CP frias i hovrätten.

4) Vad gör vi nu? Vi fortsätter med CP och förstärker illusionen om den ensamme galningen med "vetenskap ", dvs GMP. Vi garderar med andra ensamma galningar om CP spricker. Man kan aldrig vara säker på vad HD säger.

5) CP sprack. HD avvisade. Men vi fortsätter ändå. Vi säger att det var han.Det var CP. Och folket köpte illusionen rakt av. Medierna hjälpte till. Det var CP. Dahlsten kan gå in om det behövs. Det var CP.

Men CP sprack även i medierna. Nässens konster avslöjas. Ridå.

En ny förundersökningsledare in.

Han fimpar CP för gott.

Har även KP fått i uppdrag att kasta fram en ensam galning? Ett tillfällighetsmord. En slump. En dåre. Inget obekvämt.

Behövs inga bevis. Säg att det är en förklaring.

Problemet är de förbannade envisa journalisterna och privatspanarna. Varför ger de aldrig upp? De bara fortsätter gräva.

Det har ju för f-n gått 34 år! Varför slutar de aldrig? 😊
Citera
2020-06-23, 12:03
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoldatenSvejk
"En grundläggande princip i bevisvärdering är att man inte får välja att ta fasta på det vittne som bekräftar ens hypotes och bortse från de vittnesmål som talar mot."

Detta kan ju döda tråden helt och hållet 😂
Åklagarens riktlinjer har tidigare i tråden redovisats i detalj.

En åklagare är skyldig att ta hänsyn till de faktorer som talar emot en åtalads skuld.

Det fanns inte minsta spår av det det i Petersons framställning. Han redovisade enbart det som talade för SE. Fakta som kan fria SE redovisades aldrig.
Senast redigerad av andersaanderssona 2020-06-23 kl. 12:22.
Citera
2020-06-23, 12:22
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Det är inget konstigt alls med att han skulle ha tittat på klockan. Det suspekta uppstår när han framställer det som ett avancerat och tidskrävande akrobatnummer.

Se SE i egen hög person gå sträckan och titta på klockan två gånger.

Ha det sedan i åtanke när du begrundar att han i Tingsrätten hävdar att han inleder med att gå rakt ut i trottoarens ytterkant mellan träd och parkerade bilar för att gå där. Fortsätter där ute i isbark- och snösträngen med lågskorna fram till reklamskylten vid Götabanken. Gör en tapper arbetsinsats för att få fram klockan ur flera lager kläder, en utmaning enligt hans utsaga. Upptäcker då att den trots gatubelysning (och de fosforescerande markeringar och visare som fanns på alla analoga kvalitetsarmbandsur) är helt omöjlig att avläsa. Stolpar tillbaka från hinderbanan vid ytterkanten till ett skyltfönster, och först då kan han titta på klockan i 5-6 sekunder när han på 20 meters avstånd bara hör ett av de två skotten. Eller ja, det varierar. I intervjun med SvD som gjordes 1/3 hade han inte hört några skott alls. I intervjun med Folke Rydén för Rapport hade han hört två skott. Men standardversionen är att han hörde ett. Sedan snubblar han nästan över Palme, redan i ryggläge fastän han fallit framstupa och vänts på rygg först efter att AH konstaterat så svag puls att de vänder honom för att testa hjärtmassage. Enligt SE har Palme slutna ögon fastän alla andra vittnar om öppna ögon med tom, glasartad blick.

Om SE hade utretts vidare 1986 skulle någon ha testat allt det där och funnit att inget stämmer vare sig med det logistiska, det akustiska eller det optiska.

Första citatet av dig angående ett av mina inlägg. Stort. Jag känner mig hedrad. Saken är den att du inte kommer att kunna övertyga mig och jag kommer inte kunna övertyga dig. Det är den krassa verkligheten.

Givetvis om man sätter en Karlsson-på-Taket-propeller på en gris så kommer den att flyga. Givetvis om man målar en elefant, rosa med en roller, och korsar den med grisen så får man en flygande, rosa, elefantgris med propeller. Delarna till projektet har ju funnits där hela tiden, lite rostiga men OK. Men den här rosa elefantgrisen med propeller är inte vargen, även om han också har aptit men av en annan sort.

Jag köper hela ditt resonemang, Sven Anér gjorde det också en gång i tiden (innan du ens brydde dig), sen gick han vidare till viktigare saker. Men för att din Askungen-sko ska passa på foten så måste du kapa ett par tår och förklara för alla en massa saker som också frikänner SE eftersom den officiella historien är en lögn.

* Vart tar Dekorimamannen vägen i din teori? Det är ju inte AB p g a längden. Är IM opålitlig? Är LL opålitlig? Är HJ opålitlig? Tre nyktra chaufförer ska alla alltså ha fel och en kanske överförfriskad YN med arabsällskap ska ha rätt. Come on!

* Vart tar kommissariebil 1520 med CD och TE vägen om GM tagit höger på Regeringsgatan från David Bagares gata? Spökbil?

* Har GM inte tagit den vägen, vart har han tagit vägen då? Johannesgatan? In i en port?

* Varför återvänder GM till mordplatsen fast han inte vet vilket signalement som gått ut och som måste rätas ut där och då? Det får han ju först veta på morgonen eller tidigast 04:00.

* Om SE är GM och på förhand visste om när 23:48-tåget mot Mörby C skulle gå från T-Centralen, varför springer han inte bara till Östermalmstorgs tunnelbana, väntar in tåget som borde vara där ca 23:50, och sen ut mot hemtrakterna och en massa skogar och dungar man kan gömma sig i. Han bär ju på ett rykande mordvapen. Varför ha med sig det eller lämna det i stan? Samt varför återvända till mordplatsen?

* Den stora frågan, grisrosa-elefantfrågan. Varför gör SE allt för att inte kunna avskrivas helt och hållet direkt? Jag vet varför men då måste man ha varit en invånare i Stockholmsområdet 1986 för att känna av pulsen. Stadens puls.

Bonus.

* Vad är den historiska chansen att de två största mordutredningarna i världshistorien har som svar att GM tagit död på sitt offer på sin egen arbetsplats plus periferi?
Senast redigerad av I-van-Toer 2020-06-23 kl. 12:28.
Citera
2020-06-23, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zappaholic
Det finns spår som inte fått utredas och jag tror tyvärr att det är i den riktningen lösningen på mordgåtan står att finna.

Personer med förmåga att avlyssna, övervaka och organisera sig för att utföra ett mord. Personer som vet/fått garantier om att åt deras håll kommer sökljuset inte att riktas.
Det finns spår som aldrig fick utredas ordentligt ja, men SE är ju ett av dem.

Holmér avskrev elefanten med gubbkeps, stålbågade glasögon och handledsväska så att alla fick arbetsro att leta efter den mystiska PKK-kurden med guppkeps, stålbågade glasögon och handledsväska.

En organiserad gruppering med kapacitet och utrustning för avlyssning och övervakning skulle aldrig exponera sig för en sådan tsunami av unknowns som föreligger här. Det står ingen skummis bakom byggbarackerna och meddelar i walkie-talkie vad GM kommer att möta under flykten. Där står bara en ensam Jeppsson, som lika gärna kunde ha varit en 205-kilos 205 cm lång Hafþór Júlíus Björnsson som plockade upp GM med ena handen och squishade hans huvud som en cocktailtomat med den andra. GM är uppenbarligen för byxis för att eliminera Jeppsson som ju kunde ha varit mycket mer uppmärksam och detaljregistrerande än vad han tyvärr visade sig vara, så han måste ha haft en väldigt unik modell av Magnum med plats för bara två kulor.

Och även efter trappan kunde precis vad som helst ha väntat uppe på Malmskillnads eller David Bagares som inte var ett rödstövlat finskt charkbiträde med kvällens ligg. Nej, GM modus kräver en ensamagerande GM av den vanliga sorten (som konspirationstroende alltid tror är en patsy och då är vi tillbaka på ruta ett och sen går visan på repeat i eviga tider).
Senast redigerad av CrispyKreem 2020-06-23 kl. 12:30.
Citera
2020-06-23, 12:32
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Du kanske ska lyssna på HELA Söderströms vittnesmål istället för första två minuterna. Det är inte ett vittnesmål till SEs fördel.

Vad beträffar "sprang ditåt" är det inte ett unikt fingeravtryck för SE, det är en extrem lågoddsare givet situationen med ett mord och en flyende mördare. Andra lågoddsare skulle vara "han är skjuten!", "ring ambulans!", "finns det nån här som är läkare???" och "usch så hemskt!". Om SE hade prickat in två av dessa genom att kasta pil på tavlan hade du förstås varit dubbelt övertygad om hans närvaro på platsen.

SE's uppgift om att Lisbeth sprang ut på gatan och försökte stoppa bilar, ropandes på ambulans.
Är lite mer av en vild gissning om man ser honom som en gärningsman..

Att hon nämner "mörkblå täckjacka" även det en gissning från gärningsmannen SE

Fler exempel finns, på uppgifter som inte hunnit stå i media..
o.s.v.
Citera
2020-06-23, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Första citatet av dig angående ett av mina inlägg. Stort. Jag känner mig hedrad. Saken är den att du inte kommer att kunna övertyga mig och jag kommer inte kunna övertyga dig. Det är den krassa verkligheten.

Givetvis om man sätter en Karlsson-på-Taket-propeller på en gris så kommer den att flyga. Givetvis om man målar en elefant, rosa med en roller, och korsar den med grisen så får man en flygande, rosa, elefantgris med propeller. Delarna till projektet har ju funnits där hela tiden, lite rostiga men OK. Men den här rosa elefantgrisen med propeller är inte vargen, även om han också har aptit men av en annan sort.

Jag köper hela ditt resonemang, Sven Anér gjorde det också en gång i tiden (innan du ens brydde dig), sen gick han vidare till viktigare saker. Men för att din Askungen-sko ska passa på foten så måste du kapa ett par tår och förklara för alla en massa saker som också frikänner SE eftersom den officiella historien är en lögn.

* Vart tar Dekorimamannen vägen i din teori? Det är ju inte AB p g a längden. Är IM opålitlig? Är LL opålitlig? Är HJ opålitlig? Tre nyktra chaufförer ska alla alltså ha fel och en kanske överförfriskad YN med arabsällskap ska ha rätt. Come on!

* Vart tar kommissariebil 1520 med CD och TE vägen om GM tagit höger på Regeringsgatan från David Bagares gata? Spökbil?

* Har GM inte tagit den vägen, vart har han tagit vägen då? Johannesgatan? In i en port?

* Varför återvänder GM till mordplatsen fast han inte vet vilket signalement som gått ut och som måste rätas ut där och då? Det får han ju först veta på morgonen eller tidigast 04:00.

* Om SE är GM och på förhand visste om när 23:48-tåget mot Mörby C skulle gå från T-Centralen, varför springer han inte bara till Östermalmstorgs tunnelbana, väntar in tåget som borde vara där ca 23:50, och sen ut mot hemtrakterna och en massa skogar och dungar man kan gömma sig i. Han bär ju på ett rykande mordvapen. Varför ha med sig det eller lämna det i stan?

* Den stora frågan, grisrosa-elefantfrågan. Varför gör SE allt för att inte kunna avskrivas helt och hållet direkt? Jag vet varför men då måste man ha varit en invånare i Stockholmsområdet 1986 för att känna av pulsen. Stadens puls.

Inspel: Jag kan för egen del köpa den teoretiska modellen att SE plötsligt drabbades av en allvarlig psykisk störning och inom loppet av några sekunder bestämde sig för att döda statsministern och dennes fru utanför sin egen arbetsplats - ovetande om livvaktsskydd och annat och trots att han redan hade självangett sig genom snack med väktare och utstämpling som passade som hand i handsken med mordtidpunkten - och även att han under flykten sen slogs av tanken att eftersom ingen följer efter mig ska jag nog återvända för att i vimlet uppträda som ett vittne. Med den utgångspunkten kan jag till och med köpa att han brukade gå omkring med en laddad Magnum på och på vägen från arbetet. Allt det är så klart jävulskt osannolikt men likväl möjligt (i teorin).

Men för att modellen ska vara nåt annat än en teoretisk möjlighet vill jag då veta om SE var psykiskt sjuk och hur han hade fått tag i vapnet. Utan de faktorerna är misstanken mot honom tyvärr bara löjlig, och det oavsett om hans utpasseringstid skulle gå att pressa så att han skulle ha kunnat hinna fram till mpl.
Citera
2020-06-23, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Nyss var det någon i tråden som länkade till en artikel av en expert i bevisvärdering. Honom hade jag aldrig hört talas om. Finns ju alla möjliga experter och en massa journalister osv.
Jag anser att det är otroligt smart att komma tillbaka till mordplatsen som vittne. Hade SE flytt mordplatsen och inte kommit tillbaka hade han definitivt blivit misstänkt. Nu lyckades SE förvirra vittnen, polisen alla med sina intervjuer i tidningar. Precis vad som är optimalt att göra för att inte bli misstänkt.
Citera
2020-06-23, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Ett sammandrag från Anette Kohuts vittnesförhör som någon skrivit på Gunnar Walls blogg

"Nåväl, sammanfattningsvis kan jag konstatera att det inte finns något jättesensationellt i hennes förhör, precis som Gunnar antagit tidigare i någon kommentar här på bloggen. Förhöret ägde rum 26 juni 1986.

En längre del av förhöret rör sig kring den röda bil som vi vet sedan tidigare att Anette K noterat på Sveavägen. Hon säger att det är en mörk eller mörkröd bil, förmodligen en Volvo 240 som vinglar fram längs Sveavägen, där Anette kör strax efter mordet ägt rum (hon kör ut genom portarna på garaget i Skandia ca kl. 23.35-23-40). I den mörka/mörkröda bilen sitter en grupp av människor och hon utgår från att föraren är onykter. Hon noterar inget registreringsnummer.

Överlag präglas förhöret av att hon minns händelserna den 28 februari 1986 dåligt och är rätt svävande i sina svar. Hon hävdar att hon var i receptionen när Stig E var på väg att lämna Skandia och hon instämmer i Henry O:s redogörelse i det avseendet att de önskar Stig E en trevlig semester. Men av det går det egentligen inte att dra slutsatser om det är ett kortare samtal på några sekunder eller ett (i det här sammanhanget) längre samtal på ett par minuter.

Den larmade dörren som stått öppen en längre del av kvällen minns hon inget av. Hon hör inget av skotten eller några polissirener varken när hon befinner sig i Skandiahuset eller när hon lämnar huset och kör längs Sveavägen. Hon går ner i garaget till sin bil (blå Audi) ungerfär kl 23.30. Hon är alltså inte på plats när Stig E kommer tillbaka, vilket allt stämmer överens med vad Henry O berättat i sina förhör.

I övrigt korrigerar hon sig i början av förhöret, där hon meddelar att hon i sitt första förhör råkade säga fel då hon sa att hon tjänstegjorde med Ann-Sofie O under mordkvällen, när det i själva verket var Anna-Lisa G som hon tjänstegjorde med på kvällen. Detta känner vi också till sedan tidigare."

Det där är inget utdrag från hennes förhör.

Kohut satt i receptionen 20-21. Såg hon SE gå ut/in mellan 20-21? Varför larmade hon inte att en dörr stod öppen från 22.35? Släppte hon in någon bil från La Carterie runt 22.35? Såg hon någon bil åka ut?? Vem larmade av 23.22?? Vilken färg har hon på sin bil?? Vilken bil har hon?? Vem jobbade hon med den kvällen??( Enligt Per H trodde hon att hon jobbar med A-S Olofsson men det stämde inte). Släppte Kohut ut SE någon gång när han gick från kontoret/ receptionen. Pratade SE med väktarna??( vilket han inte gjorde).
Lägg ut det RIKTIGA protokollet.
Citera
2020-06-23, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Det där är inget utdrag från hennes förhör.

Kohut satt i receptionen 20-21. Såg hon SE gå ut/in mellan 20-21? Varför larmade hon inte att en dörr stod öppen från 22.35? Släppte hon in någon bil från La Carterie runt 22.35? Såg hon någon bil åka ut?? Vem larmade av 23.22?? Vilken färg har hon på sin bil?? Vilken bil har hon?? Vem jobbade hon med den kvällen??( Enligt Per H trodde hon att hon jobbar med A-S Olofsson men det stämde inte). Släppte Kohut ut SE någon gång när han gick från kontoret/ receptionen. Pratade SE med väktarna??( vilket han inte gjorde).
Lägg ut det RIKTIGA protokollet.

Hon har en Audi 50 metallicblå.
Som sagt var Kohuts förhör ger inte särskilt mycket mer information.

https://www.dropbox.com/s/fbrcg411zoh2c1l/Annette_Kohut_f%C3%B6rh%C3%B6r.pdf?dl=0
Senast redigerad av Sumer 2020-06-23 kl. 12:54.
Citera
2020-06-23, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Ok då var man tvungen att gå till sökfunktionen och hitta dina inlägg, quoter nedan,

Vad håller du på med?
Du kallar mig oseriös och okunskap när ditt "bevis" i frågan utpasseringstiden är ovan trams

Du har förmodligen läst vittnesmålet och vet att den ANSVARIGA för utpasseringen kontrollerade tiden mot FRÖKEN UR och såg att systemet gick fel på en minut när. Fröken ur får väl anses vara korrekt?

Den REGISTRERADE UTPASSERINGEN I LOGGARNA var således mellan 23:19-23:19:59 eftersom det loggarna stod 23:20.

Men det spelar ingen roll om utpasseringstiden var 23:19 eller 23:20.

Eftersom Skandiamannen stod kvar och småpratade med väktarna. Det gjorde att han kände stress när han kom ut.
Det känner de flesta igen att "kallprat" efter jobbet lätt drar iväg minst 3-4 minuter.

Säg att han klev ut 23:21:15 och började gå de 50 meterna söderut mot mordplatsen.
Han känner sig stressad, vill inte missa T-banan och tvingas ta Nattbussen.
Kollar klockan.
Där ligger någon på trottoaren.
Alkis tänker Skandiamannen.
Ser två som påbörjar HLR. En äldre kvinna som säger att hennes man och hon själv blivit beskjutna.
Skandiamannen ser att mannen som ligger ned verkar ha blivit skjuten, men den äldre kvinnan verkar vara för pigg för att ha blivit skjuten i ryggen.
Den äldre damen säger att mördaren flydde in i gränden och hade blå täckjacka. (Nästan alla män hade en blå täckjacka 1986).
Vittnen på platsen har larmat och LJ har sprungit efter GM ända ned på David Bagares Gata. Ambulans och Polis kommer till platsen.

Skandiamannen ser aldrig GM. Kan vara därför som polisen är ointresserad av hans vittnesuppgifter.
Objektivt sett hade inte Skandiamannen några viktiga vittnesuppgifter alls. Ambulans lämnade ca 23:30.
Skandiamannen står och lyssnar på vad som sägs och är uppskakad över det som hänt och börjar gå sakta mot Skandia.
Skandiamannen återvände till Skandia ca 23:40.

Nej, Skandiamannen var inte GM. Utan en vanlig medelålders man med sviktande hälsa, karriären hade gått i stå. Inga barn.
Då hände det här och han kunde få lite spänning i sitt liv.
Ringer polisen dagen efter. Nu ska han få lite strålkastarljus i sitt liv.
Upp med ridån för Skandiamannen Show.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in